Main Menu

Meeting

Started by the martin, 13 September 2005, 07:56:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sonja

Ik vond het een zeer geslaagde middag vandaag..errug leuk om nu eens gezichten bij een naam te hebben...absoluut voor herhaling vatbaar!! :lol:
Muller sopraan :D
SML tenor :s
Yanagisawa Bari \":D\" Otto Link, Lavoz

Tony

Zeker weten... gaan we nog een keer doen.

The Martin. Is jouw quantum gerefaced dan?
Ik zag n.l. dat op de Runyon site een nieuwe Quantum "maar" USD 135 kost.
Wat is de tipopening die jij hebt?

the martin

Ik heb niet zoveel betaald...
80 usd als ik me goed kan herrineren.
En zoals ik al zei: die fijn mij was iets bijgewerkt, geen complete reface.

http://www.geocities.com/kwbradbury/Mouthpieces.html
Die Quantum van hem kost 135 usd...

Een ander goedkoop adres is Charlie A's.

Als je er een koopt. Ze blazen erg gemakkelijk. Iedereen raad een tip-opening aan die 1 of 2 stappen groter is dan je zou verwachten.
Die van mij (een 12) heeft een even grote tipopening als mijn Berg Larsen (0,108) en ik kan er makkelijk een halve sterkte zwaarder op spelen V16 #3 vs #2,5)
EN reserveer gelijk wat geld voor een andere lig want de standaard plastic lig die er bij zit is bagger.

Daan

Klinkt leuk om dat allemaal zo te lezen :) , hoeveel mensen waren ongeveer totaal aanwezig? Die sax spelen...

En Edwin, is dat niet iemand die vaak op het "Sax on the web" forum zit? Mojo ofzo heet hij dacht ik.
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

the martin

Yep Mojo afgekort van Mojobari.

De volgende personen waren aanwezig:
Saxxy-Benny
Ref54 tenor en nog een alt

Max (Althans ik meen me te herinneren dat die zo heet)
Mooie Ref54 Alt

Cosy
Pracht Martin Indiana en een leuke Buescher True-tone tenor

Sonja
Machtig mooie Selmer MKVII alt (Jaloers) en een Yanagisawa Bariton van een vriend (Waar we niet aan mochten komen  :roll: )

Anthony
Perfecte Martin Comm-2. Heerlijk om die eens gespeeld te kunnen hebben.

Saxxy-daddy (met een verzameling toeters waar je van gaat kwijlen SATB alles van Selmer

En ik zei de gek.
The Martin Tenor en Chu alt. (En ik mocht ook nog even t-bone spelen  8) )

Sonja

jaa.jammer he..van die bari..maar hij is er erg zuinig mee..ik zou t mezelf niet vergeven als er iets mee zou  gebeuren..tis al heel wat dat ie m mij iedere keer weer toevertrouwd.. :wink:

Tony

Klopt... ik heb Mojobari vanmorgen gemaild voor z'n Quantum. Wil 'm wel hebben.

Edwin, als je een beetje prijzen vergelijkt van een The Martin en een Comm II, dan is de Comm II zo ongeveer 250 a 300 Euri duurder dan een the Martin.

Waar zou dat in zitten denk je?

the martin

Quote from: "anthony"Edwin, als je een beetje prijzen vergelijkt van een The Martin en een Comm II, dan is de Comm II zo ongeveer 250 a 300 Euri duurder dan een the Martin.

Waar zou dat in zitten denk je?

Mensen die er geen verstand van hebben  8)

Even zonder gein. De comm-II staat erg goed aangeschreven. En na jou sax gespeeld te hebben kan ik het daar alleen meer eens zijn.
EN er zijn natuurlijk minder Comm-II's gemaakt dan The Martins
(5 vs 20 jaar) dat drijft de prijs op.

Vooral bij de alten schijnt men liever voor een Comm-II te gaan.
Daar kan ik helaas verder niets aan toe voegen. Ik heb nog nooit een Comm-II of The Martin Alto in mijn handen gehad.

In beide gevallen geldt volgens mij dat je een dijk van een instrument koopt. Ik zou zelf (zeker) bij dat prijsverschil toch voor een The Martin gaan. Maar daar komt ook bij dat ik het gewoon een verschrikkelijk mooi gebouwde sax vind.

Ben Rodenburg

ja hij heette max! :D

was idd supergezellig!!!! ik was eigenlijk ook wel ene beetje jaloers op sonjas alt :$
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Sonja

hehehe...lekker ding he!!  :wink:  :lol:

the martin

Soort zoekt soort  :lol:

:oops: Moest even een foute opmerking maken :oops:
 :oops: Kon me niet inhouden  :twisted:

Sonja

Whahaha...uum...ik vat het wel op als een compliment hoor..okee??? !!  :oops:  :oops:  :oops:

Tony

Heeft er iemand (die gisteren op de meeting was) bezwaren tegen als ik de foto's van gisteren hier online zet? If so... PM me even. Dan maak ik een mooi zwart balkje ofzo ;)

Tony

Ok dan... foto's zijn hier te vinden.