Ik heb verschillende revisies door Tim Brennan in Haarlem (http://www.timbrennan.nl) laten doen. Een vakman met liefde voor z'n vak. Goede reputatie en een goede service. En schappelijke prijzen: 250 euro voor een standaardrevisie voor alt/tenor. Wat mij betreft een aanrader.
Hmmmm... ik kreeg een hele andere indruk 
viewtopic.php?f=112&t=4752
Jammer dat jij blijkbaar een mindere ervaring hebt gehad. Ik kan alleen maar zeggen dat ik tevreden ben over het werk dat hij aflevert. Ik heb in de afgelopen twee jaar 1 bari, 2 tenoren en een alt (ook een Ladyface, trouwens) laten reviseren, en ik was blij met het resultaat.
En het prettige van een eenmanszaak vind ik dat je weet met wie je maken hebt en wie de revisie uitvoert, en dat je ook met die persoon, voor en na de revisie, de boel bespreekt.
Ik sluit mij hierbij aan .
Ik heb dit jaar mijn twee Conn saxen laten behandelen door mijn oude vertrouwde reparateur in Rotterdam omdat deze er mee ging stoppen - pensioen .
Mijn Naked Lady een geheel nieuwe zwaardere veren set en ook mijn Conn Transitional laten reviseren .
Helaas brak mijn veer van de Gis klep van de Naked Lady al snel , tot mijn verbazing was mijn Gis klep op de Transitional de volgende week niet meer te gebruiken omdat een andere veer ervan was gebroke . Ik heb een afspraak gemaakt met Tim Brennan en iemand met een auto gehuurd en naar Tim gegaan . Hij heeft het voor mij gerepareerd . En ik vond het goed gedaan .
De prijzen van 550 - 600 euro zijn absurd . En wat zijn de garanties van deze reparateurs . Niets kunnen ze garanderen . En ik kan mijn boekje openklappen hoor . Als je 400 betaald heb en het instrument speelt waardeloos dan zeggen ze - het instrument is goed gemaakt en wij kunnen er niets meer aan doen . Dan sta je toch maar met je duur gedane reparatie . Er zijn een hoop beunhazen in deze branche , en juist deze zijn niet echt goedkoop . Ik denk dat iedereen een probleem met dit heeft . Heb je een reparateur die jouw goed werk geleverd heeft dan is dat fantastisch . Maar juist oude Conn's zijn moeilijker door de rolled tones . Je hebt zelfs reparateurs die toongaten bijvijlen . Nou als dat mij zou overkomen brrr ik sta niet voor mij zelf in .
Ook over Maarten Prins toen hij in Rotterdam zijn praktijk had kan ik verhalen vertellen hoor . Een goede vriend van mij kocht tientallen jaren een oude herlakte Buesscher tenor voor het schamele bedrag van 3500 gulden , dit is voor een oude Buesscher veel te veel geld . En een ander vertelde dat Maarten Prins assen van zijn oude sax had bijgevijld , dus de problemen zijn even verholpen en komen in kwadraat of erger terug . Ook over Maarten Prins zijn anderen weer tevreden . Maar ik zoek altijd een reparateur die in ieder geval respekt toond voor iemands instrument die zijn ziel en zaligheid is .