Author Topic: Hoe oud waren jullie toen jullie begonnen te spelen?  (Read 25980 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jannerd

• Member
  • *
Hoe oud waren jullie toen jullie begonnen te spelen?
« on: 29 September 2005, 21:20:14 »
.. en hoe lang speel je nu al?

Ik ben nu aan mijn 10e jaar bezig, ben dus begonnen toen ik 8 was. Altijd Alt gespeeld, sinds korte tijd ook intensief bezig met de sopraan sax :)
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Paul

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #1 on: 29 September 2005, 21:50:50 »
Tja....was ik maar wat eerder begonnen........ begon op 45-jarige leeftijd en speel nu zo'n 8 jaartjes: dus dan weet je het wel wat voor een "oudere jongere" ik ben. :D

maar...still going strong hoewel ik nooit meer een topper zal worden..... :shock:
Paul(beginner sinds 1998).
*The Martin Committee 1956 + Otto Link Florida 7* +Fibracell riet

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #2 on: 29 September 2005, 21:59:21 »
42 en speel 6 jaar
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #3 on: 30 September 2005, 00:12:13 »
17 en speel sinds me 9nde jaar, 8 jaar (zeer intensief)
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
(No subject)
« Reply #4 on: 30 September 2005, 07:46:00 »
Ik begon op mijn 11de en ben nu 39...........
(Met een onderbreking van 3 jaar rond mijn diensttijd :roll: )

Offline EelcoW

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #5 on: 30 September 2005, 07:50:37 »
ik begon op mijn 8e en ben nu 15. 7 (bijna 8 ) jaar dus.

Offline mrPC

• Member
  • *
    • http://www.cocreatives.nl
(No subject)
« Reply #6 on: 30 September 2005, 09:17:38 »
ik ben begonnen op 8-jarige leeftijd en speel nu 24 jaar. scholing ging via privelessen van Marcel Hartendorp (roosendaal) en Johan Perik (papendrecht) en daarna conservatorium klassiek van Jean Pennings (tilburg) en tom de vette (rotterdam). eindexamen 1995. daarna lichte muziek van Paul Wijling (tilburg) en dick de graaf (rotterdam) met gastlessen van Jan Menu en Benjamin Herman. eindexamen 1997.
alt; Selmer SA80II ontlaktmondstukken; Guardala \'bebop\', meyer 6SS en lebayle 7* studio. sopraan: Yanagisawa S9930, mondstuk selmer \'f\', rieten: rico jazz select 3, binders: Francois Louis Ultimate. Selmer endorser (www.selmer.

Offline Ben Rodenburg

• Member
  • *
    • Website
(No subject)
« Reply #7 on: 30 September 2005, 09:48:28 »
ik heb alleen lichte muzieklessen gehad. toen ik 2 jaar speelde maakte ik kennis met toonladders en jazzsceals. daar ben ik nu nog steeds hard mee bezig. soleren kan ik, maar t kan altijd beter vind ik.

ik heb nu les van dick de graaf met gastlessen van benjamin herman (1 keer in d emaand ongeveer) en verder heb ik ensemble les (ook van d. de graaf) en solfege en algemene muziek leer op het nivaue van 2e/3e jaars cons waar ik best trots op ben :D
Sopraan: Yamaha YSS875S, JodyJazz HR*Alt: Selmer Supreme, Le Monde Satellite Brass. Drake NY Tenor: Selmer Mark VI 180xxx, Le Monde Satellite Brass. Retro Revival Super D Bariton: Selmer Mark VI 154xxx, Drake CCII

Offline juinen

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #8 on: 30 September 2005, 10:55:48 »
Ik ben begonnen op 36 jarige leeftijd en ben nu 41.

Offline Jannerd

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #9 on: 30 September 2005, 17:26:04 »
Het valt op dat er hier veel mensen zijn die pas op latere leeftijd (waarmee ik NIET bedoel dat jullie oudjes zijn  :P ) begonnen zijn. Valt dat zo wat mee om het geleerd te krijgen?

Kan misschien mijn vader met zijn 48 ook eens aanzetten om te beginnen :p
Keilwerth & Selmer Alt
Yanagisawa Sopraan

Offline Daan

• Member
  • *
  • sopraan, alt en tenor
(No subject)
« Reply #10 on: 30 September 2005, 18:13:20 »
Ik begon op mijn 10e ... toen ontdekte ik de saxofoon voor het eerst! Een wereld gaat voor je open  :lol:
"Hij/zij die vraagt lijkt dom, hij/zij die niet vraagt blijft het."

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
(No subject)
« Reply #11 on: 30 September 2005, 18:59:14 »
Uhmmm... die vraag van het topic.
Gaat het er om dat je voor het eerst een instrument in je handen had (dus begon met spelen) of dat je voor het eerst een sax in je handen had?

Ik begon met klarinet toen ik 9 was i.e.g.

Offline juinen

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #12 on: 30 September 2005, 21:14:58 »
Quote from: "Jannerd"
Het valt op dat er hier veel mensen zijn die pas op latere leeftijd (waarmee ik NIET bedoel dat jullie oudjes zijn  :P ) begonnen zijn. Valt dat zo wat mee om het geleerd te krijgen?

Kan misschien mijn vader met zijn 48 ook eens aanzetten om te beginnen :p

Je bent natuurlijk nooit te oud om te leren!!!!!!!!!!!!!
Ik had wel als voordeel dat ik al noten kon lezen. Als kind heb ik een paar jaar orgel gespeeld, dus dat scheelt misschien iets.
Ik vind het wel meevallen, speel nu 5 jaar, ik heb geen idee wat je dan moet kunnen maar op dit moment speel ik etudes van Klose voor mijn techniek en ben ik bezig met stukjes uit de boeken van jamey aebersold om te leren improviseren. Nu valt dat laatste mij erg tegen, ik vind dat erg moeilijk, maar wie weet leer ik dat ooit ook nog.
Verder speel ik in een coverband met een grote blazerssectie (6) waarmee we muziek uit de jaren 60 t/m nu spelen.

Dus waarom zou je vader het niet kunnen leren, kun je leuk duetjes spelen!!

Offline Pieter

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #13 on: 01 October 2005, 12:41:07 »
Gewoon aan beginnen en zelf ervaren en vooral plezier hebben. Leeftijd zegt niet zoveel, er zijn ook jonge mensen die het nooit zullen leren, dus waarom geen "oudere" die het wel leert.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Jetty

• Member
  • *
(No subject)
« Reply #14 on: 01 October 2005, 16:33:43 »
Ik ben nu 19 en ik ben begonnen op mijn 10. daarvoor nog 2 jaar amv gehad. ik heb vorig jaar eigenlijk helemaal niet gespeeld vanwege oorproblemen ik ben nu net weer sinds 1 weekje weer elke dag aant spelen.
Living my life
--------------------------------------------------------------------
A: Selmer SA II 80 (in bruikleen) T: Conn 16M (jaren \'60)