Author Topic: Poll: Welk genre speel je het liefst?  (Read 27746 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Ralph

• Member
  • *
    • Ralph Design
Poll: Welk genre speel je het liefst?
« on: 08 May 2009, 09:16:01 »
Ik heb geen idee of er al zo'n poll is, maar ik was wel benieuwd welke genres er allemaal voorkomen op het forum!

Het is de bedoeling dat je 1 ding invult wat je het liefste (en het meeste) speelt. Als je niet kan kiezen, mag je ook 2 opties invullen ;)

Zelf speel ik vooral jazz  8)  Maar ben af en toe ook wel bezig met klassiek

Mochten er nog dingen zijn die er niet tussen staan, meld dat dan even dan pas ik het aan  :-D

Gr, Ralph
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
Re: Poll: Welk genre speel je het liefst?
« Reply #1 on: 08 May 2009, 10:26:14 »
Ik vind veel muzieksoorten fijn om te spelen, maar mijn voorkeur gaat uit naar  "wereldmuziek" en dan vooral Balkan en Klezmer.

Luister bijvoorbeeld naar "waarschuwing voor de scheepvaart"( http://waarschuwingvoordescheepvaart.nl/)  :-$ , Amsterdam Klezmer Band" en Anistar (allebei te vinden op Myspace.com)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Ralph

• Member
  • *
    • Ralph Design
« Reply #2 on: 08 May 2009, 10:57:26 »
Quote from: "JR"
Ik vind veel muzieksoorten fijn om te spelen, maar mijn voorkeur gaat uit naar  "wereldmuziek" en dan vooral Balkan en Klezmer.

Luister bijvoorbeeld naar "waarschuwing voor de scheepvaart"( http://waarschuwingvoordescheepvaart.nl/)  :-$ , Amsterdam Klezmer Band" en Anistar (allebei te vinden op Myspace.com)
Dat is best wel leuke muziek eigenlijk! Ik ken de amsterdam klezmer band alleen via C-Mon & Kypski waar ze een nummer mee hebben opgenomen. Heb wereldmuziek ook even toegevoegd aan de poll, je kan het nog veranderen als je wilt ;)
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #3 on: 08 May 2009, 18:06:28 »
Bach....ja, altijd Bach. de two part inventions of de cello suites... Opnames van Henk van Twillert op bariton sax. ( Hoewel ik niet kapot ben van zijn interpretatie, wel de moeite waard)

Als je daar aan begint zorg dan wel dat je les krijgt van iemand die er verstand van heeft, maar met deze muziek ben je nooit 'uit-ontdekt'. Geweldig!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

deHerbergier

• Guest
« Reply #4 on: 08 May 2009, 20:04:56 »
Kerkmuziek (=alles wat in de verschillende kerken e.d. gespeeld word), Gospel, Klezmer.

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #5 on: 08 May 2009, 20:25:40 »
Net als Pieter speel ik graag Bach.
Duetten, Cello suites, enz.
Daarnaast Scott Joplin.

Verder filmmuziek of musical.
En als ik zin heb doe ik nog wel eens wat blues.
Maar je mag maar 2 opties kiezen  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #6 on: 09 May 2009, 12:15:12 »
Jazz

Van de jaren 40 t/m nu  8)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #7 on: 09 May 2009, 13:29:32 »
90% jazz, maar ik vind klassiek ook mooi, zoals adagio cantabile.

Verder vond ik het altijd mooi om hymnes te spelen met de harmonie als iemand overleden was, en met de dodenherdenking.

Fijn dat je alle kanten uit kunt met zo;n toeter =D>

harpje

• Guest
« Reply #8 on: 19 May 2009, 00:28:26 »
Quote from: "Ties"
maar ik heb ook nog de Saxofoon methode deel 1 van Klosé in huis. Het boek lijkt mij een drama om door te werken, maar waarschijnlijk wel érg nuttig. Mijn lerares keek tenminste erg verlekkerd naar alle toonladders. Heeft iemand ervaring met dit boek? Het is nog steeds verkrijgbaar, terwijl het toch een erg oude methode is (ik heb nog de oude versie met horizontaal uitklapbare grepentabel).

Ik speel het liefst jazz. ik speel nog dagelijks uit het boek Klosé. mijn man op de bari en altsax ook. Goed voor je techniek en het snel leren lezen.

