Je kunt de kleppen opmeten, en daarover mailen naar deventer, weet ik. (ik heb daar weleens 10 extra veren besteld, correct afgehandeld, die me trouwens zeer goed bevielen)
Je kunt ook voordelig terecht bij musicmedic.com. Je kunt zelfs complete padsets kopen naar model sax. Die van mij was maar 30euro ofzo, standaard setje.
Sommigen vragen in Nederland wel 100euro voor een setje van MyPads. Met alle respect, maar dat is voor een setje van dat merk wel een beetje overdreven.
Ik raad zeker voor rolled tone holes de zwarte roo pads af! (harder leer en en harder vilt, vereist meer precisie). De witte roo pads zijn daarentegen zachter, en ik vermoed ook wel wat betere kwaliteit qua dichtheid van de porieen van het leer in vergelijking met de standard pads.
Tegenwoordig kun je tot 160 of 180euro ofzo gratis importeren in Nederland. Daarom heb ik bij musicmedic vorig jaar alles ineens besteld. Viltjes, bumpertjes, key wedges, en een cork setje. (neem voor de hals geen tech cork!)
De meeste polsters zaten gelukkig als gegoten.
Alleen zijn die metalen resonatoren niet roestvrij van ze. Ik heb die van de linker palmkeys roestvrij moeten maken, en daarna dus maar ingevet.
De volgende keer als ik leren polsters heb doe ik lekker plastic resos erin. Materiaal boeit me niet.