mooi, een x een ander onderwerp. Ontbreken er geen opties? (andere geloven invullen etc)
Ik geloof zelf niet in een schepper in elk geval.
Ik wou dat ik de materie kon bevatten (waarom de aarde en het heelal er nu eenmaal is).
Dat er een god is, is een mooie verklaring hiervoor, maar daar neem ik geen genoegen mee in elk geval.
We kunnen helaas niet alles verklaren dus daarom denk ik er niet over na.
Ik moet wel zeggen; laatst heb ik een goede vriend verloren (medemuzikant), daarbij hadden we nog een katholieke kerkdienst, met een begrafenis; dan zou ik wel ontzettend graag willen dat er een hemel was. Een mooie gedachte die vrede geeft. Maar helaas, het is naar mijn inzicht gewoon over, na je overlijden. Ik zie het eigenlijk als een feit dat er geen God is (zoals menig gelovige weer zeker weet dat er maar één god is, niet meerdere). Maar dat een ander er anders erover denkt, vind ik best. Kan me voorstellen dat er wel een schepper zou moeten zijn; al die mooie scheppingen die er zijn om ons heen. (dieren, mensen, saxofoons, auto's, lekker eten, drank, genotmiddelen)
Als ik een geloof zou moeten kiezen zou ik voor het katholieke kiezen misschien. Gevoelsmatig spreekt me dat het meest aan. Aan de andere kant vind ik andere geloven soms weer interessanter in de zin van; individu telt meer(bij liberale joden) of wat matigere instelling(hervormden enzo)