Author Topic: nog een nieuwkomer  (Read 1879 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sixforsax

• Guest
nog een nieuwkomer
« on: 19 April 2010, 23:08:31 »
hey allemaals
pfff ik weet niet hoe ik moet beginnen of wat ik moet vertellen, ik ben niet zo'n internetter en dit is ook gelijk de eerste forum waar ik me ooit aanmeld.
ik ben een groot muziek liefhebber en verkenner en heb altijd een zwak voor de sax gehad. ik heb afgelopen weekend eindelijk een sax gehaald
en ben nu elke dag in het park aan het oefenen, in de hoop de mijn eigen sound te vinden en te kunnen spelen wat er in me opkomt.
uiteindelijk wil ik er flink mee gaan experimenteren qua sound en genres om iets unieks te kunnen creeeren al klinkt het nog zo bagger :p
ik kijk ernaar uit om hier een hoop te leren en anderen te horen spelen, en later ook eens mee te kunnen jammen.
aangenaam allemaal :)

oh.. trouwens ik ben riggy (25 jaar) almere

Offline Amanda

• Member
  • *
Re: nog een nieuwkomer
« Reply #1 on: 19 April 2010, 23:49:28 »
Welkom!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Zoot

• Guest
« Reply #2 on: 20 April 2010, 00:31:03 »
Quote from: "sixforsax"
ik ben een groot muziek liefhebber en verkenner en heb altijd een zwak voor de sax gehad. ik heb afgelopen weekend eindelijk een sax gehaald ( CharliesMusic ?)en ben nu elke dag in het park aan het oefenen, in de hoop de mijn eigen sound te vinden en te kunnen spelen wat er in me opkomt.  ( Oh , dapper....  )uiteindelijk wil ik er flink mee gaan experimenteren qua sound en genres om iets unieks te kunnen creeeren al klinkt het nog zo bagger :p ( vandaar.... in het park?
ik kijk ernaar uit om hier een hoop te leren en anderen te horen spelen, en later ook eens mee te kunnen jammen.
aangenaam allemaal :)  (insgelijks. 5 Juni, saxforum meeting!)
oh.. trouwens ik ben riggy (25 jaar) almere

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #3 on: 20 April 2010, 12:20:46 »
Welkom en veel plezier.

Wat voor sax heb je?
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline ferrytaile

• Member
  • *
    • http://www.thetankers.com/
« Reply #4 on: 20 April 2010, 13:50:28 »
Welkom!!!
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #5 on: 20 April 2010, 15:02:06 »
:D Weest welkom :D

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #6 on: 20 April 2010, 17:13:52 »
Welkom :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline muzikantje

• Member
  • *
    • http://www.saxofour.nl
« Reply #7 on: 30 April 2010, 11:28:31 »
Welkom op dit forum.
Wat voor sax heb je? (ben daar natuurlijk wel even nieuwsgierig naar?)

veel plezier met spelen
S: My Sax
A: Yanagisawa 901
T: Buffet Crampon
B: Yanagisawa 901

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #8 on: 30 April 2010, 17:44:28 »
Welkom op het forum en heel veel plezier met je nieuwe hobby!!!

groet,
Rob.

sixforsax

• Guest
« Reply #9 on: 06 September 2010, 11:36:20 »
sorry voor de late reactie, ik heb sinds kort pas weer internet (verhuizing e.d.)
ik speel op een Jupiter Alt. sax en die heb ik idd bij charlies muziek gehaald in almere stad en ik ben er erg te spreken over.

oefenen doe ik dus in het park (meer een natuurgebied) omdat het hier in huis allemaal erg gehorig is en bijna niemand in het park komt.
maar de winter komt er aan en dan kan ik niet echt meer buiten oefenen dus ik zit te overwegen om de E-sax te kopen want ik wil wel door blijven oefenen en ontwikkelen.

kan iemand me trouwens vertellen wat de toonverhouding is tussen de sax en bv de piano?
er is me verteld dat de alt. sax een es instrument is en dat mijn C dus anders is dan de C op de piano.
ik ben mezelf ook een beetje (blues) piano aan het leren spelen en wil graag een accoordenschema inspelen om op te kunnen oefenen
maar ik weet dus niet welke toonvertaling ik moet maken als ik bv de C blues op de piano speel.

ik hoop dat iemand me hiermee verder kan helpen
alvast bedankt
-riggy-

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
« Reply #10 on: 06 September 2010, 11:50:21 »
Zie mijn uitleg in je andere topic over het transponeerprobleem.

Zie een E-sax (daar bedoel je neem ik aan een midi-sax mee?) niet als een vervanger van een gewone sax, maar liever als een compleet ander instrument. Saxofoon zal je er dus niet goed op leren kunnen spelen. Er zijn overigens wel andere methodes om stil te kunnen oefenen, zo zijn er saxmutes te krijgen welke je in je sax kan plaatsen om het geluid te dempen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #11 on: 06 September 2010, 12:29:19 »
Nee, het is een soort koffer waar je e sax in doet met openingen voor je handen en je kunt er oortjes op aansluiten.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.