Sterke flightcases/koffers voor in het vliegtuig

Started by Remco, 31 May 2009, 00:41:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Remco

Hoi daar,

ik moet veel vliegen met m'n saxen en bijna elke keer is m'n sax toch weer wat ontzet, beschadigd.
Ook al betaal ik er notabene fors extra voor en beloven ze van alles dat ze er voorzichtig mee omgaan.
Ze hebben zelfs iets aparts voor "muziekinstrumenten" en het kost je 60 euro per vlucht!!!

In de realiteit doen die vliegmaatschappijen het niet voorzichtig genoeg en betalen voor de schade is helaas vaak van het kastje naar de muur gestuurd worden. Rayen Air is hier trouwens het meest verschrikkelijk in!

Nu zoek en wil ik 2 dingen: een flightcase voor m'n tenor en alt sax. Mag max. 15 kilo wegen inclusief sax.

en, het liefst een koffer of flightcase waar ik tenorsax en altsax allebij tegelijk in kan doen en sterk beveiligd in kan vervoeren...
Normalitair ging m'n tenorsax op de bagageband en m'n alt als handbagage mee. Maar als ze allebij in 1 koffer mee kunnen kan ik zowaar handbagage meenemen voor gewoon mezelf.
Schone onderbroek, tandenborstel, kleren, etc...is ook wel eens prettig.

De koffers het liefst zo sterk, dat 'ie bij wijze van spreken 9-11 nog zou kunnen overleven :->

Wie heeft tips.

Bij voorbaadt dank, m.vr.gr: Remco Korporaal
Knowledge is the key, but personality counts

Ralph

Geloof dat hier al een topic over is geweest een maandje geleden of zo. Weet niet meer precies wat daar uitkwam.

Maar het is idd zwaar k*t dat ze zo bar slecht omgaan met saxen (en wss ook met andere breekbare spullen). Koffers als de Jacob Winter Glasfiber koffers lijken mij erg stevig en kan me moeilijk voorstellen dat ze zo hard gooien met die dingen dat ze daar kapot in gaan. Mja als dat wel zo is, kan je beter wat zoeken buiten de standaard sax koffers valt. Miss zoeken naar een sterke reiskoffer met flinke binnenvoering, en dan dat vol gooien met piepschuim of zo.

Mja, miss hebben ander emensen een goed idee hier voor?
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Remco

Bedankt voor het antwoord alvast. Ik heb die Jacob Winter meteen gemailed met mijn vragen.

....ik hoop maar dat 'ie Engels kan  :wink:

Als ik een antwoord heb, zet ik het op dit forum uiteraard.

CU: Remco
Knowledge is the key, but personality counts