Main Menu

willemijn

Started by willemijn, 10 December 2009, 23:37:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

willemijn

Hai allemaal,

Sinds september ben ik begonnen met saxofoon spelen. Ik vind het echt helemaal super. Ik heb hiervoor al verschillende dingen gedaan in de muziek: piano, zingen, maar doe dat al een paar jaar niet meer. Nu dan sax, en ik ben behoorlijk fanatiek. Ik heb 1 x per week les en speel op een gehuurde saxofoon van onduidelijk merk (van Schreeven uit Nijmegen, heb de goedkoopste genomen, omdat ik nog niet wist hoe het zou bevallen).
Nu wil ik toch wel een eigen sax gaan kopen.

Ben van plan om in de kerstvakantie eens op bezoek te gaan in Gorssel en Deventer. Al die verhalen van jullie over al die merken vind ik nog wat verwarrend, maar het advies om gewoon eens wat saxen uit te gaan proberen spreekt me wel aan.

clax

Sinds september?:p

wat leuk, ik ook!:D

welkom!:D

Zoot

QuoteBen van plan om in de kerstvakantie eens op bezoek te gaan in Gorssel en Deventer

:-D              :-D  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Sebo

Quote from: "willemijn"Ben van plan om in de kerstvakantie eens op bezoek te gaan in Gorssel en Deventer. Al die verhalen van jullie over al die merken vind ik nog wat verwarrend, maar het advies om gewoon eens wat saxen uit te gaan proberen spreekt me wel aan.

Dit is inderdaad de allerbeste manier. Succes.

:D Enneh.... welkom op het forum :D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Gerald

Welkom !!

Ook al vanaf september bezig, toevallig, ik ook.

Bij Saxpoint in Gorssel zal je zeker wat van je gading vinden.
Ben er vanochtend geweest voor wat klein spul.

zomertje

Welkom :)

Twee jaar geleden zei ik hetzelfde als jullie nu :) En het is nog steeds erg leuk trouwens :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Maaarten

Quote from: "clax"Sinds september?:p

wat leuk, ik ook!:D

welkom!:D

wowie, join the club! Ook sinds september 1994
 :-D  :-D

willemijn

Hee wat leuk al die reacties, en dan ook nog zoveel septemberstarters (al is het soms van een ander jaar).

Mijn droom is om bij een bigband te spelen, dat lijkt me erg gaaf. Voor de kortere termijn lijkt me een dweilorkestje of gewoon zomaar voor de lol-clubje wel erg leuk. In ieder geval samen spelen!
En het gaat al heel hard (in de zin van dat ik boek 1 al uit heb, qua sax kan ik hard én minder hard - zacht is nog een beetje moeilijk).

Voor de korte termijn is mijn droom een muziekstandaard. Gelukkig ben ik in januari jarig!

Wat is jullie droom?

Maaarten

wat mijn droom is, ja ehm....... :-D

Amanda

Welkom!

Mooie droom! Volhouden, dan komt dat vanzelf uit!

Mijn droom is om een keer in concertgebouw de Doelen te spelen in Rotterdam.
En die komt morgen uit  :-D
Kortom: ik moet weer naar een nieuw doel op zoek.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

clax

Mijn droom is om aan nog een paar musicals meetedoen (vond mijn schoolproductie vorig jaar geweldig):D

haha chill dat je zo ver bent!

Ik speel nu take five enzo, kweenie of je die kent?:D

Amanda

Zeker! Leuk stuk om te doen!

Met een musicalproduktie lijkt me ook heel leuk om een keer te doen.

Maar het belangrijkste is vooral lol in je spelen te hebben. Veel oefenen, lekker muziek maken en dan komt je droom echt uit.
Het is mij ook gelukt om als amateur in zo'n zaal te spelen, dus er is zeker hoop  :-D
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Thijs Leuven

Quote from: "TIMSAX"Mijn mening is saxen proberen.... veel saxen proberen. Zorg dus dat je een winkel uitzoekt waar ze dan ook alles hebben. Van elk merk elke type.
Een saxofoon koop je namelijk maar één of twee keer in  je leven dus neem er de tijd voor.
Succes !

Goh, ik heb er tot nu toe toch echt al 3 gekocht, en toen ik bij de harmonie begon eentje van de harmonie gekregen... En ik ben pas 18  :oops: (die van de harmonie wordt trouwens als het goed is al heel lang door andere mensen daar mishandeld...  :-D En mijn droom? Die heb ik niet echt... Het gaat momenteel gewoon erg lekker, de nieuwe optredens e.d. (volgend jaar met een beetje geluk op een festival met 30,000 bezoekers) komen eigenlijk vanzelf aangewaaid. Het enige wat ik nu momenteel zou willen doen is een cd opnemen met mijn band, maar dat gaan we begin Maart doen, dus....  :D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Amanda

Ik heb er al 5 gekocht. In 3 jaar tijd.
Ook al 2 verkocht en nog 1 te koop.
2x een sopsax, waarvan er 1 te koop staat, 2 alten, waarvan de 1 ingerolen is voor de ander. En een sopranino die niet zo'n succes was  :-D

Maaarten

stelletje patsers. Ik doe het al 4 jaar met 1 toeter :-D