Main Menu

DILEMMA MARTIN of CONN

Started by Renske b, 04 April 2009, 16:16:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Renske b

Ik zit met een dillema, ben net geweest bij Harry Bakker en het een en ander uitgeprobeerd en zit nu thuis met een Conn Chu Berry en een Martin Handcraft, nee niet gekocht maar voor het proberen. Beide Altsaxofoon overigens. Tot nu toe kom ik er niet uit, de Conn is heerlijk vol van geluid en wat lastiger spelen (ik ga over van een yamaha) en voel ook na spelen achter in de keel wat pijn opkomen (is dit normaal?)
De Martin speelt makkelijker aan, ik heb 'm gekozen bij Harry omdat het geluid me goed aanstond eenmaal thuis met deze twee weet ik het even niet meer. :-k

En ik mag eigenlijk niet vanwege het uiterlijk een keus maken maar die Conn zilver is wel erug mooooiii. :smt050  :?

Zoot

QuoteIene Miene Mutte is een bekend aftelversje.

Iene miene mutte
Tien pond grutten
Tien pond kaas
Iene miene mutte is de baas.
Vaak aangevuld met
Maar jij mag de baas niet zijn
Want jij bent nog veel te klein
met daarachteraan soms
Drop, drop, drop. Rot jij maar lekker op!
of met
Iet wiet waai is eerlijk weg (gewaaid)
met daarachteraan soms
Want dan heb jij lekker pech!
of met
Ief ef af is eerlijk af

:idea: ps Laat je nog even weten welke het geworden is :?:

Thijs Leuven

Tsja... Elk van deze toeters zal zijn voors en tegens hebben...  :) Een ontzettend lastige keuze!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

zomertje

Een nachtje over slapen, en dan nog eens proberen :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

harpje

hahahaha als ik jou reactie lees heb je je keus eigenlijk al gemaakt. Ik neem aan dat Harry Bakker geen ladingen Con chu berry's heeft staan dus dan denk ik te weten wie de vorige eigenaar is van deze Con. Een man die graag zou zien dat iemand met veel liefde en plezier voor muziek de sax gaat bespelen. Een beroepsgitarist en muziekdocent.

the martin

De Conn is een geweldig toetertje..
Alleen als je grote handen hebt is die (wat mij betreft dus) wat minder geschikt..
Die front-f zit net iets te dicht op de B, en de palm-F net iets te veel naar voren en buiten..
Maar gezien jouw naam zul je daar geen last van hebben.
Zeker een top saxje waar je veel plezier aan kan beleven.. (Ik gebruik hem als lead-alt in een bigband)

Ik heb verder nog nooit een Martin Handcraft alt in mijn vuistjes mogen hebben dus daar kan ik niets over zeggen..