Author Topic: Waarmee ben je begonnen?  (Read 55672 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
Re: Waarmee ben je begonnen?
« Reply #60 on: 23 March 2013, 09:24:23 »
Quote from: Zoot
Quote from: Sep
King heeft voor het Amerikaanse leger een aparte Zephyr gemaakt : sterling zilveren "neck" en "bell" en de "body" is verzilverd met sterling zilver  en dit model schijnt niet voor een Super 20 onder te doen  <!-- s:roll: -->:roll:<!-- s:roll: -->  <!-- s:wink: -->:wink:<!-- s:wink: -->

oh,....      maar die willen we z i e n .....            f o T OOOOH's      ?

Als ik weer een keer bij mijn broer ben zal ik foto's maken, maar dat kan nog wel even duren.

We zijn best wel geduldig, hoor ....  8)

Offline Jeroen Goedhart

• Member
  • *
« Reply #61 on: 09 April 2013, 23:47:49 »
ben begonnen op blokfluit en toen doorgegaan naar een alt omdat mijn ouders dat graag wilden.
Later kwam ik erachter dat het was vanwege mijn asthma. Oorspronkelijk wilde ik graag leren drummen.
Die hohner heb ik origineel gehouden totdat ik 5 jaar later naar nederland moest verhuizen. Noem het maar rebeleren tegen mijn ouders (  ik was toen 17 ) maar ik haalde de sax uit elkaar , haalde een pot zwarte hamerite bij de hubo en schilderde de sax geheel over.  Een mooie zwarte kleur was het resultaat en het geluid ( gaan we weer ) was stukken beter geworden. ( dacht ik toen ).  Gravure heb ik netjes overgedaan met een huisdremeltje. De koffer werd ook niet onberoerd gelaten. Het art work had ik van een cd overgenomen en het zwart wit sprak mij wel aan.
10 jaar later heb ik de sax verkocht omdat ik een mkVi van mijn toenmalige leeraar over kon nemen. TIjdens het surfen op marktplaats kwam ik mijn oude sax een jaar geleden echter weer tegen ( waarvan de foto is ). Vanwege andere prio's kon ik toen de sax helaas niet meer terugkopen. Anders had ik hem nu weer in mijn bezit gehad.

[verwijderd door de beheerder]

Offline Miriam

• Member
  • *
« Reply #62 on: 12 May 2013, 10:08:52 »
In mijn tienerjaren een buffet crampon evette gekregen van mijn ouders. Helaas was ik toen niet gemotiveerd genoeg om echt te leren spelen.
Nu opnieuw begonnen op dezelfde saxofoon, want ik heb hem nooit weg kunnen doen.
Over een tijdje op zoek naar een beter mondstuk, maar eerst het blazen maar weer onder de knie krijgen  ;)

Offline Sep

• Member
  • *
« Reply #63 on: 22 July 2013, 01:59:09 »
Quote from: Zoot
Quote from: Sep
King heeft voor het Amerikaanse leger een aparte Zephyr gemaakt : sterling zilveren "neck" en "bell" en de "body" is verzilverd met sterling zilver  en dit model schijnt niet voor een Super 20 onder te doen  <!-- s:roll: -->:roll:<!-- s:roll: -->  <!-- s:wink: -->:wink:<!-- s:wink: -->

oh,....      maar die willen we z i e n .....            f o T OOOOH's      ?

Als ik weer een keer bij mijn broer ben zal ik foto's maken, maar dat kan nog wel even duren.

We zijn best wel geduldig, hoor ....  8)
Ben idd nog steeds niet bij mijn broer geweest, maar ben het niet vergeten ;)
Alt: Buesscher True Tone \'26, Meyer 8s - Tenor: Conn New Wonder \'20, Otto Link STM 8 - Dolnet Imperial\'52 - Dolnet Bel Air\'50

Offline johanj

• Member
  • *
  • Als niemand op mij let speel ik zulke mooie noten!
    • basensax
« Reply #64 on: 22 July 2013, 17:44:29 »
Ik ben ooit begonnen met een chinese tenor. Dat was in de tijd dat de chinese saxen nog geen verrassend goede selmer kopien waren. Ik kocht de nieuwe sax voor 700 gulden zonder koffer N.B. bij een oplichter in Amsterdam.   Het ding bleek zo lek als een mandje. Vier jaar daarna heb ik zelf iemand anders opgelicht, die hem van mij voor 400 gulden overnam. Toen heb ik een Selmer Bundy gekocht. Die klonk wel aardig, maar was het ook niet echt.

-----------------
Ha ik zie nu dat dit al een heel oud topic is. Nou ja maakt niet uit.
T: YTS61s T-deco: Coeusnon 1899. Martin Committee III
A: Keilwerth Toneking -1961; 
S: yanagisawa s900;