Bedankt voor de reacties zover!
Ik ben inderdaad op mijn 8e begonnen op bugel bij een brassband (waar de jeugd van de fanfare speelde), vanaf mijn 10e ben ik daarnaast bij de fanfare zelf gaan spelen en uiteraard vanaf mijn 8e les gehad. Hier heb ik HaFaBra diploma's A en B gehaald. Voor C wel lesgehad, nooit examen gedaan.
Op mijn 16e heb ik de bugel omgeruil voor trompet en ben ik (door tijdgebrek) alleen thuis blijven spelen. Maar omdat ik alleen gewend was van bladmuziek te spelen bleef ik dat toen ook doen.
Nu speel ik inmiddels bijna 2 jaar sopraansax, na ongeveer 6 jaar geen muziek meer te hebben gemaakt, op wat geklooi met gitaar na. Met de sax wil ik juist graag meer pop en jazz gaan spelen.
Op het moment ben ik bij m'n saxleraar weg, omdat ik daar het gevoel had niet veel meer te doen dan bij het thuis oefenen. Enige verschil was dat er iemand bij zat die meeluisterde.
Op het moment ben ik wel op zoek naar een goede leraar in de omgeving. Helaas is het vrij lastig, omdat ik op onregelmatige tijden en dagen werk.
En misschien heb ik inderdaad een aardige achtergrond, waardoor ik misschien te snel ingewikkelde nummers uitzoek. Het "moet" natuurlijk wel een beetje lekker klinken

.