Gisteren heb ik de eerste groepsrepetitie van dit jaar bijgewoond van de joeksafdeling van de muziekvereniging met de Chu Berry. Ik had me goed voorbereid en alles zit er best in, op de nieuwe nummers na, die lukken nog niet zo. Ik vind het zo vreselijk moeilijk om een nummer te oefen als je geen melodielijn hebt, maar een vage tegenmelodie o.i.d. en je oefent thuis in je eentje. Ik heb soms geen idee wat ik speel bij nieuwe nummers, dus dan hoop ik maar dat alles in de groep op zijn plek valt.
Nou, dat viel tegen gisteren!
Onze groep speelt alleen hard en snel, hoewel er nu een paar mensen het voortouw nemen om in het juiste tempo te spelen en niet meer kei-hard. Ik ben de enige altsax en verder is er maar 1 tenorsax. Je hoort ons helemaal niet! Nu was dat gisteren dus niet zo erg, omdat er alleen de nieuwe stukken gedaan werden en die vielen knap tegen. Niet qua noten, die had ik thuis geoefend, maar qua tempo en melodie (bleek ik de enige met een vage tegenmelodie te zijn bij meerstemmige stukken, dus niemand om me als beginner aan vast te houden, lastig!).
Ik had absoluut geen last van dat mijn Amerikaan niet zou mengen in de groep, je hoorde me amper! Waar ik mezelf wel hoorde in de groep, mengde het prima bij al die takke-herrie :lol:
Bleek ik van een nummer ook nog een partij in F te hebben! Als je thuis oefent zonder groep of CD heb je dat niet in de gaten, maar na twee noten in de groep heb ik de sax maar op de standaard gezet. Lag gelukkig dus niet aan mij, maar knullig is het wel.
Al met al dus niet zo'n lekkere repetitie gehad gisteren. De nummers die wel gingen, gingen ook lekker, maar er is voor mij nog veel werk te verzetten. En dat bij deze temperaturen (35,2 graden in de schaduw)!