Ik speel vaak in kleine cafe's, soms zelfs in muzikaal-vreemde gebieden als museum, bibliotheek, boekhandel of galerie. Dan doet zich vaak een probleem voor, wat ik maar niet kan oplossen. Laten we eerlijk zijn, de sax (Tenor Mark VII) klinkt akoestisch en in de badkamer of onder de brug het beste. Puur en kleurrijk. Dat geluid wil ik overal.
Laatst speelde ik solo in een galerie. Zaal was aanvankelijk leeg en het klonk prima. Zoals ik het graag wil. Echter, het wordt druk, de akoestiek verandert drastisch en de sax klinkt ineens alsof ik in een kartonnen doos stond. Niet dus.
In een boekhandel speelde ik onversterkt, maar was de omgeving wel versterkt. Niet hard, maar bas en drum en gitaar en piano samen, zorgden ervoor dat er van de sax niet veel meer overbleef. en ik veel te hard moest blazen, waardoor de dynamiek verdween.
Zo was het ook in de buitenlucht. Het geluid verdween volledig.
Nu ben ik op zoek naar een klein handzaam persoonlijk geluidssysteem, waardoor ik de baas ben over mijn eigen sound onder alle omstandigheden. Dus microfoon, liefst op de beker, en een kleine versterker. Samson heb ik al afgetest. Was niks. Een Roland keyboard versterker was ik ook niet kapot van.
DeZT Lunchbox lijkt me ook niks.
Heeft iemand misschien suggesties?
Thanx