Hallo
als nieuwkomer op dit forum zal ik mij ook even voorstellen.
Ik ben Erik, 49 jaar jong en sinds 1980 amateur muzikant.
Dertig jaar geleden gestart in de fanfare op de baritonsax. Na een half jaartje overgestapt naar tenor, omdat (in die tijd) de baritonsax alleen baspartijen speelde en ik het gevoel had dat ik daarmee nooit echt leuk saxofoon zou leren spelen.
Na 27 jaar heb ik de hafa wereld vaarwel gezegd om jazz te gaan spelen. Mijn trouwe Yamaha YTS23 heb ik toen ingeruild voor een Selmer Reference 54.
Ik heb weer les genomen. Nu bij Ruud Bergamin, een echte jazz saxofonist, om te leren improviseren.
Vorig jaar ook een altsax aangeschaft om mijzelf wat flexibeler als invaller voor bigbands te positioneren. Maar zoals dat gaat, er ontstond een vacature voor een bartionsaxofonist. Een mooi excuus om ook zo'n instrument aan te schaffen.
Ik heb die Jupiter inmiddels enkele maanden in mijn bezit en het is een genot om er op te spelen. Het leuke is ook dat ik veel complimenten krijg over de klank van het instrument. Steevast is men verbaasd als ik het merk noem, want velen hebben blijkbaar nog steeds een zeer gedateerd beeld bij Jupiter. Ik weet echter dat ze al heel veel jaren goede instrumenten maken. O.a. doordat ik naast mijn Selmer ook nog een tijdje een occasion Jupiter JTS 787 gehad heb.