Hallo forummers,
Iedereen heeft ze wellicht: slechte gewoonten op sax-gebied! Ik ben benieuwd aan welke dingen jullie je "schuldig" maken, of wat jullie in het verleden deden maar hebben afgeleerd...
Mijn lijstje:
Blazen met bolle wangen. Mijn eerste docent was een klassieke speler, en kon me ondanks het feit dat ik veel geleerd heb, niet echt helpen bij het vinden van de klank die ik zocht. Toen ben ik met bolle wangen gaan spelen :oops: om een andere toon te vinden. Een latere docent leerde me gelukkig dat je met een strakke smoel ook verschillende kleuren kan maken!
Rieten op het mondstuk laten zitten Doe ik nog steeds. Hoewel het me absoluut verboden is bij mijn eerste les, heb ik het gevoel dat mijn geluid pas echt een mooi "randje" krijgt als mijn V16's uitgedroogd en versleten zijn (serieus!)
Slecht schoonmaken Ik maak mijn toeter eigenlijk nooit schoon, daarom heb ik op een gegeven moment maar padsavers gekocht voor mondstuk, hals en toter. Daarnaast had ik de nare gewoonte om bier te drinken voor en na optredens, en in de pauze een kebapje naar binnen te werken... :mrgreen: (note voor de mensne die ooit spullen van me gekocht hebben: die waren goed schoongemaakt hoor!)