Author Topic: Vormkoffer Buescher Aristocrat Series I 1939  (Read 7950 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Knudde

• Member
  • *
    • http://www.facebook.com/nicolas.knudde
Re: Vormkoffer Buescher Aristocrat Series I 1939
« Reply #15 on: 23 May 2010, 14:03:29 »
Quote from: "Tony"
Een Jacob Winter vormkoffer is erg mooi en geschikt voor oude toeters. Voor de tenor is ie 148 euro bij Saxshop.nl (Deventer).

Saxcompany.nl heeft een Eastman (kopie van de Jacob Winter) voor 128 voor de tenor (persoonlijk zou ik voor de J.W. gaan).
Als je ze van te voren even belt (vooral Deventer/Saxhop) dan kunnen ze je zondermeer vertellen of jouw toeter daar in past. Mocht het onverhoopt niet passen dan kun je 'm vaak zonder problemen terug sturen (mits zonder beschadigingen en gebruikssporen).

Dan heb je een hele knappe koffer.
Dankje, ik zal eens een paar mailtjes sturen of bellen

Offline platenspeler

• Member
  • *
« Reply #16 on: 23 May 2010, 23:37:03 »
Quote from: "Tony"
Een Jacob Winter vormkoffer is erg mooi en geschikt voor oude toeters. Voor de tenor is ie 148 euro bij Saxshop.nl (Deventer).

Saxcompany.nl heeft een Eastman (kopie van de Jacob Winter) voor 128 voor de tenor (persoonlijk zou ik voor de J.W. gaan).
Als je ze van te voren even belt (vooral Deventer/Saxhop) dan kunnen ze je zondermeer vertellen of jouw toeter daar in past. Mocht het onverhoopt niet passen dan kun je 'm vaak zonder problemen terug sturen (mits zonder beschadigingen en gebruikssporen).

Dan heb je een hele knappe koffer.

Saxpoint.nl vlak bij Deventer heeft hem ook. Is het wel een copie? Volgens mij dezelfde koffer maar via een ander kanaal verkocht. In mijn gele tenor koffer past mijn Martin Committee III prima, en ook de Conn 10M die ik hiervoor had paste. Beide hebben de kleppen aan de linkerkant op de beker. Alleen als je een onderslung nek hebt moet je even passen, want de uitsparing waar de nek in past houdt daar geen rekening mee.....

Ik heb het ding trouwens ook met zebra print gezien dus er is meer.

Die gele is trouwens wel heeeeel mooi.

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #17 on: 24 May 2010, 00:07:26 »
Yup... je hebt 'm ook met een soort Carbon print. Ook errug mooi om te zien.
'k Weet niet meer waar maar had gelezen dat het een kopie was. 'k Heb ze nog nooit naast elkaar gezien trouwens... 'k weet dus niet wat de verschillen zijn behalve dat J.W. Duits is en Eastman Amerikaans.

Offline Knudde

• Member
  • *
    • http://www.facebook.com/nicolas.knudde
« Reply #18 on: 03 July 2010, 16:07:08 »
Bedankt allemaal voor het advies, dank jullie wel

Ik heb een zwarte Eastman gekocht. En hij past erin,  dankzij de kussentjes!