Author Topic: Saxforum meeting '09 - pictures  (Read 5744 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Shofar

• Member
  • *
    • http://www.adolphesax.be
Re: Saxforum meeting '09 - pictures
« Reply #30 on: 30 June 2009, 08:24:43 »
Quote from: "the martin"
Tsja, bedacht door een belg, geperfectioneerd door Amerikanen  8)
Héhéhéh  :-D
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #31 on: 30 June 2009, 11:32:07 »
Quote from: "Shofar"
Quote from: "the martin"
Tsja, bedacht door een belg, geperfectioneerd door Amerikanen  8)
Héhéhéh  :-D
:mrgreen:
En nu weer door de TAIWANEZEN!!
 :mrgreen:
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
« Reply #32 on: 30 June 2009, 12:15:08 »
Ziet er gezellig uit jongens! Vind het jammer dat ik niet kon!
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #33 on: 30 June 2009, 14:39:33 »
Jullie Nederlanders zijn best wel te pruimen - uiteindelijk waren de verhoudingen ook wel in balans: pakweg 20 Nederlanders en 1 Belg  :-D  :wink:

Offline gerardm

• Member
  • *
« Reply #34 on: 30 June 2009, 15:42:19 »
Wij - afwezigen - hebben blijkbaar één en ander gemist.
Hopelijk krijgen we volgend jaar een herkansing.
Karel (Shofar), prachtige foto's.

ciao

gerard
Lien Cheng alt vintage look - Selmer S80 C** - LaVoz med hard
KAWAI CN 33 digitale piano

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #35 on: 30 June 2009, 22:11:27 »
Quote from: "gerardm"
Wij - afwezigen - hebben blijkbaar één en ander gemist.
Hopelijk krijgen we volgend jaar een herkansing.
Karel (Shofar), prachtige foto's.

ciao

gerard

Hey Gerard :-)
Had lekker wat toeters meegenomen (wagen zat goed vol!). Had ook een gepast Belgisch biertje mee: Saxo uit Dinant.
Wil je iets weten, specifieke vragen? Contacteer me rechtstreeks - ik volg niet altijd alle berichten op!
I play Adolphe Sax & Cie tenor Dinant - Conn Ladyface alt - belachelijk veel soorten mondstukken, rieten en rietbinders

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #36 on: 30 June 2009, 22:19:51 »
Quote from: "Steph Saxin' Spé"
Jullie Nederlanders zijn best wel te pruimen - uiteindelijk waren de verhoudingen ook wel in balans: pakweg 20 Nederlanders en 1 Belg  :-D  :wink:

:-D  Ik ben me zeer bewust van het feit dat ik enorm aangenaam gezelschap ben (zolang we niet aan het debatteren slaan!)

Zoot

• Guest
« Reply #37 on: 30 June 2009, 23:58:01 »
Had ook een gepast Belgisch biertje mee: Saxo uit Dinant.

8) kun je mij zo'n fles ( een een fles wijn)   sturen?   8)

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #38 on: 01 July 2009, 07:40:07 »
Quote from: "Zoot"

Bedoel je zo'n 1,5 l fles  :-D ?

Trouwens, ik raad niemand echt aan om naar Dinant te gaan vanwege de birthplace zijnde van Adolphe Sax
want er is geen moer aan. Valt amper iets te zien en zelfs het vinden van souveniers, enz... is een onmogelijke opgave. Van het weinige die de moeite is heb ik wat kiekjes genomen. Zal ze weldra es online zetten.

Zoot

• Guest
« Reply #39 on: 01 July 2009, 15:35:54 »

Bedoel je zo'n 1,5 l fles  :-D     mag ook leeg zijn         :lol:

maar in Dinant heb je niet goed gekeken......... er zijn bladroosters ( regenwaterafvoer op straat ) met muzieknootjes erin, heel veel winkels hebben toch wel iets van een sax in het logo of als etalage blikvanger, 2 musea met portretten van saxofonisten maar ook allerlei info over dhr. A. Sax...........    tenminste zo rond 6 november, 1 keer in de vier jaar is er een grote herdenking van de uitvinder z'n geboortedag. ( volgend jaar weer, 2010 dus ) Een giga saxofoonorkest, diverse optredens en concerten........    en sowieso is Dinant toch wel leuk om eens te zien ( helemaal uit de rotsen gehouwen, mooie ligging )           :lol:   zeer fotogeniek   :lol:

ps in zijn "atelier " zou een museum / winkel komen, is dat nóg niet klaar?

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #40 on: 01 July 2009, 23:55:32 »

Bedoel je zo'n 1,5 l fles  :-D ?

Trouwens, ik raad niemand echt aan om naar Dinant te gaan vanwege de birthplace zijnde van Adolphe Sax
want er is geen moer aan. Valt amper iets te zien en zelfs het vinden van souveniers, enz... is een onmogelijke opgave. Van het weinige die de moeite is heb ik wat kiekjes genomen. Zal ze weldra es online zetten.

nou, dat is ff jammer, kun je dus beter naar mantes la ville

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #41 on: 02 July 2009, 07:17:38 »
Quote from: "Maaarten"

nou, dat is ff jammer, kun je dus beter naar mantes la ville

Mantes is nou ook niet echt een sprankelend stadje  :lol:
Ik vind Dinant best een leuke plaats... Niet om een heel weekend naar toe te gaan, maar voor een dag.. Prima

Offline Shofar

• Member
  • *
« Reply #42 on: 02 July 2009, 07:59:15 »
maar in Dinant heb je niet goed gekeken......... er zijn bladroosters ( regenwaterafvoer op straat ) met muzieknootjes erin, heel veel winkels hebben toch wel iets van een sax in het logo of als etalage blikvanger, 2 musea met portretten van saxofonisten maar ook allerlei info over dhr. A. Sax...........    tenminste zo rond 6 november, 1 keer in de vier jaar is er een grote herdenking van de uitvinder z'n geboortedag. ( volgend jaar weer, 2010 dus ) Een giga saxofoonorkest, diverse optredens en concerten........    en sowieso is Dinant toch wel leuk om eens te zien ( helemaal uit de rotsen gehouwen, mooie ligging )           :lol:   zeer fotogeniek   :lol:

ps in zijn "atelier " zou een museum / winkel komen, is dat nóg niet klaar?

Nou, een rooster met muzieknoten of (nu reeds halvergane) saxofoonstickers op de etalage zijn helemaal niet indrukwekkend... Die musea - dat zal dan wel enkel met de 4-jarige viering zijn. Nu kan je amper door de etalage kijken vanwege het stof op de ruiten.

De enige muziekwinkel heeft 2 Stagg toeters liggen en 1 Selmer waarvan de polsters wel al vergaan zullen zijn...

Het beeld van A. Sax was wel leuk en 's avonds heb je prachtige sfeerverlichting in de vorm van een sax.
Maar hét lichtpunt was voor mij de nabijgelegen brouwerij waar ze Saxo maken...en na voloende Saxo gedronken
te hebben ging mijn licht uit...

Nou ja, Zoot, misschien toch wat sluikreclame  :-D  

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #43 on: 02 July 2009, 09:28:43 »
Maar hét lichtpunt was voor mij de nabijgelegen brouwerij waar ze Saxo maken...en na voldoende Saxo gedronken
te hebben ging mijn licht uit...

Dronk je dat bier nu uit saxvormige glazen? :shock:

Dan heb je aan één glaasje genoeg (model Bari) :lol:

By-the-way, voortreffelijk bier
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"