Author Topic: Keilwerth Ex90  (Read 2599 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Irene86

• Member
  • *
Keilwerth Ex90
« on: 18 March 2010, 20:29:49 »
Ik ga morgen heel waarschijnlijk bovengenoemde sax aanschaffen (alt).  :D
Tweedehandsje bij een muziekwinkel. 3 jaar oud. 800 nog wat euro.

Ben wel benieuwd of er nog andere mensen zijn met ervaring met deze sax.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
Re: Keilwerth Ex90
« Reply #1 on: 19 March 2010, 10:06:50 »
Da's geen foute sax Irene!
Je schrijft "waarschijnlijk". Waar twijfel je over?  Heb je 'm al geprobeerd?
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Irene86

• Member
  • *
« Reply #2 on: 19 March 2010, 11:37:28 »
Bedankt voor je reactie!

Ja, al geprobeerd, vond hem goed klinken. Klinkt warmer dan een yamaha (de yamaha's in mijn prijsklasse dan).
En aan de andere kant denk ik: moet ik niet nog meer uitproberen? Maar dan is deze natuurlijk al weer door iemand
anders weggepikt....
En het is ook wel een hoop geld natuurlijk, bijna 900 euro.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #3 on: 19 March 2010, 12:26:44 »
Als hij je bevalt en je vindt de prijs goed zou ik hem gewoon kopen... Je zou eventueel nog naar oude Amerikanen kunnen kijken, daar zitten er een paar van binnen jouw budget.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Irene86

• Member
  • *
« Reply #4 on: 19 March 2010, 12:34:58 »
Ze hadden ook een Yamaha 275 voor dezelfde prijs alleen die is dan nieuw natuurlijk.
Vond hem minder klinken (niet veel) maar mijn leraar zegt dan weer dat dat de beste keus is. keuzes, keuzes...;)

Offline mattim

• Member
  • *
« Reply #5 on: 19 March 2010, 14:10:18 »
Dag Irene,

1. De doorsnee saxofoonleraar verwijst meestal naar een Yamaha 275. Deze Yamaha is een instapmodel, zeg maar voor de beginnende saxofonist. De sax is degelijk gebouwd en behoudt zijn waarde. Deze sax is tweedehands goed te verkopen. Zou saxofoon spelen toch niet jouw dingetje blijken te zijn dan kun je hem goed kwijt. Als je hem zelf nieuw koopt en wil hem na een paar jaar verkopen dan moet te toch wel twee- tot driehonderd euro op de prijs laten vallen. Een Yamaha 275 is voor een beginner altijd een verstandige keuze.

2. Gelet op de prijs die je noemt neem ik aan dat je het over een alt hebt.

3. Een Keilwerth Ex90 is een zogenaamd intermediate model. Hiermee wordt bedoeld dat de kwaliteit van de sax (bouw en geluid) tussen een beginnerssax en een professioneel model ligt. Dat kan je ook terug zien aan de nieuwprijs (ongeveer  1.700,-).

Ik heb nooit op een Ex90 gespeeld maar ik denk dat de Keilwerth een betere sax is. Het lijkt mij echter ook dat deze Keilwerth een minder gevraagd model is. Daar wijst de prijs van deze sax ook al op. (€ 800,- voor een sax van 3 jaar oud die nu nieuw € 1.700,- kost, is zeker een zacht prijsje te noemen!!) Ik heb het idee dat deze sax wat minder goed te verkopen is.

Je kunt in je overwegingen ook nog het mondstuk meenemen. Op een nieuwe Yamaha zit een mondstuk dat meestal snel wordt vervangen door een veel beter mondstuk, bijvoorbeeld een Selmer. Bij tweedehands saxen zit vaak al zo'n Selmer C* bij. Zo'n mondstuk kost nieuw, incl. binder en dop, ook al gauw € 130,-.

Ik zag in ander berichten dat je ongeveer anderhalf jaar saxofoon speelt. Als ik naar me zelf kijk dan kan ik je zeggen dat ik na anderhalf jaar saxofoon spelen niet zelfstandig een saxofoon kon beoordelen op kwaliteit. Je kunt overwegen om je saxofoonleraar mee te nemen om beide saxen te vergelijken.

Veel succes met het kiezen van een sax.

Aanvulling:
Vraag eens aan je leraar of hij zich niet vergist, en hij de Ex met de ST verwisselt. De ST is de instapversie van Keilwerth. De ST IV komt uit de Jupiterfabriek.

Op het SOTW-forum krijgt de Ex goede kritieken. Ga hier maar eens grasduinen: http://http://forum.saxontheweb.net/forumdisplay.php?107-Keilwerth-H-Couf
Alt: Selmer SA 80 II, Meyer 7SS, Steuer nr. 2,5, BG standard
Tenor: Keilwerth ST-90 II, OL STM 7, V16 2,5

Offline Irene86

• Member
  • *
« Reply #6 on: 24 March 2010, 13:06:10 »
Bedankt voor de info Mattim!  :D

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #7 on: 24 March 2010, 13:30:18 »
Wat een rare site. Als ik in de berichten zoek, krijg ik berichten uit april en mei 2010, heel knap!
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #8 on: 24 March 2010, 14:17:05 »
Amerikaanse datum :?: mm-dd-eejj ipv onze dd-mm-eejj  8)

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #9 on: 24 March 2010, 14:47:03 »
Lekker blond van mij, zucht...
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #10 on: 24 March 2010, 15:31:50 »
Je moest eens weten hoe vaak ik daar ingetuind ben  :-D