Nou, geld voornamelijk.
En ik moet toch ergens beginnen.
Ik wil graag vooral samen spelen. Dat staat voor mij voorop. Een jazz-combo lijkt me leuk, of een bigband, maar ik zou het ook al erg leuk vinden om in iets van een dweilorkestje te beginnen of zo. En op mijn werk zaten we laatst ook al te brainstormen om eens een incidenteel bandje te formeren. Ben sowieso altijd wel in om eenmalig iets te doen.
Ik heb vroeger veel gezongen, ben klassiek begonnen in koorverband. Bij bijna elk koor is een schreeuwend tekort aan tenoren, maar als mezzo is het een stuk lastiger om bij een goed koor te komen. Ik weet niet of zoiets ook bij saxofoons speelt: als ik alt blijf spelen, is het dan makkelijker of moeilijker dan met tenor, of maakt het niet veel uit.
Ik heb nu plannen om een alt te kopen, maar blokkeer ik dan dingen: bv pas ik dan niet in een klezmerbandje of zo.
Niet dat ik daar nu concrete plannen voor heb, maar ik zou het wel fijn vinden om dat al bij voorbaat te weten.
Ik vroeg me dus eigenlijk af: is er verschil in mogelijkheden?
Of maakt het allemaal niet zo veel uit.
Ik zou het jammer vinden wanneer ik een altsaxofoon zou hebben gekocht en dat dan blijkt dat ik daarmee mezelf wel erg lastig gemaakt heb.