Author Topic: Adams  (Read 66186 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Pieter

• Member
  • *
Re: Adams
« Reply #30 on: 08 May 2010, 09:50:37 »
Inderdaad, toen ik mijn sax gekocht had, kon ik de helft van het totale bedrag ( 4000 ) pinnen en derest had ik niet contant bij me, ik dacht dat je veel kon pinnen, nl. Ik kreeg mijn sax gewoon mee en de rest is ook gewoon achteraf per rekening betaald. super! Zaak met grote service!
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline jupialto

• Member
  • *
« Reply #31 on: 08 May 2010, 14:26:17 »
Quote from: "Fons"
 Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten!

Jaja, ze bestaan nog echt, die mensen die op basis van vertrouwen zaken doen (is het daarmee niet ooit begonnen... :mrgreen: ..?)
Atelier Broeke in Breda werkt ook nog zo: geen pin, wel vertrouwen na reparatie dat je 't geld overmaakt. Klasse!!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #32 on: 11 May 2010, 22:43:10 »
Mijn sax is terug!
Vanmorgen zag ik op de site dat mijn sax (Chu Berry) gereed was (handig zo'n trackingnummer), maar Hans, die hem bij mij thuis zou afgeven, heeft deze week vakantie.
Dus toch zelf op en neer gereden, want de sax langer dan nodig missen, vond ik geen prettig idee.
De sax is ultrasoon schoongemaakt en omdat het een ongelakte sax blijkt te zijn (volgens mij ontlakt, want er zitten her en der wel 'restjes' glanzende goudkleur), zag hij er ineens een stuk lichter uit. Ook kwam er daardoor een soort druppel in het metaal boven, die ik eerder niet gezien had (ook niet op de foto's die ik gemaakt heb, dus ik was niet blind van liefde). Kun je nagaan hoe smerig de sax was. Het metaal schijnt weer langzaam donkerder te worden, omdat er geen lak op zit. Ik vind het best, hoe meer 'roestbak' (maar dan zonder roest natuurlijk), hoe mooier! Ik houd niet van bling bling. De kleppen zijn gepolijst, dus die voelen nu glad ipv korrelig.
De polsters hebben metalen resonatoren, klinkt lekker, maar ik heb eigenlijk geen vergelijk met de oude polsters, aangezien ik maar voor de helft geluid uit de sax kreeg. Wel lijkt de Gis te plakken, dus daar moet ik de vele tips nog maar eens op nalezen.
Verder heb ik alle noten kunnen spelen, zelfs noten die ik nooit eerder op een sax heb gespeeld ivm mijn korte pinkje (of te grote saxen, 't is maar hoe je het bekijkt). Ik heb even 'les' gehad, want ik wist nog niet eens hoe de hoge F en Fis gespeeld moesten worden! Na een paar pogingen kwamen ze er toch echt uit en ook de lage B en Bes klonken prima.
De ergonomie is weer even wennen, na de afwijkende applicatuur van de Buffet S1, maar thuis ging het al een stuk beter.
De sax stemt behoorlijk goed, op een paar noten na. Nu even de tijd nemen of ik die zelf kan corrigeren, of dat het handiger is om even langs te gaan om eventueel wat kleppen af te stellen.
De service van Adams was prima. Na mijn opmerking over de druppel op de beker, werd er meteen iemand bij gehaald die aan mijn sax gewerkt had. Die man heeft me tekst en uitleg gegeven over de sax en wat er allemaal aan gedaan is, mij geholpen met de noten te spelen die ik nog nooit gespeeld had en voor dat alles ook uitgebreid de tijd genomen. Hij gaf nog aan dat als er een aanpassing nodig is aan het beschermhekje om de onderste klep ivm het spelen in de rolstoel (sax staat op glad rolstoelkussen, misschien dat de stof tussen de klep kan komen), dat dat prima mogelijk is.
Mijn sax kreeg ik 'gratis' mee, de rekening volgt over de post.
Vergeet ik nog te vermelden dat ik de kurkjes op de sax er veel netter uit vind zien, dan voor de revisie. Net of de oude kurkjes amateuristisch op maat waren gesneden en deze veel professioneler.
Ik ben dus een zeer tevreden klant en heb al lekker getoeterd op mijn sax. Deze sax maakt wel veel meer herrie, maar wát voor herrie! Heerlijk!
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #33 on: 11 May 2010, 22:55:10 »
Klopt. Een ontlakte toeter ziet er in het begin nog erg glimmend uit maar dat gaat snel doffer worden. Zet 'm na het spelen gewoon in de woonkamer en de atmosfeer doet de rest. Na verloop van tijd wordt ie doffer en donkerder. Hoe meer je speelt hoe sneller het gaat.
Het schijnt (maar dat weet ik niet zeker) dat je de sax ook bijvoorbeeld in je koude en vochtige berging/schuur/tuin kunt laten overnachten. Wil ook nogal eens schelen...

