Author Topic: verzending uit de USA.  (Read 3347 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
verzending uit de USA.
« on: 20 October 2009, 11:00:33 »
Eind oktober heb ik via Ebay een Buescher True Tone alt gekocht.

Keurig opgestuurd via USPS op 2 oktober, kwam op donderdag 8 oktober 's ochtends aan in Nederland . . . .:smt026 . . . . . . . . . . . . . . .  :smt093 . .  het is nu 20 oktober.

Gebeld met TNT, de Nederlandse bezorger van USPS (helemaal NIET meewerkend en meedenkend), met de douane (vriendelijk en duidelijk).

Voor zover ik kan achterhalen wacht mijn sax nog steeds op een inklaringsformulier dat TNT moet maken voordat het afgehandeld wordt door de douane.
De douane handelt in principe alles wat aangeboden wordt dezelfde dag nog af.

Ik raad je aan om iets wat wordt opgestuurd uit de USA NIET via TNT (=USPS) te laten versturen.

P.S.  hou rekening met inklaringskosten (belasting)  van +/-  21%  over de waarde + de verzendkosten.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
Re: verzending uit de USA.
« Reply #1 on: 20 October 2009, 11:14:04 »
Soms is het zo dat je zelf nog inklaringsformulieren opgestuurd krijgt waarin je alle gegevens over de verzending op moet geven.
Gaat ook nog wel een weekje overheen..

Succes en hou goede moed  :-D

Offline Steph Saxin' Spé

• Member
  • *
« Reply #2 on: 20 October 2009, 14:23:43 »
Dzjeez . . . daar word je nu niet echt vrolijk van  :?
Is TNT niet te porren, zodat ze vaart maken? Of moet je met je slaapzak voor de deur gaan liggen . . .  8)

Hoe dan ook, ik sluit me bij The Martin aan: succes en hou goede moed  :)

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #3 on: 20 October 2009, 21:18:48 »
Even een update :

Nadat ik een klacht heb ingediend bij TNT kreeg ik als reactie dat zij het verzendnummer in hun systeem niet konden vinden, dus hebben zij het niet ontvangen . . . .   =D>

Aangeraden werd om door de verzender een onderzoek aan te vragen bij USPS . . .

Mijn eerdere aanbeveling om NIET via USPS te laten verzenden wordt nu een dringende aanrader.
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline CBone

• Member
  • *
    • http://www.bigbandboesten.nl
« Reply #4 on: 20 October 2009, 22:03:04 »
En als je zelf het trackingnummer ingeeft op de usps-site geven ze aan dat ie op 8 oktober is aangekomen? Dat kan alleen als TNT 'm daar gescand heeft lijkt me.
Mijn usps zendingen zijn gelukkig altijd hier aangekomen, zowel kleine pakketjes met rietjes en mondstukken als grotere met een sax. Afhankelijk van de verzendmethode tussen 1 en 3 weken. Hoe was 't verzonden, First Class of Priority International?

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #5 on: 20 October 2009, 22:05:54 »
nou nou,

usps is vaak administratief een rommeltje, maar ze zijn een prima post service. Op sotw zijn zelden klachten over usps.
Ik kreeg van musicmedic ook een x een code, kon ik niet met de amerikaanse tracktrace vinden, en voila het pakketje was er na 1,5 week ofzo.

Heb je een duurdere snelle verzending gekozen? of lekker de goedkoopste? Ben met je eens dat het erg lang duurt, maar als op een dag de sax in goede gezondheid tot je komt, dan is het toch goed?

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #6 on: 21 October 2009, 11:11:17 »
Quote from: "Maaarten"
nou nou,

usps is vaak administratief een rommeltje, maar ze zijn een prima post service. Op sotw zijn zelden klachten over usps.

USPS is ook niet het probleem, maar TNT.

Er is al een keer een pakket van mij "verloren". Na veel gedraai, brieven en dreigen kwamen ze er "plotseling" achter dat dat pakket nooit aangekomen was. Dat was wel 6 maanden later.
Kortom, vermijdt verzenden via TNT.

En de Nederlandse afhandelaar van USPS is . . .TNT, dus vermijdt USPS.

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #7 on: 21 October 2009, 11:44:00 »
Komt me allemaal redelijk bekend voor.

Ik heb ooit eens een Brillhart mondstuk voor m'n tenor via ebay uit de states gekocht.