Offline Jazz.jr.rob

• Member
  • *
    • http://www.ohnojazzband.nl
« Reply #9 on: 23 May 2009, 15:47:32 »
Jazz, Rebirth, Funk, Dixieland
alt: Selmer Reference 54, Mondstuk: Meyer 8 Riet: Rico Jazz Select 3S
Tenor: Conn 10M Lady face (\'39), Mondstuk: Ponzol vintage 105 Rico Jazz select 3S

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #10 on: 22 July 2009, 13:05:38 »
Mijn voorkeur ligt bij jazz (hm,  :oops: hoop dat mijn spel er een beetje op lijkt....) en blues.

Soms spelen we uit de losse pols een funk nummertje en da's verrekkus leuk om te doen (maar omdat we niet opnemen weet ik nog steeds niet of e.e.a. op toon is en of het los van alle techniek wel klinkt).

So, I keep wandering /wondering in the dark :mrgreen:

By the way: alle respect voor de klassiek georienteerden; na een CD van Graef & Goettert had ik genoeg gehoord om te weten dat klassiek niets voor mij is! (en daarmee gooi ik een hoop technische oefeningen die uberhaupt zinvol zullen zijn, weg; so be it....)
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #11 on: 22 July 2009, 13:15:26 »
Ik moet zeggen dat ik Jazz en Blues ook erg lekker vind klinken. Op het moment doe ik eigenlijk van alles. Maar wil dus wel Jazz en Blues leren spelen en improviseren lijkt me ook erg leuk om te doen. Beetje jammen enzo.
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline RonCo

• Member
  • *
« Reply #12 on: 31 July 2009, 09:57:39 »
Ik kan geen noot lezen en speel voornamelijk op gevoel, dus heb ik hoofdzakelijk gekozen voor Jazz en Blues (toetert zo lekker weg....). Eigenlijk moet ik dat aanvullen met alles van K3 (voor dochtertjelief).
Overigens heeft NPS in 2005 in het programma Kunststof Arno Bornkamp in de uitzending gehad die even een stukje Paganini toeterde. Alleen al bij het luisteren kon ik aan de beademing :-D, maar wellicht dat het iets is voor de meer doorgewinterde spelers op dit forum. Sowieso de moeite van het luisteren waard, niet alleen voor de klassiekliefhebbers. De uitzending is gewoon nog te vinden in het archief op http://www.nps.nl/page/programma/424/ku ... lle/2005/2.

Groeten, Ronald
Music is your own experience, your own thoughts, your wisdom.
If you don\'t live it, it won\'t come out of your horn.
Charlie Parker

Offline k317

• Member
  • *
« Reply #13 on: 01 August 2009, 18:42:16 »
Hahahaha, ik houd niet zo van harmonie, wel van fanfare! Degene die de poll begon ook!?

Ik speel nu van alles wat, is leuk. Met de boerenkapel de straat op en mensen echt amuseren is denk ik wel het leukste. Met de harmonie op mars vind het publiek sommige stukken maar zo-zo (zit 'm met name in onze repertoire-keus).

Tja, ik speel dus wel bij een harmonie,omdat we hier niet vele keus hebben als je blaasmuziek wil spelen. Moest er ook mijn sopraan inruilen voor fluit (dat kon ik al en daar was meer behoefte aan dan altsax). Ben opgegroeid met de fanfare, en vind ik qua klank veel meer een eenheid. Tevens mis je er een hoop gepiep (van de klarinetten).
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #14 on: 02 August 2009, 10:20:01 »
Quote from: "RonCo"
Ik kan geen noot lezen en speel voornamelijk op gevoel, dus heb ik hoofdzakelijk gekozen voor Jazz en Blues (toetert zo lekker weg....). Eigenlijk moet ik dat aanvullen met alles van K3 (voor dochtertjelief).
Overigens heeft NPS in 2005 in het programma Kunststof Arno Bornkamp in de uitzending gehad die even een stukje Paganini toeterde. Alleen al bij het luisteren kon ik aan de beademing :-D, maar wellicht dat het iets is voor de meer doorgewinterde spelers op dit forum. Sowieso de moeite van het luisteren waard, niet alleen voor de klassiekliefhebbers. De uitzending is gewoon nog te vinden in het archief op http://www.nps.nl/page/programma/424/ku ... lle/2005/2.

Groeten, Ronald

Paganini??
Ik hoor alleen maar Bach....
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.