Author Topic: hallo allemaal / Steward Ellis / Eastman  (Read 1717 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline RobertR

• Member
  • *
hallo allemaal / Steward Ellis / Eastman
« on: 20 June 2009, 12:19:52 »
Hallo allemaal,

Ik ben Robert en nieuw op het forum. Ik speel een beetje keyboard en gitaar en wil nu ook saxofoon leren spelen.
Misschien is het slimmer om te beginnen met het huren van een instrument als ik in september begin met les, maar ik kan het niet laten om al een beetje naar saxofoons te kijken.
Omdat ik natuurlijk wel een goeie wil, maar er niet meteen heel veel geld aan uit wil geven, vroeg ik me af of de Steward Ellis (+/495 euro) en de Eastman (+/-250 euro), die ik hier en daar heb zien staan, goede beginnersinstrumenten zijn of dat ik daar volgend jaar al spijt van heb. Wie heeft ervaring met een van deze instrumenten?

groetjes Robert
Het plezier zit in het klimmen, op de top blijf je maar even

[size=85]Jupiter JAS 767 Altsax
Jupiter JTS 789 Tenorsax
[/size]

deHerbergier

• Guest
Re: hallo allemaal / Steward Ellis / Eastman
« Reply #1 on: 20 June 2009, 13:19:03 »
Welkom op dit forum...

Een steward ellis ken ik niet. De Eastman (de oude versie dan) ken ik wel. Ik speel nu op een eastman tenor en die is prima. In het verleden heb ik een eastman sopraan bespeelt (ik heb hem nog steeds maar als je eenmaal een yanagisawa hebt staan, verbleekt al het andere) en die was ook prima.

Toch zou ik je aanraden voor huur te gaan. Daarmee haal te een net iets betere sax in huis, waarvan je in ieder geval zeker weet dat hij wel even mee kan. De eastmans zijn prima, maar of ze dat over 2 a 3 jaar ook nog zijn weer ik niet. Ik heb de sopraan een half jaar intensief bespeelt, en na dat half jaar was hij niet anders als in het begin, maar wat is een half jaar op een saxofoonleven. Verder begreep ik dat de oude eastmans niet meer leverbaar zijn (de nieuwe komen uit een andere fabriek en zijn kwalitatief gewoon slecht), en komen de nieuwe saxen van die leverancier van aurora. Wel voor dezelfde prijs. Grom speelt op zo'n sax.

Zoot

• Guest
« Reply #2 on: 20 June 2009, 17:53:25 »
maar ik kan het niet laten om al een beetje naar saxofoons te kijken

:lol: ben je net op tijd. :lol: ....... 27 juni SaxMeeting ALmere, kun je de verschillende saxen zien en  :oops:  :oops: misschien wel bespelen   =D>

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline RobertR

• Member
  • *
« Reply #3 on: 22 June 2009, 17:37:20 »
Bedankt voor de tip! Ik heb me zojuist opgegeven voor de meeting!  :)
Het plezier zit in het klimmen, op de top blijf je maar even

[size=85]Jupiter JAS 767 Altsax
Jupiter JTS 789 Tenorsax
[/size]