Author Topic: Selmer Bundy altsaxofoon !!!  (Read 3090 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JohnLinde

• Guest
Selmer Bundy altsaxofoon !!!
« on: 31 October 2009, 21:04:05 »
Hoi

Sinds kort heb ik een Selmer Bundy USA altsax. Hiervoor, jaaaaren geleden had ik een Schenkelaars altsax die erg vergevingsgezind was qua techniek maar ook een stuk scheller.
Uit deze Bundy haal ik best warme diepe tonen, maar ze vraagt ook een stuk meer van mijn mond en buiktechniek. Zijn er andere mensen met deze ervaring ???
Ook als je het domweg een slechte sax vindt (in jouw ervaring), toch reageren ajb.

Groeten
John

Offline Amanda

• Member
  • *
Re: Selmer Bundy altsaxofoon !!!
« Reply #1 on: 31 October 2009, 23:19:09 »
Even voorstellen --> Saxofoons op merk - Overige
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JohnLinde

• Guest
« Reply #2 on: 03 November 2009, 00:13:26 »
Het is een Bundy I met de B en Bes klep aan de linkerzijde.
Het riet is nu nog een 2 1/2 Vandoren klassiek, maar wil naar een 2 1/2 of 3 vandoren groen.
Ik moet zeggen dat ze erg warme en diepe tonen geeft, als mijn techniek maar goed is.

boomertje1

• Guest
« Reply #3 on: 19 January 2010, 11:15:45 »
Hoeveel is een Selmer bundy ongeveer waard in de winkel? Ik heb namelijk een aanbod gehad een selmer bundy te kopen voor 350 euro. Is dat een goede prijs? Of kan ik beter nog afdingen?

Groetjes Riek  :-D

pimmel

• Guest
« Reply #4 on: 21 January 2010, 19:09:49 »
Hoeveel is een Selmer bundy ongeveer waard in de winkel? Ik heb namelijk een aanbod gehad een selmer bundy te kopen voor 350 euro. Is dat een goede prijs? Of kan ik beter nog afdingen?

Groetjes Riek

het kan een hele goede deal zijn, maar ook een hele slechte..
ligt aan de staat van de saxofoon..
de duurste die ik tot nu toe ben tegengekomen was 1000 euro..
maar als de kwaliteit heel slecht is kan het zijn dat je nog heel veel geld bij die 350 euro moet leggen..
Kan zo 500 euro zijn voor reviseren...
groetjes