Maareh... erg benieuwd naar de foto's!

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #34 on: 11 May 2010, 23:07:10 »
Ik denk dat de sax op de foto er niet heel veel anders uit ziet dan voor de revisie (denk dat het kleurverschil niet uit de verf komt).
De foto's van vóór de revisie staan in het subforum foto's: viewtopic.php?f=24&t=5326
Heb je speciale verzoekjes van details die je wilt zien? Dan kan ik die morgen wel proberen vast te leggen.
De zon schijnt morgen niet, dus ik denk dat het beter licht is on te fotograferen dan de vorige keer met volle zon in de huiskamer.

Bij nader inzien zie je in de krullen onder de tekst (hartvorm naar beneden) precies door het midden een lichter stukje dat nu duidelijk een druppel is, het zat er dus echt al. Dat de druppel dwars door de naam Conn loopt, is totaal niet te zien op de foto.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #35 on: 12 May 2010, 02:49:17 »
Gaaf dat je je sax terug hebt!  :D

Over de service van Adams heb ik ook niks dan lof... Ze wilden zelfs voor een boek van nog geen €10,- voor mij heel veel moeite doen om het te bestellen en vervolgens kosteloos via post naar mij te versturen. Super gewoon.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #36 on: 12 May 2010, 14:54:51 »
Tony: ik heb bij het topic foto's een linkje geplaatst naar mijnalbum.nl, waar ik de foto's van voor en na de revisie bij elkaar heb gezet.
Vooral op de foto's van de hals zie je toch wel hoe smerig de sax was.
Vanmorgen voor het eerst les gehad met deze sax, klonk geweldig. Ergonomie went snel, heerlijke sax!

Offline Tony

• Member
  • *
« Reply #37 on: 12 May 2010, 18:46:16 »
Mooie toeter! Ga je veel plezier mee beleven.
Werkt de micro-tuner ook nog?

Zoot

• Guest
« Reply #38 on: 12 May 2010, 23:20:32 »
Quote from: "Ties76"
Ik denk dat de sax op de foto er niet heel veel anders uit ziet dan voor de revisie (denk dat het kleurverschil niet uit de verf komt).
De foto's van vóór de revisie staan in het subforum foto's:  
ok, prima..........       hoe de toeter er na de revisie uitziet, willen we live zien
5JuniSaxForumMeetingUtrecht

8)   heb je nog even om een leuk stukje muziek in te studeren  8)

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #39 on: 13 May 2010, 01:02:06 »
Leuke stukken oefenen doe ik altijd, soms iets teveel tegelijk, dat is mijn overmatige enthousiasme.
Ik heb net een boek uit de bieb met Gershwin, geweldig, maar ook uit mijn 101 altsaxnummers staan veel simpele stukken die erg lekker klinken (volgens mij nog leuker als je kunt improviseren).
Vandaag heb ik de honden laten schrikken door 'She's not there', voluit te spelen. Supersimpele versie, maar wel lekker.
Ik heb 5 juni wel in mijn agenda staan, maar aangezien ik regelmatig last-minute foto's moet maken voor de krant en Utrecht bovendien ook niet naast de deur is, weet ik niet zeker of ik er zal zijn.

De microtuner heb ik vandaag getest met de tuner erbij. Hij draait wel, maar volgens mij doet hij niets, kan dat? Soms verspringt er een lampje, maar volgens mij meer doordat ik dan gefocust ben op verandering en daardoor harder ga knijpen en niet door de microtuner zelf. Ik heb ook geen idee hoeveel effect die tuner zou moeten hebben op de stemming. Misschien dat het een fractie is, maar voor mij is dat nog niet duidelijk. Mocht ik er 5 juni bij zijn, dan moet iemand anders maar eens zijn mondstuk op mijn sax loslaten. Kan ik ook horen wat de sax allemaal kan met een goede baas aan de riem!

