Weer terug van weggeweest. Vorig jaar was ik een tijdje actief op het forum onder de naam Ties. Vervolgens ben ik als fotograaf aan de slag gegaan en weg was mijn forum-tijd.
Ondertussen een nieuwe mailaccount, dus inloggen ging ook niet meer. Dan maar zo.
Mijn saxofoon ben ik trouw gebleven, dus ondertussen ben ik een beginner met al aardig wat 'vlieguren'.
Mijn speelhouding (zittend in een rolstoel) is zodanig verbeterd dat mijn juniorsax (alt met gebogen nek) aan vervanging toe is (ik kom lengte te kort).
Intoneren kan ik nog steeds niet en daar onstaat een nieuw probleem.
Van de muziekvereniging een Buffet Crampon S1 in bruikleen, ergonomisch stukken beter dan de Roy Benson. Spreekt ook veel makkelijker aan, maar vals....!
Volgens de tuner is laag veel te laag, dan drie noten zuiver en dan hoog is veel te hoog! Ik heb er op dit forum al meer over gelezen helaas. Ik ben niet in staat dit te corrigeren.
Een test met mijn Roy Benson leverde maar een kleine afwijking op, één kant in, maar geen gezwalk, veel stabieler.
De Buffet moet nog in onderhoud, dus wie weet kan er nog wat afgesteld worden en anders gaat deze terug naar de vereniging.
De Roy Benson wil ik vanwege de ergonomie inruilen, maar voor wat?
Een goede studiesax? Ik ben nog steeds een beginner en heb geen budget voor een topper.
Ik heb mijn oog ook op een paar occasions laten vallen in mijn prijsklasse: King Cleveland, Selmer Bundy, YAS 23.
Aangezien ik (nog) niet kan intoneren, moet de tuner maar mee bij het uitproberen.
Als jullie nog tips hebben, hoor ik die graag. Ik blijf wel afhankelijk van de ergonomie, erg kleine handen en sax tussen de knieën, maar uitproberen kan altijd.
Groetjes Patricia