Ook maar even kort voorstellen

Started by Nicolette, 27 June 2010, 11:45:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nicolette

Hoi hoi,

Ik ben Nicolette en kom eigenlijk per toeval op dit forum terecht. Ik was wat aan het zoeken over de sax en zo vind je nog eens wat.
Ik maak al vanaf mijn 9de (ben nu 38) muziek. Als kind ben ik begonnen op de dwarsfluit, hiervoor heb ik jaren les gehad en ook mijn diploma's behaald. Altijd heel erg super blij mee geweest. Maar eigenlijk vind ik alle instrumenten mooi, lastig is dat. Vervolgens ben ik, om een aanvulling te geven in mijn orkest (fluiten waren er altijd genoeg) hobo gaan spelen. Hier heb ik ook drie jaar les voor gevolgt, echt een super instrument. Helaas ging het met mijn Harmonie steeds slechter, het ledenaantal liep echt zichtbaar terug.
Omdat ik dwarsfluit ook nog steeds super vind, ben ik wat verder gaan zoeken. Zo heb ik een groep gevonden die hoofdzakelijk egerländer speel, maar ook een (klein) repetoir heeft in bigband en dansmuziek (en al meer). De dirigent, of orkestleider hiervan vond het leuk als ik mee kwam doen (ik kende hem al). Enige vraag was dan of ik voor het andere deel alt sax zou kunnen spelen. Tja, die vraag is voor mij niet verkeerd gesteld. Natuurlijk wil ik dat proberen.
Bij mijn Harmonie werd ook een keus gemaakt. Het leden aantal was te klein om nog echte harmonie stukken te spelen, dus er werd gekozen voor simpele en leuke in het gehoor liggende stukken. Helaas heeft een hobo hierbij niet echt een aanvulling. Wat mij heeft doen besluiten om hier ook de sax op te gaan pakken. Omdat het bij de andere groep alleen maar af en toe sax zou zijn.

Super bevalt de alt sax me. Het koste me in het begin wat moeite, maar nu red ik me aardig. De Harmonie waar ik bij zat, is ondertussen helaas over de kop gegaan. Heb een andere vereniging gezocht en dit keer is het een Fanfare. Hier ligt het niveau wat hoger en ik moet zeggen dat ik echt schik heb op de sax. Het gaat nu lekker en ik merk dat ik eigenlijk wel meer wil weten en leren. Momenteel stel ik mezelf dus de vraag of ik les wil gaan nemen. Al is het maar voor een jaar of twee, in ieder geval om de bekende tips en alles te krijgen (Nu is de dirigent ook docent, dus veel tips krijg ik al).

Hihihi, nu is kort toch nog vrij uitgebreid geworden.

Groetjes, Nicolette

jupialto

Welkom en....geniet!

Je neemt in ieder geval al veel ervaring mee, dus daar kan het alleen maar goed gaan!

Veel plezier met saxen!
groet, Menno

\"your inner voice will always guide you\"

Zoot

Quote from: "Nicolette"Ik ben Nicolette en kom eigenlijk per toeval op dit forum terecht. Ik was wat aan het zoeken over de sax en zo vind je nog eens wat.

das geen toeval,  das Saxforum.nl

Quote from: "Nicolette"meer wil weten en leren  

Saxforum.nl

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Amanda

Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

JR

Welkom!  

En hopelijk kunnen we je op ideeën brengen!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

zomertje

Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

niesten

Welkom op het forum, Nicolette.

nessie

Welkom, Nicolette!
Zelf speelde ik ook al dwarsfluit toen ik 2,5 jaar geleden aan de sopraansaxofoon begon. En evenals jij speel ik bij een fanfare.

Ik kan je alleen maar aanraden om zo snel mogelijk les te nemen. Dat hoef je straks geen verkeerde technieken af te leren en ga je technisch veel sneller vooruit. Wist je al dat bij de meeste muziekscholen HaFaBra-lessen aanzienlijk gesubsidieerd worden?

Sebo

:D Weest welkom:D

Enneh..... zeker een jaartje les nemen.
Grtz. Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Gerald

Welkom !!

Nicolette schreef : Nu is de dirigent ook docent.

Tja, sommige mensen vallen direct in een gespreid bed.
Van harte gegund hoor !