Het is deels interesse.Aangezien je nogal wat feitjes rondstrooit neem ik aan dat je tot op redelijke hoogte met wetenschap bezig bent... Houdt dit in dat je "gelooft" in bijvoorbeeld de evolutietheorie? De evolutietheorie gaat namelijk nogal in tegen wat de bijbel als waarheid placht te bestempelen...Dus nogmaals de vraag: Geloof jij echt wat in de bijbel staat, of heb je je geloof als steun voor moeilijke tijden?
Nou, eerst en vooral moet je weten dat merendeel van de wetenschappers die ernstig met wetenschap bezig zijn en niet enkel koppig aan hun mening willen vasthouden de ET al lang aan de kant geschoven hebben vanwege de enorme hiaten...De ET is eigenlijk grotendeels al achterhaald. Ook de meeste evolutionistische wetenschappers erkennen dat en hangen een reeds ettelijke malen “vernieuwde” versie van de ET, o.a. het “neo darwinisme”aan.
Ik heb behoorlijk wat moeite met nogal wat inhoudelijke zaken binnen de ET omdat die - hoewel al tientallen jaren weerlegd - nog altijd door de mainstream als correct worden beschouwd en onderwezen worden.
Ik heb ook een probleem dat zaken die theoretische aanname's zijn als exacte en bewezen wetenschap naar buiten gebracht worden waardoor Jan met de pet het niet nodig acht om zelf eens wat dieper op de materie in te gaan en wat onderzoek te gaan doen.
Ik ga me niet verlagen tot het door het slijk halen van Charles Darwin. Vele van zijn ontdekkingen en beschrijvingen zijn juist – maar staan zeker niets haaks tot de Bijbel, in tegendeel zelfs...
Wist je trouwens dat Darwin zélf al twijfelde? Hij schreef bijvoorbeeld in zijn boek “Origin of species”: „De veronderstelling dat het oog ... door [evolutie] zou zijn ontstaan, lijkt absurd, dat geef ik onmiddellijk toe.” En er staan nog meer van dergelijke citaten in... Hij erkende o.a. dat als de wetenschappelijk onderzoekstechnieken zouden vorderen er waarschijnlijk niet veel zou overeind blijven van zijn stellingen.
Pittig weetje over Darwin trouwens: Hij was ooit zelf gelovig... Maar toen zijn dochtertje overleed aan een ziekte verwierp hij God vol woede en teleurstelling want vond dat er geen God kon zijn als die zijn dochtertje liet sterven.
Darwins idee was trouwens niet nieuw en hij kauwde al een tijdje met de gedachte van evolutie , nog voor hij er diepgaand onderzoek naar gedaan had. De gedachte dat alle leven op aarde is ontstaan uit iets heel kleins, bestaat immers al duizenden jaren. De oude Grieken kenden deze filosofie al (zonder enig natuurkundig onderzoek).
Toen hij op onderzoek trok, was zijn positie dus niet (zoals vaak onterecht beweerd wordt) deze van een objectieve onderzoeker. Hij ging op pad als een bevooroordeeld mens, met als doel informatie te vinden die hem zou in staat stellen de evolutiegedachte te verspreiden.
Als je mij dus vraagt of ik in de ET “geloof” (juiste woorkeus trouwens), dan moet ik in de grote lijnen “neen” antwoorden.
(Belangrijk om weten voor beide partijen (voor- en tegenstanders) is dat de theorieën van Darwin meer omvatten dan de “afstamming van apen”, “big bang” en andere in het oog lopende stellingen.)Ik hou me vast aan de belofte niet inhoudelijk in te gaan op “ET vs Creatie”
Wil je wat zinvolle en nuchtere informatie over hiaten in de ET zonder dat er een Bijbel naar je hoofd zal worden geslingerd? Lees dan effe deze site – tenminste, als je echt wil weten wat er scheelt aan de ET en waarom ik er grote moeite mee heb...
http://www.verzwegenwetenschap.nlOp je laatste vraag kan ik in beide gevallen “ja” antwoorden

Ja, ik geloof echt wat in de Bijbel staat juist moet zijn, alleen al door het feit dat ondanks de vele eeuwen van pogingen om de Bijbel te weerleggen er niet één iemand in slaagde... Historisch is de Bijbel in vele gevallen tot op een paar jaar nauwkeurig te bewijzen... Voor pakweg de geschiedenis van Alexander de Grote zijn er gaten van 500 jaar... Trouwens, een geschiedenisliefhebber haalt zijn hart op in de Bijbel, dat kan ik je wel vertellen

En ja, ik heb mijn geloof als steun in moeilijke tijden, maar ik leg het niet aan de kant als alles goed gaat. In tegendeel. Om het cru te stellen: je zal je vriendin toch ook niet enkel opzoeken als je zin hebt om effe van bil te gaan? Soms wil je toch gewoon samen effe een hapje eten, wat praten of een filmpie zien?
Zo is dat met mijn geloof ook - het is veel meer dan een snelle bevrediging als ik het moeilijk heb.
Het is natuurlijk niet zo eenvoudig om een ongelovige uit te leggen wat geloven is...
Maar net zoals het feit dat jij weet dat als je zuurstof nodig hebt je gewoon effe moet inademen (ondanks het feit dat je de zuurstof niet kan zien) zo weet ik dat God er is. Het is een vanzelfsprekendheid...
En trouwens, zo héél erg onwaarschijnlijk is geloven in God niet hoor... We worden allemaal geboren met een Godsbesef (wetenschappelijk onderzoek toonde dit aan). Er zijn ZOVEEL wonderlijke, niet te verklaren zaken rondom ons... Het menselijk lichaam op zich alleen al... Geloof jij echt dat verliefdheid gewoon een biochemisch proces in je hersenen is? Geloof jij echt dat intens verdriet dat ook is? Geloof jij echt dat alles toeval is? Geloof je echt dat mensen die elkaar intens graag zien in feite gewoon toevallig gelinkt zijn door een dierlijke drang van voortplanting? Want als evolutionist moet je dit allemaal geloven... Hoe verklaar je het universeel geweten bij mensen waarbij we zien dat iedereen overal ter wereld, zelfs in de verste gebieden in de Amazone wéét dat stelen, moorden, verkrachten, enz... verkeerd is?
Voor mij klinkt de Bijbel aannemelijker dan pakweg de ET...en dan baseer ik me ENKEL op wetenschappelijk bewijs...
Een Amerikaanse wetenschapper wil 250.000 USD bieden aan diegene die deftig sluitend bewijs kan leveren voor ET...maar jaren later lijkt nog altijd niemand die centen te willen ophalen...
De klassieker van de creationisten: “Er was niets, niets ontplofte en uit dat niets kwamen uiteindelijk jij en ik na miljarden jaren van evolutie?” Daar heb ik pas veel geloof voor nodig

Ik hoop dat ik hiermede je vraag heb kunnen beantwoorden...