Main Menu

Hai allemaal!

Started by radioanne, 10 May 2010, 23:19:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

radioanne

Volgens mij heb ik me hier al eens eerder geregistreerd, maar ben mijn gebruikersnaam en wachtwoord kwijt. Daarom opnieuw een aanmelding!

Ik ben Anne, 22 jaar en speel nu al zo'n 14 jaar op de altsax. Ik speel voornamelijk in 2 orkesten, een fanfare waar ik vooral bij concerten meespeel en een harmonie waar ik full-time de 1e partij+solo's speel.
Ik ben recent echter op zoek gegaan naar meer uitdaging en heb weer les genomen bij een docent die vooral jazz speelt. Mijn doel is dan ook me wat meer te verdiepen in de blues/jazz/pop hoek zodat ik mee kan gaan spelen in een band. Er moet echter eerst nog veel theorie en speelstijl aangeleerd worden, omdat mijn sound nogal klassiek te noemen is! Ik ben daarom ook op zoek naar een nieuw mondstuk, ik speel nu al jaaaren op een Selmer C** en ik denk dat ik een Meyer 6 wil aan gaan schaffen, maar ik moet hem eerst nog proberen natuurlijk! Ik wil ook niet teveel 'afwijkend' gaan klinken omdat ik ook nog moet mengen in de orkesten, natuurlijk.

Mijn altsax is een Selmer SuperAction 80 van de fanfare welke echt heerlijk speelt en vind ik een mooi geluid heeft. De sax is ouder dan ik ben, namelijk ongeveer 25 jaar oud :)

Hebben jullie nog tips voor een redelijk gevorderde klassieke speelster die jazz wil gaan doen? Nog tips betreffende mondstukken, of moet ik daar op dat specifieke forum voor zijn?
Oja, als iemand nog een saxofoonspeler zoekt in de regio Arnhem/Nijmegen dan hou ik me aanbevolen!  8)

Sebo

:D/ Weest welkom radiomeiske :D/

Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

niesten

Welkom op het forum!!

Zoot

:?:  :?:  :?:

Quote from: "radioanne"Nog tips betreffende mondstukken, of moet ik daar op dat specifieke forum voor zijn?

Nee hoor,...............     :-D

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

ferrytaile

Al je vragen kunnen hier beantwoord worden :-D

WELKOM!
T= Selmer laVie TS250, otto Link 7*, FL ultimate, Vandoren zz 3
T= System\'54 R-series Pure Brass/Nickel key, Vandoren T35 V5, FL Pure Brass, Rigotti Gold 3
T= Selmer Bundy 2, otto Link 7*, Francois Louis ultimate, Vandoren zz 3
B = Jupiter 593, Selmer SA80 G, FL Pure Brass, Vandoren traditional 2,5

Ska!
www.thetankers.com

Maaarten

Welkom.

Je kunt ook een selmer met een grotere tipopening nemen. Daar doe ik alles mee.
maak het je niet te moeilijk qua tipopening zou ik zeggen, een meyer 6 is een mooie. 7 of 8 is toch al weer aan de grote kant als je c** gewend bent.

belangrijkste is dat het lekker speelt.

Mijn sax is 10 jaar ouder dan ik :p

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Thijs Leuven

Welkom hier!

Een grotere Selmer is inderdaad ook een optie, maar met je 14 jaar speelervaring moet je ook wel meerdere mondstukken aankunnen denk ik zo...

Een van mijn saxen is trouwens 67 jaar ouder dan ik ben.  :lol:
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

jupialto

Yo Anne, Welcome (back?) en ....geniet!

Je zult hier wel veel van je gading vinden, dus eh,...doe je best.

M.b.t. mondstukken ben ik wel een beetje een "nerd": als de klank maar goed is, is de rest wel ok. Daarom speel ik op tenor wisselend op Otto Link 7 en Meyer 7 (warmer dan Otto). Voor alt gebruik ik een Ben Davis Vocaltone, maar eh,...dat is mij via omwegen aangeboden en voldoet erg goed.

TIP: probeer es wat uit via een saxwinkel, ofzo... :D

Succes!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

radioanne

Ik bedoelde dat Mondstukken deelforum hier ;) ik ga op mijn eerste dag natuurlijk niet naar ander een forum he :P
Inderdaad binnenkort naar Deventer afreizen, is die Selmer Super Session nog wat?

Mr.C4

Welkom! Ik zou zeggen probeer ze uit in deventer. Probeer sowieso de meyer, selmer super session en vandoren v16. Check ook andere posts in de mondstukken subforum.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Maaarten

De supersession is zeker niet verkeerd, meer voor jazz dan een s80, en ook niet heel erg té voor een harmonie.

zomertje

Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Bebop

Welkom.......mooi dat je jazz en pop gaat spelen!
De goeie klank zit 'm niet altijd in het monstuk.
Probeer je ideale sound "tussen de oren" te krijgen door veel naar goeie saxofonisten te luisteren.
Bijvoorbeeld Cannonball Adderley, die speelde op een heel licht mondstuk met een riet nr. 2 en had toch een dijk
van een geluid.

succes!

radioanne

Nou vandaag eindelijk in Deventer geweest en dat was maar goed ook! Heb uiteindelijk de Meyer 8 gekocht. 6 en 7 speelden zo licht en pieperig. Verder vond ik de Jody Jazz ook een mooi geluid hebben, maar dit werd wellicht iets té icm orkest. De Meyer 8 klinkt ook al best 'jazzy' dus ik hoop dat ze dat nog kunnen waarderen in mn orkest, anders blijf ik daar op m'n Selmer mondstuk spelen. Het viel me op dat de klank over het hele bereik veel beter was met de Meyer. De laagste en hoogste noten klonken op m'n Selmer zo krampachtig, met de Meyer speel je ze zo weg! Geweldig!