Author Topic: King Super 20 - Bariton  (Read 3661 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline SaxieRob

• Member
  • *
King Super 20 - Bariton
« on: 29 May 2010, 13:55:42 »
Om de collectie bijna compleet te maken en ik wat dollars over had na programmeer opdrachtje in de States heb ik ook maar een Baritonnetje gekocht.  Enkele weken geleden kwam ie binnen maar ik had nog geen tijd gehad wat plaatjes te schieten.  Dus bij deze dan een eerste impressie:

Ik heb nog geen mondstuk, rietbinder en rietjes dus ik kan nog geen impressie geven uit eigen hand (mond) maar toen mijn leraar erop speelde klonk ie erg prettig!!!

groet,
Rob.

Offline Maaarten

• Member
  • *
    • http://www.flickr.com/photos/48214269@N08/
Re: King Super 20 - Bariton
« Reply #1 on: 29 May 2010, 20:56:16 »
gaat goed zo, congrats  8)

in de VS kun je goedkoop nieuwe link tone edge voor bariton kopen.

Offline the martin

• Member
  • *
    • http://www.themartinstory.net
« Reply #2 on: 30 May 2010, 11:53:21 »
De Super20 hebben allemaal plaat-metaal keyguards, deze niet..
En mis ik nou gravures op de kleppen...

Ik vind het wel een a-typisch model van King..

Maar ziet er wel mooi uit. Zeker die dubbele armen op de lage-toon kleppen

Offline Ralph

• Member
  • *
    • Ralph Design
« Reply #3 on: 30 May 2010, 14:48:55 »
Lekker programmeer 'opdrachtje' was dat dan! Ziet er vet uit zeg. Veel plezier met spelen!
To be or not to be... funky!

The Martin Committee '67 alt | Otto Link 8*

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #4 on: 02 June 2010, 10:12:43 »
Gisteren een mondstuk geregeld (Selmer C) en een 2,5 Vandoren riet opgespannen met een Louis Francois Ultimate rietbinder, toen met de iPhone het mondstukje "gestemd" en toen maar blazen maar dat viel om de drommel niet mee...

Initieel kreeg ik alles onder de A' er bijna niet uit geblazen.  Alles blies erg zwaar of ik blies het rietje dicht.  Het mondstuk ging dan erg piepen.  Met een fijn schuurpapiertje heb ik het mondstuk nog ff nagelopen maar dat maakt niet echt een verschil.  Toen kwam ik er achter dat er erg veel vocht in de bocht zat die ik met een aftap hendeltje onderaan de bocht kon laten weglopen, daarna er nog een reigertje er doorheen gehaald en er wat schoon water door laten stromen.  Dat scheelde al een stuk maar nog steeds blaas ik me een ongeluk en alles onder D' is erg lastig aan te blazen (wellicht baart hier oefening kunst)...

Wel denk ik dat de sax aan een setje nieuwe posters toe is en eens goed moet worden nagelopen qua afstelling...  Ook een draag harnasje is geen overbodige luxe want hij weegt volgens mij het dubbele in vergelijking met mijn tenor.

Ook wil ik wat expirimenteren met zwaardere rietjes (die ik wat minder snel dichtblaas) of een mondstuk met wat grotere tip opening.  Wellicht dat ik de bari ff meeneem naar de clubmeeting a.s. zaterdag om andere Bari spelers hier effe naar te laten kijken (en op te laten blazen).  Mijn leraar/tech kreeg er met zijn eigen mondstuk wel redelijk goed geluid uit...

groet,
Rob.

Offline Sjax

• Member
  • *
« Reply #5 on: 02 June 2010, 23:56:43 »
Ah, nog zo'n Super 20 verzamelaar! :)

Ik heb ook een S20 bari (met dezelfde keyguard, trouwens, en ook geen gravures op de kleppen) van ong. dezelfde leeftijd (406***). Ben ik erg blij mee, hij heeft een mooi geluid vind ik. Je zal er geen spijt van krijgen. Ik gebruik meestal een metalen Dukoff mondstuk.
Mogelijk moet de jouwe worden gereviseerd, maar als je nog geen bari-ervaring hebt, kan het ook goed zijn dat je nog moet wennen aan het bariton spelen. De neiging bestaat om in het begin teveel te knijpen, maar je embouchure moet ontspannen zijn, en je moet flink wat lucht door de toeters laten stromen.

Veel plezier ermee!

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #6 on: 03 June 2010, 08:54:06 »
Sjax,

Kom jij as zaterdag ook?  Dan neem ik de Bari mee dan kan je hem ff proberen en aangegeven of ie volgens jou in orde is???

groet,
Rob.

Offline Sjax

• Member
  • *
« Reply #7 on: 03 June 2010, 09:49:00 »
Ik las deze week iets over die meeting. Heb die dag nog wat andere dingen te doen, maar het het lijkt me wel leuk om 's middags even langs te komen (ik woon in Utrecht, dus voor mij is dat makkelijk). Dan kunnen we wel even wat uitproberen. Ik kan ook nog een metalen Jody Jazz mondstuk meenemen, die kun je dan ook eens uit proberen. Speelt heel confortabel.

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #8 on: 03 June 2010, 09:51:52 »
Sjax,

Dat zou ik zeer waarderen.  Ik weet nu niet goed waar mijn probleem aan ligt (modnstuk, rietje, sax, mijzelf, ander probleem)?

Ik neemde bari wel mee, samen met mondstuk, wellicht kan je me helpen dit probleem uit te sluiten!!!

groet,
Rob.

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #9 on: 03 June 2010, 12:08:06 »
Quote from: "Sjax"
Ik kan ook nog een metalen Jody Jazz mondstuk meenemen, die kun je dan ook eens uit proberen. Speelt heel confortabel.

Confrontabel?  Weer een nieuw handig woord voor in de sax-dictionaire . . ;)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Offline Sjax

• Member
  • *
« Reply #10 on: 04 June 2010, 22:47:09 »
@JR: ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat het mondstuk comfortabel speelt, maar dat de prijs confronterend is :)
Maar je maakt 't erger dan 't is: ik schreef confortabel, niet confrontabel!

@SaxieRob: ik denk dus nog wel even langs te komen morgenmddag met de bari. Ik neem ook in ieder geval mijn S20 alt nog wel mee. Kom jij met de hele verzaling naar Utrecht?

Offline SaxieRob

• Member
  • *
« Reply #11 on: 04 June 2010, 22:54:48 »
Ik neem de alt, tenor en bari mee, ik hoop dat ik het allemaal in de Corvette krijg. Kunnen we daar een beetje parkeren en/of laden/lossen???

Groet,
Rob