Author Topic: zilveren alt saxofoon Selmer Mark VII  (Read 8627 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Cansax

• Member
  • *
zilveren alt saxofoon Selmer Mark VII
« on: 24 May 2010, 13:59:46 »
Hi All,

Tot mijn grote schrik is mijn zilveren alt saxofoon Selmer Mark VII met koffer en toebehoren na een optreden in Nijmegen gestolen uit mijn wagen.

Beschrijving:
- zilveren Selmer alt saxofoon type Mark VII bj 1976 s/n: 258092. Op de rand van de beker is een heel klein puntig deukje zichtbaar. Soldeersel is losgelaten bij een van de drie pootjes van de klepbeschermer van de Es klep.
- originele zwarte Selmer koffer met donkerrode binnenvoering. Onder de hengels is vaag een zilveren afdruk zichtbaar van een gewezen sticker
- In originele doos Lebayle Jazz 7* Wood mondstuk s/n: 13496 met een eenvoudige selmer ligature
- In originele doos Lebayle Jazz 8 Metal mondstuk s/n: 13472 met de Lebayle ligature
- Vandoren V16 ebonieten mondstuk
- eenvoudige zwarte draagkoord
- Geel/wit padsaver
- 2 zelfgemaakte creme kleurig katoenen doortrek wissers. De grote wisser is voor zien van een met stof beklede knikker. De kleine wisser is met touw zonder gewichtje.
- In de koffer heb ik 2 grote witte zakjes vochtvreters geplaatst. ( Een leek zal waarschijnlijk denken dat dit bij de saxofoon hoort en zal dit mogelijk ook aanbieden )
- Mint kleurig nylonspons (zie mijn topic SaxMute vs Nylonspons)
- Rieten: (mischien minder belangrijk, maar je weet het maar nooit)
1x Legère #2,5 nieuw in verpakking
1x Vandoren Java #3 nieuw in verpakking
1x Vandoren Jave #3 gebruikt
1x Vandoren Twin pack V16 #2.5 nieuw in doos
1x Vandoren Jazz #2,5 gebruikt.

Mocht iemand de bovenstaande combinatie of onderdeel tegenkomen dan hoor ik dat graag via een mailtje: [email protected]
Alvast hartelijk dank voor de aandacht en de genomen moeite.

Groet,

Cansax
Selmer Alt Mark VI -|- Lebayle Jazz 7 hard rubber / Jazz metal studio 8 -|- Fibracell 2.5
(Yeah, back in business)
Guitar: Gibson  ES-175
Piano: Roland RD500 (digital)

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: zilveren alt saxofoon Selmer Mark VII
« Reply #1 on: 24 May 2010, 16:37:13 »
is ie nou in nijmegen verdwenen? of bij jou thuis vanaf de oprit?

Offline Cansax

• Member
  • *
« Reply #2 on: 24 May 2010, 22:29:16 »
Quote from: "Maaarten"
is ie nou in nijmegen verdwenen? of bij jou thuis vanaf de oprit?
Dat vraag ik mij zelf ook af. Ik heb mensen weg gebracht aan de andere kant van Nijmegen en daar ben ik even blijven zitten. Hierna ben ik naar huis gegaan.
Ik sliep pas rond 01:00 uur en ben om 08:00 opgestaan. Met andere woorden het is dus in die 2 uur gebeurd dat ik in Nijmegen was of thuis tussen 01:00 en 08:00 uur.
Selmer Alt Mark VI -|- Lebayle Jazz 7 hard rubber / Jazz metal studio 8 -|- Fibracell 2.5
(Yeah, back in business)

Offline platenspeler

• Member
  • *
« Reply #3 on: 24 May 2010, 23:07:20 »
Er zijn geen sporen van inbraak je auto? Toen een paar jaar geleden mijn Tomtom werd gepakt uit het handschoenenkastje vond ik nog 8 maanden stukjes glas overal in de auto. Of heb je je je de auto open gelaten tussen 23.00 en 01.00 uur?

Maarten

t: Martin Committee III, Martin HC Committee I a: Martin HC Master, Martin Handcraft, Conn 50M c: Martin Handcraft[/color]

Offline Tony

• Member
  • *
    • https://www.saxforum.nl
« Reply #4 on: 24 May 2010, 23:33:32 »
Heel erg vervelend voor je. Ik zal Marktplaats in de gaten houden.

Offline Cansax

• Member
  • *
« Reply #5 on: 26 May 2010, 11:33:08 »
Quote from: "platenspeler"
Er zijn geen sporen van inbraak je auto? Toen een paar jaar geleden mijn Tomtom werd gepakt uit het handschoenenkastje vond ik nog 8 maanden stukjes glas overal in de auto. Of heb je je je de auto open gelaten tussen 23.00 en 01.00 uur?

