klein beetje poprock met saxsolo liveopname

Started by stef, 20 October 2009, 13:26:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stef

Selmer Performing Artist

Ralph

Ben niet echt ondersteboven van het geluid, maar dat komt ook door dat 'blikkige' geluid van de microfoon. Vind de solo wel redelijk, maar bevat niet echt veel verschillende dingen, en word is niet echt mooi opgebouwd of zo. De hoge noten zijn wel leuk gespeeld.
Samengevat: bevat potentie maar 't komt er nog niet echt uit :P
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

stef

dit komt doordat er ook niet egt opbouwmogelijkheden zijn in het nummer zelf, doordat steeds dezelfde akkoorden worden gespeeld door de gitaar, de blikkige klank komt door dat dit live is opgenomen met een gewone handcamera...

hier is een oude klassieke opname van me

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/ ... nl-3459859
Selmer Performing Artist

Thijs Leuven

Quote from: "stef"dit komt doordat er ook niet egt opbouwmogelijkheden zijn in het nummer zelf, doordat steeds dezelfde akkoorden worden gespeeld door de gitaar

Ruimte voor opbouw is altijd te maken, anders is het kwestie van kort maar krachtig!

Quote from: "stef"de blikkige klank komt door dat dit live is opgenomen met een gewone handcamera...

Erg he? Daarom heb ik zelf liever niet dat mensen dit soort filmpjes van me maken, je krijgt altijd commentaar op iets wat in werkelijkheid veel beter klinkt.

Quote from: "stef"hier is een oude klassieke opname van me

Ik bespeur een paar kleine mindere momentjes qua stemming. Verder is je spel netjes, maar absoluut niet mijn ding (welk instrument klinkt daar zo klassiek en smal? Dat is toch geen sax!?  :o  :-D )
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Pieter

Quote from: "Thijs Leuven"Ik bespeur een paar kleine mindere momentjes qua stemming. Verder is je spel netjes, maar absoluut niet mijn ding (welk instrument klinkt daar zo klassiek en smal? Dat is toch geen sax!?  :o  :-D )

Dit commentaar laat inderdaad zien dat klassieke saxofoonmuziek niet alleen je ding niet is, maar dat het ook een onbekend ding is.

Mooi stukje muziek, van wie en wat is het?
Speelde je dit op je SA80II?

Ik vind het heel goed uitgevoerd, Het klinkt schijnbaar moeiteloos met een heel mooi en goed gekozen vibrato. Het ligt hoog en niets is zo moeilijk als hoge noten spelen, maar dat komt bij jou wel goed, denk ik. Misschien zou ik wat andere keuze's maken tav interpretatie en hier en daar kiezen voor een klein beetje meer gepronocieerd spel, maar zeker niet veel. Het klinkt soms nog een beetje voorzichtig en ik ben benieuwd hoe je het op dit moment zou spelen en wanneer je het op je Reference zou spelen.
Uitvoering is van hoog niveau. Laat maar meer horen.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Ralph

Quote from: "stef"dit komt doordat er ook niet egt opbouwmogelijkheden zijn in het nummer zelf, doordat steeds dezelfde akkoorden worden gespeeld door de gitaar, de blikkige klank komt door dat dit live is opgenomen met een gewone handcamera...

hier is een oude klassieke opname van me

http://nl.netlog.com/go/explore/videos/ ... nl-3459859
Ook niet echt mijn ding :P Maar wel mooi gespeeld! Is nog wel wat ruimte voor verbetering denk ik, maar klinkt al erg mooi.
De blikkige klank is inderdaad wel vaker een probleem met live opnames, vooral veroorzaakt door slechte microfoons volgens mij.
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

stef

het stuk is het concerto van E. Lindorff larssen.
En natuurlijk is er plaats voor verbetering in dit werk, heb de kans gekregen om dit stuk op te nemen met piano toen ik 16 was, qua muzikale interpretatie sta je dan ook nog niet zover als iemand die al ouder is en al dieper is ondergedompeld in de klassiekesaxofoonmuziek.

Het stuk was noch op mijn serie II noch op mijn reference gespeeld, maar op een serie III die inderdaad wat problemen had met stemming, ik had deze toen nog maar een paar weken in handen en dan is het moeilijk om alles bijgestemd te krijgen.
Selmer Performing Artist

Pieter

Ik kan niet anders zeggen dan CHAPEAU!! Ik doe het je niet na.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Thijs Leuven

Quote from: "Pieter"
Quote from: "Thijs Leuven"Ik bespeur een paar kleine mindere momentjes qua stemming. Verder is je spel netjes, maar absoluut niet mijn ding (welk instrument klinkt daar zo klassiek en smal? Dat is toch geen sax!?  :o  :-D )

Dit commentaar laat inderdaad zien dat klassieke saxofoonmuziek niet alleen je ding niet is, maar dat het ook een onbekend ding is.

Dit klinkt nogal bot in mijn oren, ik ga er maar even vanuit dat dit niet zo bedoeld is.

Ik hoor inderdaad twee plekken waar de stemming even hapert, voor de rest heel netjes.

De klank? Die is smal en klassiek ja, dat grapje erachteraan snapt iedereen toch wel...
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

JoJoJoXX

Hallo Stef,

ik heb beide stukjes beluisterd, het concept stukje kan beter opgenomen worden, suggestie voor een zeer goede microfoon voor live optredens is, volg de link hieronder, perfect apparaat.
http://www.bax-shop.nl/koopjes-kelder/z ... tails.html

Het klassieke stukje is heel mooi gespeeld, de opname is van 4 jaar geleden, dus zal je het nu nog wel beter spelen neem ik aan.

Ik ben zelf ooit met klassiek begonnen, maar dat is heel lang geleden, .... ( guhmmmm 35 jaar geleden)

Groet,
* System54 Alt Sax Premier Regular Bell  Vintage - Selmer C* - Vandoren Optimum - Rico 2,5 *
* AKG-C519ML mic - AKG-SR/PT 40 wireless - DigiTech Vocal 300 effects - DAP Stage Cube 1*

Pieter

Quote from: "Thijs Leuven"
Quote from: "Pieter"

Dit klinkt nogal bot in mijn oren, ik ga er maar even vanuit dat dit niet zo bedoeld is.

Ik hoor inderdaad twee plekken waar de stemming even hapert, voor de rest heel netjes.

De klank? Die is smal en klassiek ja, dat grapje erachteraan snapt iedereen toch wel...

Aangezien we hier op een sax forum zitten, denk ik dat dat wel duidelijk is, ja.

Over dat onbekend zijn met klassieke saxofoonmuziek, ja, dat vind ik duidelijk uit je commentaar blijken. Het stuk is nl niet alleen netjes gespeeld maar de uitvoering is van hoog niveau en getuigd en van heel veel studie en op deze manier gespeeld als 16 jarige, van veel talent.

Thijs Leuven

Ok, prima...  :roll: :wink:

In dat geval, prestatie.