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #40 on: 13 May 2010, 01:22:17 »
De microtuner op mijn Conn doet het ook niet.
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #41 on: 13 May 2010, 11:49:34 »
Frits, betekent dat dat mijn soepel draaiende microtuner het dan wel zou moeten doen?
Zelfs mijn laatste eindje waar je je mondstuk op zet kan een beetje wiebelen, zit dus zeker niet vastgesoldeerd.

Steeds meer redenen om met sax richting Utrecht te reizen 5 juni!

Offline Tony

• Member
  • *
« Reply #42 on: 13 May 2010, 12:46:47 »
Quote from: "Frits"
Wat is er voor leuks op 5 juni in Utrecht?
Saxforum meeting :) viewtopic.php?f=39&t=5163

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #43 on: 13 May 2010, 18:14:48 »
Frits, bedankt voor de duidelijke uitleg. Ik dacht dat de tuner maar een paar slagen kon maken, dan gaat deze stroef en stopte ik met draaien.
Na jouw verhaal van 15 slagen ben ik verder gaan draaien, blijkt er zeker meer dan een centimeter verschil te zitten in de lengte.
De microtuner doet het dus!

Offline Cansax

• Member
  • *
« Reply #44 on: 14 August 2012, 22:54:55 »
Na een paar dagen besluiteloos geweest te zijn  :?  bij wie ik mijn sax voor revisie ga uitbesteden, uit eindelijk voor Adams gekozen.

Onze drummer heeft per ongeluk mijn saxxie om ver gestoten. Gelukkig lag "zij" op de koffer op de grond. Als zichtbare schade: een kleine deuk op de nek, een miniscuul stukje van de mondstuk eraf en ik vond de zuiverheid in de lage register minder. Hoorde ook dat de cis-klep wat rammelde (Ben er wel helemaal ziek van als ik er aan denk  :twisted: , hoe klein of groot het ongeval ook is) Voor mij is dan meteen alles niet meer in orde. En voor mijn gemoedsrust ga ik voor een totale revisie.

Vandaag mijn saxxie naar Adams gebracht en de deskundige heeft het geheel na gekeken. "Zij" was voor "haar" leeftijd in een heel goede staat en kon met een afstel beurt c.q. onderhoudsbeurt weer in orde zijn. Hij gaf wel aan dat het niet als nieuw is. Voor mijn gemoedsrust vroeg ik toch om een revisie en hier wordt dan "alles" wat vervangen kan worden vernieuwd. Met uitzonderring van goeie naaldveren. (Het woordje "nieuw" klinkt trouwens ook lekker in de oren  :D ) Voor de revisie kon ik kiezen voor de diverse polsters en kurksoorten met een heel uitleg aan pros en cons. ( super  =D> voelde meteen goed aan dat ik mijn saxxie hierheen heb gebracht ). Nu zit ik alleen nog in tweestrijd welke polsters en/of kurk ik moet nemen. Het betreft de chanu polsters of de échte kangaroo polsters (niet de kalfsleren polsters die als kangaroo polsters worden verkocht.) Met kangaroo polsters kost de revisie bijna twee keer zo veel, daarentegen heeft de kangaroo polsters veel voordelen. http://www.adams-music.com/mc/news/deta ... 79F6670CE3 Deze week zou ik mijn keuze door geven :?:

Voor de overbrugging heb ik kosteloos een leensax meegekregen (schrok wel even, want de leensax is niet te vergelijken met mijn m6je, maar de gedachte dat mijn m6je straks weer toppie zal zijn maakt alles weer goed)

Eerste indruk:
professionele zaak, goede service, deskundige weet waarover hij het heeft.

Voortgang volgt.
Selmer Alt Mark VI -|- Lebayle Jazz 7 hard rubber / Jazz metal studio 8 -|- Fibracell 2.5
(Yeah, back in business)
Guitar: Gibson  ES-175
Piano: Roland RD500 (digital)