In een harmonie (en ook fanfare) werkt men vaak met "secties", waarbij het liefst alle instrumenten binnen een sectie vergelijkbaar klinken (dus goed mengen). En een Otto Link is nu eenmaal niet gemaakt om goed te kunnen mengen (eerder om er uit te springen).
Ik heb wel eens in een fanfare uitgeholpen op tenorsax met een OL6*, maar daar was ik niet tevreden over de "scherpte" waarmee ik overal doorheen prikte. Aangezien ik de enige tenorsax was in het orkest was het nog we acceptabel. Aangezien ik wss nog vaker in dit orkest zal uithelpen, ga ik voor dit doel dus een Selmer mondstuk halen (wss een S80 D of zoiets). In het bigband achtig gezelschap waar ik speel, komt de OL6* weer perfect tot zijn recht en ook als we op de weg marcheren, dan gebruik ik vaker een OL6* op tenor of Roussou Studio Jazz 6 op alt. Maar dan omdat ik met deze een hoger volume kan produceren dan met een S80D (en op straat gaat het toch tot op zekere hoogte om het volume dan om een mooie klank (met een harmonie van slechts 30 muzikanten)).
Voor solo's gebruik ik ook soms een ander mondstuk dan m'n S80D, afhankelijk van de solo.
Groeten,
Roger