Maarten

Er is inderdaad geen spoor van inbraak. En het mooie is is dat mijn gitaar die naast de saxofoon lag niet weg is. De auto was opslot omdat ik wist dat mijn dierbare spulletjes er in zaten. Maar ja, de volgende keer gewoon naar binnen brengen. Dit was dus een dure les.
(Yeah, back in business)

Offline Cansax

• Member
  • *
« Reply #6 on: 26 May 2010, 11:37:24 »
Quote from: "Frits"
Quote from: "Tony"
Heel erg vervelend voor je. Ik zal Marktplaats in de gaten houden.

En ik het aanbod in mijn werkplaats.

Tony en Frits,
Hartelijk dank voor jullie hulp, dit waardeer ik ten zeerste.
(Yeah, back in business)

Offline Pieter

• Member
  • *
« Reply #7 on: 26 May 2010, 11:42:07 »
Zo'n 2  a 3 x per jaar droom ik er over....
Ik leef met je mee. Ik laat mijn spullen nooit in de auto achter, het is de enige plaats waar de verzekering niet dekt. dat betekent wel eens dat ik met drie saxofoonkoffers en een zware pilotentas tegelijk aan kom zeulen, maar ook daar wordt j op den duur handig in. Misschien is een steekkarretje wel een optie.

Nou ja, ik heb de gegevens genoteerd en zal opletten.

Sterkte.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Offline Thijs Leuven

• Member
  • *
    • http://www.myspace.com/thijsleuven
« Reply #8 on: 26 May 2010, 11:59:16 »
Geen spoor van inbraak, je gitaar lag er wel nog maar je sax was weg... Weet je zeker dat hij niet ergens anders gestolen kan zijn? Of dat je hem ergens vergeten bent?  :? Wel behoorlijk kl*te, moet er niet aan denken dat dit met een van mijn saxen gebeurd!
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

Offline Ties76

• Member
  • *
« Reply #9 on: 26 May 2010, 13:15:09 »
Ik heb een apparatuurverzekering voor mijn fotografie-uitrusting, maar ook die dekt niet bij diefstal uit een auto. Ik weet zo ook geen verzekering die dat wel doet.
Er zijn zelfs verzekeringen waar je je spullen altijd in onbetaalbare, lomp grote en zware koffers moet verplaatsen, dat heb ik gelukkig niet, maar het blijven dus wel verzekeringen om goed de kleine lettertjes te lezen.
Wel echt balen en een complete nachtmerrie.
Houden winkeliers eigenlijk ook een lijst bij met gestolen spullen, zodat je via die weg misschien nog een kans maakt om je sax terug te krijgen?
alt: Conn Chu Berry (1927), leenalt: Buffet Crampon S1 (1977, verzilverd)

Offline Cansax

• Member
  • *
« Reply #10 on: 30 May 2010, 02:33:47 »
Allen harstikke bedankt voor jullie reacties.
Het doet mij goed om te zien dat er mensen zijn die met je mee leven. Ik heb geen fijne week achter de rug gehad (om dit maar zacht uit te drukken). Het is inderdaad als of je een geliefde bent verloren. Ik raad een ieder aan om niets onbeheerd achter te laten. Al is het voor even en zit alles in een afgesloten kofferbak of iets dergelijks. Die risico wil je gewoon niet nemen. Bij mij was alles op slot en uit het zicht en toch gestolen. Toeval??

Uit wanhoop heb Ik maar mail gestuurd naar de meest bekende muziekwinkels enkele reparateurs en muziekscholen in de hoop dat zij actie ondernemen als mijn M. VII op duikt. Dit is dan wel een kleine groep van de velen maar beter dan niets.

Enfin... onder tussen ga ik het rouwproces afsluiten want ik moet weer verder en stilstand is achteruitgang.
Hopelijk mag ik jullie snel aan mijn toekomstige sax voorstellen. Nu kan het alleen maar meevallen mocht de M. VII gevonden worden (tenzij het ook onherstelbaar beschadigt is).

Nogmaals bedankt!
(Yeah, back in business)

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
« Reply #11 on: 30 May 2010, 12:22:32 »
geen probleem. Ik moet je zeggen dat ik dat zelf eigenlijk ook zo vaak doe. Voortaan dus maar niet meer.

Het rare van dieven is dat ze altijd weten wanneer waar iets is, en wanneer ze kunnen toeslaan. Als de camera's/sensors defect zijn een keertje weten ze dat al ofzo :?

Goed dat je gewoon doorgaat, ookal is het zo balen, met een katergevoel.  =D> En gelukkig is er niks persoonlijks gebeurd!(niet dat dit niet erg is)