Toch nog even voorstellen

Started by Invisible, 27 January 2010, 12:54:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Invisible

Hallo allemaal,

Ik heb mijn eerste topic al lopen op dit forum, maar wil mij toch nog even voorstellen  8)

Ik speel al z'n 15 jaar sax, waarvan de laatste acht jaar ofzo op de tenor. Het meeste toeteren doe ik bij de lokale harmonie, maar sinds anderhalf jaar speel ik ook bij een saxofoonkwartet wat mijn "muzikale ontwikkeling" een flinke stimulans heeft gegeven. Het niveau binnen het kwartet ligt dan ook een heel stuk hoger dan dat bij de harmonie, dus nu moest ik opeens veel meer oefenen  :-) Daarnaast speel ik zo nu en dan voor de lol wel eens mee met een bandje, dus al met al ben ik van alle markten wel wat thuis volgens mij.

Op het moment heb ik twee toeters thuis staan, één van de muziekvereniging (Yamaha YTS-25) en één van mij zelf (Yamaha YTS-875ex) die ik afgelopen jaar aangeschaft heb. Naast het saxofoon spelen ben ik sinds een jaartje ook begonnen met piano spelen, maar het valt nog niet echt mee als je al zo lang sax om opeens met twee handen verschillende dingen te spelen. Ook het lezen van de bassleutel is nog een aardige beproeving.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

SaxieRob

Welkom op het forum!

groet,
Rob.

Zoot

QuoteHet niveau binnen het kwartet ligt dan ook een heel stuk hoger dan dat bij de harmonie, dus nu moest ik opeens veel meer oefenen
:-D

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Invisible

Quote from: "Zoot"
QuoteHet niveau binnen het kwartet ligt dan ook een heel stuk hoger dan dat bij de harmonie, dus nu moest ik opeens veel meer oefenen
:-D

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)
En vooral niet meerdere mensen die de zelfde partij spelen als jou, maar bijvoorbeeld in de hoogte niet zuiver zijn, wat dat betreft is in een kwartet spelen echt een verademing ten opzichte van een harmonie/fanfare.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Sebo

Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal