Heeft jouw toeter een naam ?

Started by Steph Saxin' Spé, 28 December 2009, 23:57:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

k317

Vorige week mijn MarkVII per ongeluk 'Markje' genoemd. Precies tijdens de medaille-uitreiking aan zijn naamgenoot. Toen de speaker het ook nog eens had over Mark Toe-tert (ipv Tuitert), tja, toen was het definitief: Tuitertje/Toe-tertje.
De volgende dag ook een Lady Face gekocht, en tja, toen won Ireen Wust een gouden plak, dus die heet Ireentje.

Al gebruik in de namen nooit, ik heb het over mijn tenor of mijn alt, en soms noem ik daar het merk/type bij.
Bovenstaande is meer een leuke herinnering aan een bijzonder weekend.
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Zoot

Quote from: "k317"Al gebruik in de namen nooit, bovenstaande is meer een leuke herinnering aan een bijzonder weekend.

:idea:    =D>  =D>  =D>  met mooie krulletters op de beker laten graveren......    =D>  =D>  =D>

zomertje

Ik heb een baritonsax te leen, gezien mijn grootte en de grootte van dit instrument heet hij 'Het Monster'  :-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

k317

Hmmm, neem ik in een overweg, Zoot.
Lijkt me mij de LadyFace wel wat zonde, maar bij 'Toe-tert' zou 't kunnen. Olymopisch logo erbij...... :D
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

PaulV

Mijn klarinet heeft een nogal beledigende naam  :lol:  meestal noem ik hem 'det dink'. (nederlandse vertaling: Dat ding)
Speel jij Klarinet of vind je het een mooi instrument? Neem dan een bezoekje aan http://www.klarinet-forum.nl en laat zeker je sax niet in de steek \";)\"

the martin

Quote from: "zomertje"Ik heb een baritonsax te leen, gezien mijn grootte en de grootte van dit instrument heet hij 'Het Monster'  :-D

Fons

Selmérke, god wat mis ik hem, nog maar 1,5 week :P en dan gereviseerd terug  :-D

toeterboi

Heb mijn toetert (Jupiter tenoor sax) pasgeleden een naam gegeven.

Lang verhaal, maar ik vind een muziekinstrument niet echt een gebruiksvoorwerp zoals veel van jullie blijkbaar denken. Een vork en een TV zijn gebruiksvoorwerpen, maar aangezien elk muziekinstrument anders is (verschillende merken/types voelen/blazen anders etc). en muziek maakt echt een groot onderdeel uit van je leven en geeft je een bepaald gevoel dat toch in je hart gaat zitten...

Mijn Sax is een "zij" en nu ik haar wat beter heb leren kennen heb ik haar ook een naam gegeven, Jenny. ... Maar noem het meestal gewoon mijn toeter. ;)

Gerald

Het is meestal : mun sax.

Denk er sterk over om ze weer Natasja te noemen.
Mijn Yamaha alt heette ook zo, maar die is inmiddels verkocht.
ik heb iets met die naam...

Penningh

Ik maak onderscheid in mun toeter, de Yani en de alto.
Tenor: Selmer Mark VI 1967 verzilverd - mondstuk Selmer C**- Rigotti 3m.
Tenor:The Martin Stensil ong. 1935 -verzilverd- mondstuk SM-Rigotti 3m.

Nienke2215

jazeker...
Rotding als de gis-klep weeer blijft hangen ;-)

Koen88

Quote from: "Thijs Leuven"Nope geen namen... Zelfs geen geslacht. Het zijn gewoon, ontzettend mooie, gebruiksvoorwerpen die me extreem dierbaar zijn.  :)

precies! dat heb ik nou ook.
Alten| Selmer Sa 80 II. |Cannonball Big Bell
C-Melody| Martin Handcraft Stencil uit ca. 1923|
Tenor| Amati Toneking (1960-1670)| Mondstuk

drietenor

De laatste tijd noem ik mijn alt weleens een lady Gaga sax door overeenkomsten in klankkleur met de artiest van die naam. 8)  8)  8)
De saxofoon is gebaseerd op technologie van 1810

Rosy

Brother (from another mother).
P. Mauriat PMXA 67R