Main Menu

Ik stel me even voor

Started by msmits, 06 August 2009, 12:16:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

msmits

Hallo,

Ik ben Maurice, 44 en speel sinds een jaar of 20 tenorsax. Ooit van mijn eerste salaris een nieuwe sax gekocht (een NYS, bij Adams in thorn, na 3 jaar rammelde alles wat los kon laten), opgevolgd door de Selmer SA uit 1984 van mijn leraar. Die heb ik nog steeds en naar tevredenheid. Is onlangs gereviseerd door Wybke Schnieder in Sibbe (bij Valkenburg: klasse, wat een vakvrouw !
Mijn grote geheime liefde is eigenlijk de bariton (klank), in de range van mulligan tot morphine. Door de hoge prijzen heb ik de stap echter nooit gemaakt. Misschien dat ik nog wel eens ga dubbelen.
De eerste 10 jaar vooral klassiek, individueel en in kleine saxensembles. Wel af en toe een workshopje jazz, latin of improvisatie gevolgd maar kwam toch slecht van het notenschrift los.
Na bijna 10 jaar niet te hebben geblazen (studie, kinderen, werk...allerlei "afleiding") werd de kriebel te sterk en ben ik lid geworen van de plaatselijke fanfare. Toch een beetje onderschat: ze spelen concertafdeling en dat blaas je niet zomaar even mee.
Inmiddels begin ik mijn draai wel weer te vinden. Onlangs ben ik gevraagd om de saxpartijen voor een (vrij sucesvolle) knettergekke-smartlappen-meets-rock-meets-pop-band in te vullen. Dit vereist wel een wat andere orientatie, mede reden om me hier aan te melden.
Groet, maurice

JR

Welkom!

Wat voor een soort knettergekke muziek speelt die band?
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

msmits

Zie sjonniewiener.biz. De site is wat achterhaald en wordt binnenkort opgefrist maar geeft wel een idee.

niesten

Welkom op het forum, mede-limburger :-)

Zoot

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

zomertje

Welkom :)
En niet de schnitzuls aan laten branden he ;)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Thijs Leuven

Welkom medelimburger!

Als je op zoek bent naar een goede, goedkope bariton moet je eens naar Besson kijken. Ik heb een Besson bariton waar ik zéér tevreden over ben!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

msmits

Dank jullie voor de reacties en het hartelijke welkom. Ik ben al eens gaan kijken voor een besson maar zijn gemakkelijk te vinden..Hoe is de stemming ?

Thijs Leuven

Op marktplaats komen ze vrij regelmatig voorbij. De stemming is zeer goed!

Als ik binnenkort mijn rijbewijs heb kan ik wel eens langs komen als je dat leuk zou vinden. Je moet wel weten dat mijn bariton onderhand flink wat TLC (Time, Love and Care) nodig heeft, maar opzich nog prima te bespelen valt als je daar een beetje rekening mee houdt.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

msmits

Nou, wat een hartelijk welkom. Leuk een aantal provinciegenoten te ontmoeten.
Ben benieuwd naar reactie van anderen op de stelling over de Besson Bari.
Ik bedoelde trouwens: "niet zo gemakkelijk aan te komen ". Inmiddels ben ik er wel al een paar tegen gekomen dus dat klopt ook al niet meer.

Sebo

Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Willem

Hoi Maurice,
Welkom :!:  :!:  :!:  
Blijf je ogen open houden  :shock:  en zet af en toe wat euro's opzij.
Er komt een tijd dat je de juiste baritonsax tegen het lijf loopt.

Een Besson bari lijkt me een prima toeter. Belangrijk is altijd de technische staat, waarin het instrument verkeert,  denk ik.  En wat je persoonlijke voorkeur is betreffende klankkleur, e.d.

Ik word - voor zo ver mogelijk - nog steeds enthousiaster over m'n Dolnet bari. Echt een prima sax, hoor.
Ik snap, dat de Yanks er dol op zijn. Zij worden namelijk niet bevooroordeeld/gehinderd door het imago van 'oude fanfare-/harmonietoeter', dat in Nederland toch een beetje over de merknaam heen hangt.
Veel Europeanen zijn geil op ouwe USA-toeters.
En de Ami's zijn omgekeerd gek op ouwe Euromeuk...strange world  :smt048

Succes!!

Willem.
Dolnet Paris  tenor    + Dukoff mondstuk  + Rico / LaVoz riet
Schenkelaars bariton + King of Yanagisawa mondstuk + Rico / LaVoz riet