Main Menu

hallo

Started by ellen, 26 January 2010, 19:14:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ellen

Hallo, ik ben ellen, op zoek naar een saxofoon, ik weet van toeten noch blazen, lijkt me wel erg leuk om er 1 te bespelen. Ik ben dan ook op zoek naar tips en adviezen!

Zoot

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

toeten :?:      :roll:    
Quote from: "ellen"ik weet van toeteRS noch blazen
:roll:  :roll:

:idea: ps. Huur  =D>

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

SaxieRob

Huur of koop (bv tweede hands) eerst een alt of tenortje (max. 500 euries) voor een paar maanden (3 tot 6 maanden) en kijk of je het leuk vindt.  Als het je bevalt en je blijft enthausiast kijk dan uit naar een echte sax.  Neem tevens een paar lessen (bv wekelijks een half uurtje) om de basistechniek onder de knie te krijgen.  Bij koop, laat je leraar dan ff de horn nakijken en maak dat onderdeel van de koopovereenkomst (als ie echt niet goed is dat je hem in korte tijd nog terug kan geven).

In het ergste geval, als je het niet meer leuk vindt breng je de sax weer terug (bij huur) of verkoop je hem weer op marktplaats (bij koop).

groet,
Rob

Mr.C4

Welkom!
Als tip geef ik je om een sax in de buurt te huren of als je toevallig iemand kent met een sax of je die mag lenen.
En misschien kun je bij een muziekschool aanmelden voor een half jaar (dus tot en met de zomer vakantie) en kun je bij je muziekschool een sax huren dat zou wel ideaal zijn in jouw situatie.
Dat heb ik namelijk ook gedaan, ik was eind februari 2008 begonnen met een proefles op de muziekschool bij mij in de buurt. De proefles beviel me erg goed waardoor ik meteen bij de muziekschool heb aangemeld en ook een sax (goede studiesax yamaha yas-275) erbij had gehuurd. Het huren was volgens mij iets van 100 euro voor een half jaar excl. borg enzo.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

ellen

Ja, dat lijkt me wel wat, en het oefenen op zo'n sax, kun je dat in een flat doen?
Welleicht niet hè?

Thijs Leuven

Hangt er vanaf hoe gehorig je flat is, hoe sociaal je buren, hoe doof je buren, hoe hard jij speelt, op welke tijdstippen je speelt, hoe goed je speelt, hoe lang je speelt, hoe vaak je speelt, wat je speelt....
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Mr.C4

Als je op redelijke tijdstippen kunt oefenen dan is het misschien handig om het met je buren te bespreken.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Gerald

Welkom !

Met onze buren valt het mee, in het begin produceerde ik nog niet zoveel decibels...
Je mag tot 22.00 u gewoon geluid maken, wettelijk gezien.

Als je buren kleine kinderen hebben gewoon even overleggen.

Het is al gezegd, huren van een, gebruikte, sax is een prima oplossing.
Bij aanschaf van, wordt de huurprijs dan in mindering gebracht op de verkoopprijs.

Bij gebruikt is de prijs van een beter merk sax ook veel lager.
Met het spelen merk je echt niet dat het een gebruikte is.
Volgens sommigen zou een gebruikte zelfs nog wat beter spelen....

Je zou ook nog een betere Chinese kunnen kopen, nieuw.
Heb ik ook gedaan, de Trebouchet tenor blaast prima !

Zeker in het begin heb je echt wel les nodig.
Priveles is niet altijd duur, en je hebt de volledige aandacht.

muzikantje

Hoi Ellen,

welkom

en veel succes en plezier met het bespelen van een sax.

het is echt heel erg leuk  :-D
S: My Sax
A: Yanagisawa 901
T: Buffet Crampon
B: Yanagisawa 901

Steph Saxin' Spé

nessie

Quote from: GeraldWelkom !

Met onze buren valt het mee, in het begin produceerde ik nog niet zoveel decibels...
Je mag tot 22.00 u gewoon geluid maken, wettelijk gezien.

Gerarld, gefeliciteerd met je begripvolle buren!

Eh... de kwestie ligt aanzienlijk genuanceerder, maar een behandeling van de toegestane decibellen en de tijden waarop die aan de gevel worden gemeten, past niet in deze draad.
In elk geval moet Ellen er rekening mee houden dat ze om de buren te vriend te houden ze dagelijks niet meer dan een uurtje speelt en het tijdstip met de buren afspreekt.

Ik begrijp dat ze in een flat woont. Als de VvE of de corporatie het spelen van een muziekinstrument verbiedt, kan ze een probleem hebben.

In elk geval moet Ellen er rekening mee houden dat er een aantal buren zal zijn dat haar hoort als ze oefent. Overigens zijn er 'mutes' in de handel om het lawaai te dempen. Elders in dit forum loopt momenteel een draad over het gebruik van een eenvoudig nylon spons als 'mute'.

Cansax

8) Welkom en succes! :D
Selmer Alt Mark VI -|- Lebayle Jazz 7 hard rubber / Jazz metal studio 8 -|- Fibracell 2.5
(Yeah, back in business)
Guitar: Gibson  ES-175
Piano: Roland RD500 (digital)

Gerald

Erg off toppic : wij hebben nooit in een flat gewoond. Ja, daar zijn mogelijk speciale regels voor gebruik van muziekinstrumenten.