Uiteindelijk komt het allemaal wel goed, maar hou rekening met een wachttijd van 4 tot 6 weken nadat je pakketje in Nederland is gearriveerd.

Misschien gaat het v.a. 2013 beter als TNT al z'n fulltine-medewerkers er uit schopt en vervangt door part-time beunhazen.

Wishing you lots of patience......
Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #8 on: 21 October 2009, 11:45:17 »
ja met brieven is het vaak al een loterij hier.

harpje

• Guest
« Reply #9 on: 21 October 2009, 22:40:35 »
poeh dit doet mij erg wanhopen of mijn muziekboeken uit America ooit wel zullen aankomen. :?:

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #10 on: 21 October 2009, 23:36:48 »
Quote from: "harpje"
poeh dit doet mij erg wanhopen of mijn muziekboeken uit America ooit wel zullen aankomen. :?:
Houdt moed..... :wink:

Wat moet je anders..... ;-)

Grtz. Sebo

Offline CBone

• Member
  • *
    • http://www.bigbandboesten.nl
« Reply #11 on: 22 October 2009, 19:36:24 »
Quote from: "Sebo"
Houdt moed..... :wink:

Wat moet je anders..... ;-)

Heb gisteren mijn pakketje op kunnen halen op het postkantoor, mis altijd die twee afleverpogingen die TNT doet.
Verzonden op 2 okt. Vertrokken vanuit Chicago op 3 okt. Aankomst bij TNT al op 6 okt. Heeft vervolgens 10 dgn bij TNT gelegen voordat het pakje hier weer kon vertrekken. Afgelopen maandag eerste afleverpoging (briefje in de brievenbus) en gisteren dus op kunnen halen.
Uiteindelijk komt 't aan, maar waarom het 10 dgn bij TNT in het depot moest blijven liggen blijft inderdaad een raadsel.

Dreum van morgen, herinner dich giester, maar laef vandaag

Twitter...HaRonnie

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #12 on: 22 October 2009, 20:03:07 »
Weer een update:

Volgens de "track and confirm" informatie is 't pakket gisteren door de douane en bij de distributeur gekomen en hebben ze vandaag een poging gedaan om 't te bezorgen. Er is dus weer wat meer hoop. :roll:

Maar kijken wat morgen brengt . . .

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #13 on: 22 October 2009, 20:22:34 »
Zoals Cbone al zegt.. "dreum van morgen, herinner dich gister.........."

Hoop doet leven zullen we maar zeggen....

Hou ons op de hoogte.

Grtz. Sebo

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #14 on: 23 October 2009, 09:58:47 »
Ik krijg van de States ongeveer 2 keer per week pakketjes voor mijn Corvette restauratie hobby, totaal al zeker minimaal duizend pakketten.  Tot op heden zijn dit mijn ervaringen:

1) Ik ben nog nooit wat definitief kwijt geweest.

2) Verzending via USPS is het goedkoopst maar aflevering door TNT is een drama (zeker als er inklaringskosten gemoeid zijn).  Als je niet thuis bent moet je wachten tot ze 2 keer hebben aangeboden en dan alleen kan je pas de volgende dag deze ophalen bij het postkantoor (bij ons een AH filiaal waar ze na 6-en geen rembours pakketten meer afhandelen).

3) UPS en FedEx zijn erg duur in hun afhandelingskosten maar wel weer veel flexibeler met afleveren (ook omdat ik op rekening betaal).  Zij leveren bv ook af bij de buren als dit zo eens uitkomt.

4) Bij grote items werk ik met een shipper die momenteel $90 per kubieke meter rekent (spotgoedkoop).  Wel moet je dan weer zorgen dat je pakket eerst bij hen worden afgeleverd (ik werk met CFRLine (via Joanna Skora) in CA maar er zijn ook genoeg anderen).  Je kan op deze wijze ook zaken gecombineerd laten overkomen om je m^3's beter uit te nutten.

5) Douane kan soms heel snel zijn maar soms ook heel traag.

6) Een enkele keer heb ik zelf inklaringspapieren toegestuurd gekregen van TNT om in te vullen (een hele stapel papier).  De reden waarom data in die specifieke gevallen nog was is mijn onduidelijk.  Dit vertraagde de levering een week of meer...

7) Verzekeren is zinloos en de kans dat je het nodig hebt nihil (is neem het risico altijd gewoon, zelfs als ik hele auto's laat overkomen).

Wellicht hebben jullie hier wat aan,
Rob.