Buescher Aristocrat vs Conn Ladyface

Started by Knudde, 27 February 2010, 16:03:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Knudde

Zoals sommigen weten wou ik een Conn Ladyface Tenorsax kopen. Ik ben dus naar de winkel gegaan en zag daar een Buescher Aristocrat. De Buescher Aristocrat heeft een scherpere klank terwijl de Conn nogal donker klinkt. Maar de Conn is praktisch onbeschadigd en de Buescher heeft wel wat lakschade.
Welke is voor jullie de beste?

Sebo

Quote from: "Knudde"Zoals sommigen weten wou ik een Conn Ladyface Tenorsax kopen. Ik ben dus naar de winkel gegaan en zag daar een Buescher Aristocrat. De Buescher Aristocrat heeft een scherpere klank terwijl de Conn nogal donker klinkt. Maar de Conn is praktisch onbeschadigd en de Buescher heeft wel wat lakschade.
Welke is voor jullie de beste?

8) Thijijijijsssss     klantje voor je 8)

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

k317

Tja, ik heb net een Conn Lady Face alt gekocht, ik zou het wel weten: nog een Lady Face, zeker als deze minder gebruikssporen heeft.

Wat ga je met de sax doen (ja, stom, erop spelen dûh,  :? 't is al wat later  :lol: ) Ik bedoel: In welk verband ga je erop spelen? Zal wel niet klassiek zijn.....
Thijs kan je vast beter op weg helpen, dan ik op dit moment.

Ach, 't is een beetje een luxeprobleem: kiezen tussen twee mooie saxen (nou ja, luxe: dan zou je ze gewoon allebei kunnen nemen)
Groeten, Karin

S: Selmer series III (nr. 588xxx) en voor de kids een Roy Benson by Dixon (nr. 959xxx; gebogen model) A: Selmer SA80 Serie II (nr. 496xxx) T: Selmer Mark7 \'79 (nr. 291xxx) en een Jupiter 787 voor de boerenkapel Plus: Maestro fluit, Jaeger piccolo, B&M Champion trompet en Indiaase poc

Tony

't Zijn beide fijne toeters maar met verschillende eigenschappen. Lakschade vind ik zelf totaal niet belangrijk bij een toeter van dergelijke leeftijd zolang de technische staat maar goed is.. Hoe oud is de Buescher?
Welke vind je zelf het lekkerste spelen?

Knudde

Quote from: "k317"Tja, ik heb net een Conn Lady Face alt gekocht, ik zou het wel weten: nog een Lady Face, zeker als deze minder gebruikssporen heeft.

Wat ga je met de sax doen (ja, stom, erop spelen dûh,  :? 't is al wat later  :lol: ) Ik bedoel: In welk verband ga je erop spelen? Zal wel niet klassiek zijn.....
Thijs kan je vast beter op weg helpen, dan ik op dit moment.

Ach, 't is een beetje een luxeprobleem: kiezen tussen twee mooie saxen (nou ja, luxe: dan zou je ze gewoon allebei kunnen nemen)
De Lady Face heeft bijna geen gebruikssporen ;)

Ja ik speel eigenlijk alles behalve klassiek, jazz, pop, rock, etc. Spijtig genoeg heb ik daar niet genoeg poen voor om ze alle twee te kopen :p

Thijs Leuven

Ik begin onderhand autoriteit te worden op dit gebied.  :-D

Het komt uiteindelijk neer op je eigen voorkeur, maar ik denk dat dat Buescher wat breder inzetbaar is dan de Conn. Mijn eigen Conn heeft een heel erg warm, diep, breed, gevuld geluid. Om hier iets fellers van te maken moet je heel erg goed je best doen. In pop en rock wil je toch meestal een sound die net wat directer en 'snappier' is waar dus in eerste instantie de Buescher al beter aan voldoet. Verder hangt nog van het bouwjaar af hoe makkelijk de sax te bespelen is. Maar het komt uiteindelijk neer op wat jij het lekkerste vind spelen, dat is heel persoonlijk!  :)

En die lakschade...

