Alesis I02 probleem

Started by Thijs Leuven, 28 April 2010, 23:26:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thijs Leuven

Een tijdje terug de Alesis IO2 besteld, zou plug and play moeten zijn, wat het bijna is. :lol:

Ik heb alles netjes aangesloten zoals Alesis zegt dat ik het moet doen, heb het apparaatje afgesteld, maar krijg nu op sommige momenten ruis en andere problemen... Het zit hem in het MONITOR MIX regelknopje.

Zolang hij aan de DIRECT kant staat, heb ik over mijn koptelefoon een erg laag volume, zonder latency en ruis. Probleem in deze stand is dat het signaal dat de software binnen krijgt erg zwak is en je dus bijna niks hoort wanneer je de opname terug luistert... Probleem hierbij is ook dat je de andere tracks (zoals een metronoom e.d.) helemaal niet hoort! Wanneer ik de opname echter exporteer naar een .wav bestand en afspeel in iTunes is het volume wel normaal... Het volume wordt ook normaal wanneer je de MONITOR MIX tijdens het terugluisteren vóór het exporteren meer naar USB draait, inclusief fors wat gekraak e.d.

Zodra ik het knopje helemaal naar USB draai, heb ik bakken vol gekraak en een forse latency. Exporteer ik deze opname, dan zit er geen volumeverschil tussen de DIRECT manier en de USB manier. Tussenstanden zorgen ook voor latency en ruis.

Iemand? :?: :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

YVONNE ZWEDEN

Thijs waar gaat dit over????????????????????????? :lol:  Succes in ieder geval.

Groetjes Yvonne
Don\'t judge the sax(player) by the koffer!!!!

Buffet Evette Crampon Altsax, Yamaha YAS32, Conn Tenor Shooting Star.

the martin

Hier hebben ze het ook over dit probleem.

QuoteWhen I use the Windows Direct X driver for the IO2 I can record, and playback but it's unusable as the latency sucks, and there's loads of cracking.
I'm assuming this isn't the Alesis driver, but some kind of generic driver. If so, it's obviously preferred to use the most specific driver.

Dus misschien iets te makkelijk plug-and-pray..
Gebruik je de drivers van het apparaat zelf of heb je Windows dit uit laten zoeken :?:

Invisible

Ik ben inhoudelijk niet zo bekend met Alesis (heb zelf een maudio usb-interface), maar wat bij elke interface wel op gaat is het gebruik maken van de zogenaamde ASIO drivers. Elke professionele geluidsinterface kent twee soorten drivers, drivers waar elk programma onder windows mee kan omgaan (windowsdrivers zeg maar), en de zogenaamde ASIO drivers waar alleen bepaalde audiobewerkingsprogramma's mee overweg kunnen (zoals Cubase, Wavelab, Adobe Audition, enzovoorts). Als je je interface via de ASIO drivers benaderd, kan de desbetreffende software de interface veel directer benaderen zonder tussenkomst van allerlei geneuzel van windows en zo de hardware optimaal gebruiken. Het is dus heel goed mogelijk dat je nu deze ASIO drivers nu niet eens geïnstalleerd hebt en dat er daarom van de windowsdriver gebruik gemaakt wordt.

Quote from: "YVONNE ZWEDEN"Thijs waar gaat dit over????????????????????????? :lol:  Succes in ieder geval.

Groetjes Yvonne

Dit gaat over een apparaat om geluid in en uit je pc te krijgen (dus eigenlijk gewoon een geluidskaart zoals die in elke pc wel zit, maar dan in een wat betere kwaliteit) waar je bijvoorbeeld een microfoon op aan kan sluiten om je sax op te nemen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Thijs Leuven

Het eerste wat ik gedaan heb is de drivers die met het apparaat geleverd zijn geïnstalleerd, dat zouden dan die ASIO drivers moeten zijn.

Op het basgitaarforum dachten meerdere mensen dat het om een kapotte knop gaat, de MONITOR MIX knop dus. Ook mijn Main Level knop is niet goed, die doet he-le-maal niks. Ik heb al een mailtje gestuurd naar Thomann (bedrijf waar hij vandaan komt) dat ik graag een vervangend exemplaar wil.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Maaarten

doen ze vast niet moeilijk over.
Vervelend altijd zulke dingen.

Thijs Leuven

Nee, Thomann is altijd zeer redelijk m.b.t. het terugsturen en vervangen van spullen. Vervelende is wel dat ik (alweer) een niet goed werkende interface heb, maar ik verwacht dat ik dit type wel gewoon werkend ga krijgen. De samples die ik wel heb kunnen maken klonken in ieder geval geweldig! Eens kijken of ik dit weekend mijn microfoon een beetje redelijk kan aansluiten, dan maak ik ook wat opnames met sax.  :)

ferrytaile

Je komt nu ook wel met problemen die ik nog nooit gehad heb met hem.

Wat je wel nog hebt is dat sommige pc's niet lekker zijn qua aarding dan krijg je ook ruis. wat je daarvoor kan doen is zorgen dat de pc niet geaard is op het net. misschien helpt het.
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Thijs Leuven

Een oplossing is mijn pc niet aarden...? Ik werk met een laptop, zou de oplader uit het stopcontact kunnen trekken, maar daar schiet je niet zo heel veel mee op aangezien ik dan niet al te lang kan werken aan opnames...  :lol:

ferrytaile

ja klinkt raar maar aarde is geluidsstoringsprobleem nr 1 in de geluidsproblematiek... soms... :-D

Ff stekkerdoosje zonder aard pennetjes ertussen;)

Als ik met de laptop draai doe ik dat ook scheelt een hoop ruis..
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Thijs Leuven

Het is geen constante ruis, maar regelmatig komt er gewoon keihard gekraak en gepiep uit de koptelefoon opeens. Lijkt mij dus geen aardeprobleem.

Smelly Jelly

Je latency probleem is misschien op te lossen in je sequencer, in Cubase is daar iig een instelling voor waarbij je de latency lager (=meer CPU-gebruik) of hoger (lager CPU-gebruik) kunt zetten.

Mijn kaart gaat peiepen en kraken als ik d elatency in Cubase te laag zet. Vanaf 2ms ofzo houdt ie er weer mee op.
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3

KoenD

Als je de kans krijgt de Alesis eens op een Mac te proberen, zeker doen.  Ben haast zeker dat hij het daar feilloos zal doen, want die dingen vereisen op Mac meestal geen drivers.

Thijs Leuven

Goh, daar heb ik wat aan met mijn pc...  :wink: :roll:  Ik weet zelf ook wel dat Mac beter is voor audio bewerking.  :lol:

Smelly Jelly

Quote from: "KoenD"Als je de kans krijgt de Alesis eens op een Mac te proberen, zeker doen.  Ben haast zeker dat hij het daar feilloos zal doen, want die dingen vereisen op Mac meestal geen drivers.

Ik acht de kans zeer klein dat het aan de drivers ligt. Al geprobeerd de latency settings te veranderen? enkele milliseconden maken vaak geen hoorbaar verschil, maar belasten de boel wel minder. Of is het geen "digitale"kraak die je hoort?
T: Yanagisawa T901 (neck upgrade), Berg Larsen 105 1 SMS, Rico Select Jazz 3M
S: Yamaha YSS 475, Selmer S80 F, Rico Select Jazz 2,5
B: Migma (oudje), Otto Link Super Tone Master 8, Rovner for Otto Link, Rico Royal 3