Author Topic: Hij komt, hij komt!  (Read 4323 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Leon

• Member
  • *
Hij komt, hij komt!
« on: 15 February 2010, 18:21:15 »
Zo! De bestelling is geplaatst en als het goed is, komt er woensdag een pakjesdienst langs met...
...een Aurora T818 Tenor  :P

Na het lezen van een aantal positieve reacties op dit forum heb ik voor deze beginner gekozen. Ik ga zodra ik de beauty in handen heb, 'm speelklaar laten maken in Gorssel bij Saxpoint en daar gelijk een vet mondstuk aanschaffen. Vervolgens op zoek naar een docent hier in de buurt, of een harmonie; daar ben ik nog niet uit.
Ik heb ook het boekje van Florian liggen, dus voorlopig vermaak ik me wel (als ik tenminste iets met de buren in mijn flat kan afspreken hahahaha).

Poewaaaappp!

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
Re: Hij komt, hij komt!
« Reply #1 on: 15 February 2010, 20:13:42 »
Gefeliciteerd!!! Wanneer zou hij geleverd worden?
Ik zou ook als ik jouw was gelijk les nemen, om in ieder geval dingen niet op een later moment af te leren dat is alleen maar irritant ;)
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #2 on: 15 February 2010, 21:52:49 »
:!: Spannend hoor :!:

veel plezier ermee!!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Leon

• Member
  • *
« Reply #3 on: 15 February 2010, 22:36:59 »
Quote from: "Daan"
Ik zou ook als ik jouw was gelijk les nemen, om in ieder geval dingen niet op een later moment af te leren dat is alleen maar irritant ;)

Als het goed is, krijg ik 'm (of haar, daar ben ik nog niet uit :-D ) woensdag. Voordat hij/zij speelklaar is, zal het al wel weekend zijn...
Les nemen ga ik ook regelen, maar is afhankelijk van mijn financiën en of ik snel een goede docent vind.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #4 on: 16 February 2010, 07:26:43 »
Kan best zijn dat die direct uit de kist al wel redelijk goed speelt..
Have fun

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
« Reply #5 on: 16 February 2010, 08:40:32 »
Quote from: "Leon"
Quote from: "Daan"

Als het goed is, krijg ik 'm (of haar, daar ben ik nog niet uit :-D
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Leon

• Member
  • *
« Reply #6 on: 17 February 2010, 19:30:19 »
Hij/zij is er! (geslacht wordt bepaald zodra ik er fatsoenlijk tonen uit kan krijgen).

zoals ergens op het forum vermeldt: het mondstuk kan in de prullenbak, want: plastic. Ligatuur is ook eigenlijk maar een kromgebogen stuk metaal. Maar wat wil je voor dat geld.
Morgen maar eens even in Deventer en/of Gorssel kijken. Kan ik meteen vragen naar die rode steentjes die als versiering op de beschermbeugels zitten aan de onderzijde; die ontbreken namelijk  :P

Snel ook even gemonteerd en 'Kortjakje' lukt prima (met wat valse tonen natuurlijk, maar ach, nog nooit les gehad, dus ik vind dit al heel wat)...

Later meer!

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #7 on: 17 February 2010, 19:54:34 »
Hij/zij is er! (geslacht wordt bepaald zodra ik er fatsoenlijk tonen uit kan krijgen).

Snel ook even gemonteerd en 'Kortjakje' lukt prima (met wat valse tonen natuurlijk, maar ach, nog nooit les gehad, dus ik vind dit al heel wat)...

Later meer!

:-D

pawoep

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #8 on: 17 February 2010, 20:18:39 »
'Kortjakje' lukt prima (met wat valse tonen natuurlijk, maar ach, nog nooit les gehad, dus ik vind dit al heel wat)...

Ach, Kortjakje wordt alleen op zondag beter  :mrgreen:

Veel plezier met je nieuwe huisgenoot
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Leon

• Member
  • *
« Reply #9 on: 18 February 2010, 11:00:45 »
Hmmm,

de buren waren niet zo blij met kortjakje. Mijn vriendin had ook gedacht dat het allemaal een stuk zachter zou klinken. Het punt is, dat ik in een klein flatje woon met 1 slaapkamer, dus een box-in-a-box is niet te bouwen hier. Oplossing: sax terug in koffer, opslaan bij schoonouders en wachten met spelen totdat we een huis gekocht hebben ergens in de (nabije) toekomst  :shock:

