Author Topic: aquilasax  (Read 6585 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline fredconn

• Member
  • *
aquilasax
« on: 05 May 2010, 11:17:41 »
Kon het niet laten. Na maanden zonder succes zoeken en bieden op E-bay, op zoek naar een goede betaalbare oude C-mel heb ik de knoop doorgehakt.

Ik heb een aquilasax C-mel besteld, hij ligt nu bij de douane. Het is de bare-brass uitvoering met alt- en met tenor style hals.

Nu nog om de lieve (huis)vrede mijn Jupiter tenor en toptone alt verkopen
Sopraan Conn Chu Berry 1925
Alt Selmer Mark VI 1964
Tenor Jupiter 900 artist series

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: aquilasax
« Reply #1 on: 05 May 2010, 14:26:58 »
ik weet nog dat Huibo er 1 had!

Offline Huibo

• Member
  • *
« Reply #2 on: 09 May 2010, 21:22:09 »
Huibo HAD er een, 2jaar geleden.
Dingen als parelmoer of plastic en veertjes interesseerden me niet, alleen de klank/stemming.
Klank en stemming waren goed (voor een amateur)
Erop spelen was wat anders, volgens mij was de bovenste duimsteun/octaafklep te hoog geplaatst.

De Chinese rieten speelden met een muffe klank, mijn Vandooren tenor rieten speelden veel beter.
Behalve dan dat ik het hele G plateau niet kon bedienen omdat mijn duim 5 cm te hoog zat.

Ik heb mijn toeter teruggestuurd met de nodige aantekeningen.
Ik hoop dat mijn commentaar in het ontwerp voor jouw nieuwe toeter verwerkt is.
Het gaat er niet om wat je speelt, maar hoe het klinkt

Offline fredconn

• Member
  • *
« Reply #3 on: 13 May 2010, 00:42:21 »
vandaag is de Aquila C-mel binnen gekomen. Natuurlijk precies op een dag dat ik weinig tijd heb hem uitgebreid te proberen. Toch een eerste indruk: de stemming is goed. Ook spreekt de sax van hoog tot laag makkelijk aan. Ik had er een metalen mondstuk bij besteld, maar daar kan ik in combinatie met de meegeleverde rietjes niet kapot van zijn. Wanneer ik een alt mondstuk (Lakey Lazz 4*4 +Alexander superior 2) probeer geeft dit een wereld van verschil: de sax klinkt stukken beter. Het geluid is direct, echter zonder de diepte en het timbre van mijn Mark VI, maar ik denk dat ik hiermee verpest ben. Er zit een rechte en een kromme hals bij, ik merk weinig verschil. De  afwerking is ook netjes, maar hij voelt duidelijk minder degelijk als mijn Selmer alt. Het gis-plateau is goed bereikbaar. De bare brass uitvoering vind ik wel stoer, maar ik denk dat hij nog mooier wordt als hij wat ouder wordt. Al met al een hele leuke sax voor erbij, voor een redelijke prijs!
Sopraan Conn Chu Berry 1925
Alt Selmer Mark VI 1964
Tenor Jupiter 900 artist series