Main Menu

nieuwkomer

Started by bluesharp, 03 May 2010, 13:01:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bluesharp

Hoi allemaal

Ik had me al aangemeld voor het forum in 2009 maar mijzelf nog niet voorgesteld.
Mijn naam is Ben Bouman en ik speel vanaf aug 2009 tenorsaxofoon ( Yamaha YTS275 ).
Mijn muzikale achtergrond is 40 jaar mondharmonica spelen en de laatste 10 jaar ook mondharmonica lessen geven ( en workshops/clinics/cursussen etc etc).
Verder heb ik in een aantal bluesbands gespeeld, opgetreden in binnen- en buitenland, getourd in europa en af en toe in de US.
Ik speel naast blues ook veel funk/rock en lichte jazz op de mondharmonica ( zowel bluesharp als chromatisch).

Ik heb jaren gesmokkeld met theorie/noten lezen maar nu heb ik de  keuze gemaakt om dit serieus aan te pakken. Dus meteen maar les gaan volgen en weer muziek studeren/noten lezen etc etc.

De saxofoon stond al heel lang op mijn verlanglijstje en nu weet ik ook weer waarom...  de klank fascineert mij en het blijft kicken om een goede sound neer te zetten (ok..proberen neer te zetten)
Gelukkig heb ik een goed muzikaal gehoor en klankvorming is door mijn mondharmonica spelen iets wat mij wel ligt.

Nu dus effe 2 jaar hard werken en dan maar eens het jazz podium op!!

Als je mij op mondharmonica wilt horen kun je hier wat beluisteren:
http://www.box.net/shared/k4mkvmg3jq

Ik ben momenteel beroepsmuzikant/instrumentbouwer ( zie www.customharmonicashop.nl)

Ben Bouman
www.harmonicainstituut.nl

Zoot

Quoteen de laatste 10 jaar ook mondharmonica lessen geven ( en workshops/clinics/cursussen etc etc).
oh dat lijkt me óók leuk eh eh......  :lol:  :lol:  spelen dan hé    :lol:

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Sebo

Quote from: "bluesharp"Ik had me al aangemeld voor het forum in 2009 maar mijzelf nog niet voorgesteld.

Ach... beter laat  :oops:  dan nooit zullen we maar zeggen...

:D/ Weest welkom :D/

Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

ferrytaile

Welkom!!

En succes! :D
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

zomertje

Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

muzikantje

Hartelijk welkom  =D>  =D>
S: My Sax
A: Yanagisawa 901
T: Buffet Crampon
B: Yanagisawa 901