Main Menu

Nog een nieuweling!

Started by SaxoSanne, 23 June 2010, 20:01:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SaxoSanne

Hallo allemaal!

Mijn naam is Sanne, 23 jaar uit Rotterdam. Ik ben sinds februari 2010 eigenaar van een Yamaha alt-huursaxofoon.
Ik heb sinds die tijd iedere week les. Ik wil volgend jaar tenor gaan spelen en er deze zomer eentje kopen. Nu twijfel ik tussen een Yamaha of een System54. De Yamaha's zijn over het algemeen goedkoper en je weet zeker dat ze hun waarde goed behouden. Maar de System54 Vintage en Pure Brass uitvoeringen vind ik zó mooi, dat ik nu dus aan de twijfel geslagen ben. Dus meteen een vraagje: heeft er iemand tips of suggesties voor een mooie tenorsax met een prijs tot de €1000,-?

ik heb me ingeschreven op dit forum omdat ik, wanneer ik iets opzoek over saxofoons via google, altijd op dit forum uit kom. Het heeft me al meerdere malen geholpen, dus ik dacht: tijd om me eens in te schrijven zodat ik ook mee kan doen en vragen kan stellen.

Groetjes, Sanne.

KoenD

Hallo, en welkom!

Een Yamaha Tenor sax nieuwprijs ga je toch ongeveer 1500 euro moeten voor neertellen. En dan waarschijnlijk nog een mondstuk van gemiddeld 100 euro.  Tweedehands is zeker een goede optie. Een Yamaha is het ideale studieinstrument, wat ook wil zeggen dat er veel tweedehandse in omloop zijn van mensen die afhaken. Soms vind je er waar slechts een paar keer op gespeeld is.  

Qua finish (afwerking): Een nieuwe sax met vintage uitvoering (mat) is echt zalig om te onderhouden. Of beter gezegd: niet te onderhouden want je moet er eigenlijk nooit aan poetsen. (behalve de binnenkant, hals, kurk invetten enz...).

Succes in je zoektocht naar een nieuwe sax, en als het zover is, dan horen we het wel :-)

Mr.C4

Welkom!!

Goede tenors onder de €1000 zijn zeldzaam, je zou het beste tweedehands kijken. Als je besluit om vooral met de tenor verder wil gaan, zou ik je aanraden om wat verder door te sparen. Rond de 1500-2000 kun je een hele mooie nieuwe tenor van kopen waar je je hele leven in principe mee vooruit kan gaan, je hebt dan ook veel meer keus.
[size=85]LC Sax S601 Sopraan | Otto Link Tone Edge 6* | Rico Royal 3[/size]
[size=85]Yanagisawa 901 Alt | Meyer 6M | Rico Royal 3,5[/size]
[size=85]Martin Committee II Tenor | Otto Link NVS Tone Edge 7 | Rico Jazz Select 2H[/size]

Zoot

Quote from: "SaxoSanne"wanneer ik iets opzoek over saxofoons via google, altijd op dit forum uit kom. Het heeft me al meerdere malen geholpen, dus ik dacht: tijd om me eens in te schrijven zodat ik ook mee kan doen en vragen kan stellen.

=D>

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

zomertje

Welkom :)

Kijk zeker eens naar een goede tweedehands. Ik ben zelf voor een wat duurdere tweedehands gegaan en deze gaat waarschijnlijk nooit meer de deur uit :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Zoot

Quote from: "zomertje"Welkom :)

Kijk zeker eens naar een goede tweedehands. Ik ben zelf voor een wat duurdere tweedehands gegaan en deze gaat waarschijnlijk nooit meer de deur uit :)
oh zielig..... straatvrees?

Amanda

Zoot  :-D

Welkom op het forum!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

zomertje

Quote from: "Zoot"
Quote from: "zomertje"Welkom :)

oh zielig..... straatvrees?

:-D
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

SaxieRob

Mooie tweedehands King Zephyr kopen!  Mooie sax voor een redelijke prijs, zeker in de US (bv via eBay).

groet,
Rob.

Sebo

:D Weest welkom :D

Ook ik zou in jouw geval voor een tweede(of meerdere)hands gaan.
Voor €1000,-- is er altijd wel iets te vinden.

Succes.

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal