klarinet mondstuk op altsax

Started by mattim, 28 February 2010, 14:09:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jupialto

Mijn overige werkzaamheden inschattend (ja, je moet iets doen voor je geld  :mrgreen: ), kan het enige tijd duren alvorens u van mijn kant een plaatje te zien krijgt van een exclusief sax-mondstuk.

Ik hoop dat u begrip heeft voor deze situatie en bedank u nogmaals voor de geleverde inspanning om mij van mijn ongelijk te overtuigen! =D>
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

JR

Net even geprobeerd.

't mondstuk past zonder problemen op de hals, Je kan er ook best op spelen (hoog is erg makkelijk), 't werkt dus prima op een altsax, alleen moet ik wel de sax onder mijn oksel steken, de ideale speelhoek van een klarinet-mondstuk is toch iets anders dan die van een alt =D>

Misschien kan je nog iets creatiefs doen met 't kurk wat buitenop het mondstuk zit.
Bijvoorbeeld: een bevestigingsring voor een iPhone, gebruik je die een keer als App (wie weet kan je bladmuziek erop laten scrollen . . )
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

harpje

Nou ik kreeg mijn klarinetmondstuk met moeite over de altsax van het mannetje. Zijn kurk was wel een klein beetje los gelaten. Probeer het maar niet verder erop te schuiven. Met heel dun kurk moet het wel lukken.

jupialto

Vind wel dat je lef hebt om het toch te proberen! =D>
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"