Mooi he? Om te zien dat een sax echt geleefd heeft.  =P~
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

the martin

Knudde heeft het over "een" Aristocrat..
Als dit een Aristo uit de 30er jaren of een BigB is zou ik daar zeker voor gaan.. Als dit een latere is (zo'n studie sax) zou ik hem niet nemen.
Maar eeb BigB met een Meyer mondstuk is geweldig voor jazz.. HEMELS

Met Dukoff ga je mensen pijn doen (Ik spreek uit ervaring, ik speelde samen met een BigB speler die er een D6 op had zitten)

Thijs Leuven

Hij heeft het ook over een LadyFace met microtuner, dus wat voor saxen het nou eigenlijk zijn weten we helemaal niet...  ](*,)  :-D
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Knudde

Quote from: "the martin"Knudde heeft het over "een" Aristocrat..
Als dit een Aristo uit de 30er jaren of een BigB is zou ik daar zeker voor gaan.. Als dit een latere is (zo'n studie sax) zou ik hem niet nemen.
Maar eeb BigB met een Meyer mondstuk is geweldig voor jazz.. HEMELS

Met Dukoff ga je mensen pijn doen (Ik spreek uit ervaring, ik speelde samen met een BigB speler die er een D6 op had zitten)
Quote from: "Thijs Leuven"Hij heeft het ook over een LadyFace met microtuner, dus wat voor saxen het nou eigenlijk zijn weten we helemaal niet...  ](*,)  :-D

Ok, ik ben de saxofoons gaan testen en eens goed bekeken
De Ladyface komt 1937 en de Aristocrat uit 1943. Geen van beide heeft een microtuner
De Ladyface is volledig en goed herlakt, maar de hals zit wat losjes omdat je dat schroefje niet verder kan draaien en mijn saxofoonleraar zegt dat er iets meeklinkt, een trillende klep of zo, bij de lage tonen
De Aristocrat Is in heel goede staat, behalve heeft hij wel wat gebruikssporen, wat lakschade dus.
Ze hebben allebei een geweldige sound, maar wel heel verschillend. De Aristocrat klinkt wat meer zoals Ben Webster of vroege Coltrane, terwijl de Ladyface ietrs meer zoals de late Coltrane klinkt...

Thijs Leuven

Voor mij zou de keus dan duidelijk zijn, de Aristocrat.

Originele lak is voor mij heel belangrijk bij zo'n toeter, eigenlijk zou ik hem niet willen zonder, of hij moet wel heel erg goed herlakt zijn én geweldig klinken en spelen.
Zo te horen is die Conn het nét niet (herlakt, meetrillende onderdelen, hals die niet perfect vast gaat), maar je moet uiteindelijk zelf kiezen.  :)

Knudde

Quote from: "Thijs Leuven"Voor mij zou de keus dan duidelijk zijn, de Aristocrat.

Originele lak is voor mij heel belangrijk bij zo'n toeter, eigenlijk zou ik hem niet willen zonder, of hij moet wel heel erg goed herlakt zijn én geweldig klinken en spelen.
Zo te horen is die Conn het nét niet (herlakt, meetrillende onderdelen, hals die niet perfect vast gaat), maar je moet uiteindelijk zelf kiezen.  :)
Dank je voor de raad ;p
Ik denk dat ik die Buescher ga kopen ;p is wel 100 euro duurder, maarja ;p
Wat denk je wat het beste mondstuk hiervoor is? Otto Link, François Louis of Meyer?

Thijs Leuven

Hangt volledig van jouw voorkeur af.  :wink: Ik speel zelf een Link

Tony

'k Zou denk ik ook voor de Buescher gaan.
Mondstuk is heel persoonlijk. Gewoon een paar met de Buescher gaan testen. Dan hoor je het vanzelf wel.

Knudde

Ik heb de Buescher gekocht en een otto link 7 ;)
dank jullie wel voor de raad

Tony