Offline niesten

• Donateur
  • **
    • http://www.ronits.nl
« Reply #10 on: 18 February 2010, 12:51:07 »
Hmmm,

de buren waren niet zo blij met kortjakje. Mijn vriendin had ook gedacht dat het allemaal een stuk zachter zou klinken. Het punt is, dat ik in een klein flatje woon met 1 slaapkamer, dus een box-in-a-box is niet te bouwen hier. Oplossing: sax terug in koffer, opslaan bij schoonouders en wachten met spelen totdat we een huis gekocht hebben ergens in de (nabije) toekomst  :shock:

Sax gelijk weer voor onbepaalde tijd de koffer in is wel een erg drastische (en waarschijnlijk onbevredigende) oplossing  :shock:  :?

Heb je geen kelderbox of garage bij je flatje? Mss kun je die als "oefenhok" gebruiken. Aangezien daar meestal toch nooit iemand is, hoef je mogelijk nog geen eens te isoleren...
Of anders afspraken met de buren (en je vriendin :wink: ) maken op welke tijden ze (bijna) geen last van je hebben als je aan het toeteren bent.
Een saxmute zou ook nog een oplossing kunnen zijn, maar zo'n ding kost iets van 400-500 Euro meen ik, dus dat is gelijk een behoorlijke investering.

Offline Leon

• Member
  • *
« Reply #11 on: 18 February 2010, 13:58:26 »
Quote from: "niesten"
Sax gelijk weer voor onbepaalde tijd de koffer in is wel een erg drastische (en waarschijnlijk onbevredigende) oplossing  :shock:  :?

Heb je geen kelderbox of garage bij je flatje? Mss kun je die als "oefenhok" gebruiken. Aangezien daar meestal toch nooit iemand is, hoef je mogelijk nog geen eens te isoleren...
Of anders afspraken met de buren (en je vriendin :wink: ) maken op welke tijden ze (bijna) geen last van je hebben als je aan het toeteren bent.
Een saxmute zou ook nog een oplossing kunnen zijn, maar zo'n ding kost iets van 400-500 Euro meen ik, dus dat is gelijk een behoorlijke investering.

Helaas, we hebben beneden een kleine berging, maar aangezien het een kleine, gehorige flat van maar 3 etages is, zullen ze me daar ook luid en duidelijk horen. De buren gaven al aan mijn getoeter helemaal niet meer te willen horen (ze dreigden al met politie), waardoor ik nu mijn vriendin helemaal niet meer kan overtuigen  :P
Ik moet er wel bij zeggen dat wij van plan zijn een huis te kopen zodra ik weer werk heb (ja ja ook last van de crisis helaas). Er staat wat op stapel, dus de sax hoeft waarschijnlijk niet voor eeuwig weggeborgen te worden.
Aan de andere kant: ik wachtte al een jaar op de mogelijkheid een sax te kunnen bespelen (ik heb 'm als afscheidskado van oude werkgever gehad  =D> ) dus nog een tijdje wachten kan er wel bij. Morgen dus op naar Deventer/Gorssel voor vloeipapier tussen de kleppen en dan veilig wegbergen.... :?

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #12 on: 18 February 2010, 14:24:42 »
Is er geen saxforum-lid rond Apeldoorn die een oefenplekje weet voor Leon??

Zoot

• Guest
« Reply #13 on: 18 February 2010, 14:34:59 »
Helaas, we hebben beneden een kleine berging, maar aangezien het een kleine, gehorige flat van maar 3 etages is, zullen ze me daar ook luid en duidelijk horen. De buren gaven al aan mijn getoeter helemaal niet meer te willen horen (ze dreigden al met politie), waardoor ik nu mijn vriendin helemaal niet meer kan overtuigen

:idea:  :idea: Even bij het grofvuil een paar matrassen scoren.....      dat dempt die berging wel.......       :idea:  de buren, tja......   toch maar rond de tafel (  :oops:  en dan niet van: niet spelen maar: i :twisted:  k móet een uur spelen maar welke tijd schikt het.... :roll:  :roll:  als hun stofzuigen? )
 8) de vriendin eh neh, zeg ik niks over....... 8)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #14 on: 18 February 2010, 15:35:07 »
Quote from: "JR"
Is er geen saxforum-lid rond Apeldoorn die een oefenplekje weet voor Leon??
Ergens onder een viaduct langs het apeldoorns kanaal  :twisted:
Nee, geen idee

Heb wel een idee maar da's best duur...
Vaya con dios in Wilp