Ik zoek iemand die een saxofoon voor me wilt uittesten.

Started by SNP1, 05 July 2010, 17:22:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SNP1

Ik ben van plan om met saxofoon te beginnen maar ik weet niet wanneer een saxofoon goed functioneert. Ik zoek daarom iemand in Zwolle en in Nunspeet die een saxofoon willen uittesten. Het gaat om
http://link.marktplaats.nl/361000437
http://link.marktplaats.nl/360738146

JR

Ik raad je aan om geen van beide te kopen.

Neem een 2de hands waarmee je als beginner goed uit de voeten kunt
,Yamaha of 'n Jupiter (die ik laatst in handen had beviel me eigenlijk nog beter dan de Yamaha)
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

stef

ga idd voor geen van beide en koop liefst ook geen instrument dat je niet op voorhand kan uittesten,
je moet de klank goedvinden, en goed in je handen liggen, kortom je sax moet je persoonlijk goed liggen.
Selmer Performing Artist

SNP1

Quote from: "JR"Ik raad je aan om geen van beide te kopen.

Neem een 2de hands waarmee je als beginner goed uit de voeten kunt
,Yamaha of 'n Jupiter (die ik laatst in handen had beviel me eigenlijk nog beter dan de Yamaha)

deze dan?
http://link.marktplaats.nl/358619854
http://link.marktplaats.nl/358359561
http://link.marktplaats.nl/357881892

Pieter

Als ik jou was zou ik een andere hobby zoeken.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

JR

Quote from: "Pieter"Als ik jou was zou ik een andere hobby zoeken.

Aardig hoor, Pieter . . . :smt022
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

the martin

Invisible

Om het even iets genuanceerder te brengen, voor 200 euro heb je gewoon niet een fatsoenlijke sax. Vooral voor een beginner is een deugdelijke sax gewoon noodzaak omdat je in het begin nog niet kan beoordelen of iets aan jou, of aan de sax ligt en je gewoon een sax wilt hebben die redelijk goed stemt en makkelijk aanblaast. In mijn optiek beginnen de saxen die voor een beginner interessant zijn pas rond de 900 euro. Om het nog even meer in perspectief te plaatsen, een fatsoenlijk mondstuk kost al snel meer dan 100 euro.

Om dan meteen te zeggen "zoek maar een andere hobby" vind ik nog net wat te ver gaan, maar wil je het serieus oppakken zou je toch zeker dieper in de beurs moeten tasten want vroeg of laat heb je toch een fatsoenlijke sax nodig. Als geld echt een probleem is, zou je je kunnen aansluiten bij een muziekvereniging welke voor jou een sax aanschaft welke jij dan in bruikleen krijgt zolang je bij die vereniging zit. Dan moet het je echter wel liggen om op een gegeven moment ook bij het orkest van die vereniging te gaan spelen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Maaarten

Zoals Invisible het duidelijk maakt kan het ook.

Het is helaas een redelijk dure hobby als je het goed aan wilt pakken. Gelukkig hoef je nooit meer dan 6000euro te betalen voor een topkwaliteit alt of tenor sax.

Dan is het nog steeds zo dat het voor bijna 100% gaat om de speler die de saxofoon moet beheersen.

niesten

Quote from: "Maaarten"Zoals Invisible het duidelijk maakt kan het ook.

Het is helaas een redelijk dure hobby als je het goed aan wilt pakken. Gelukkig hoef je nooit meer dan 6000euro te betalen voor een topkwaliteit alt of tenor sax.

Dan is het nog steeds zo dat het voor bijna 100% gaat om de speler die de saxofoon moet beheersen.

Maar als een goeie alt, tenor en bariton wilt, dan ga je toch al snel over dat bedrag heen :?

Pieter

en een topspeler krijgt ook echt niks bijzonders uit een K**** sax. Hij krijgt er alleen meer uit dan een beginnende amateur, maar het levert nog steeds geen kwaliteit.
Het mooiste van saxofoon spelen is de gelegenheid die je hebt gekregen om saxofoon te leren spelen.

Henry

Ik ben het wel eens met mijn voorgangers: voor 200 euro koop je niet veel bijzonders.
Ik zou gewoon naar een saxofoon winkel gaan en daar kijken wat de mogelijkheden zijn. Huurkoop of niet.
Het grote voordeel is dat je alles kan uitproberen wat het beste bij jou past en wat je mooit qua geluid vindt.

In ieder geval succes!

zomertje

Ik ben zelf begonnen op een leensax waar nogal wat aan mankeerde. En hij paste ook niet goed bij mijn kleine handjes. Na een half jaar een goede sax gekocht en het leek net of ik ineens 2x zo goed kon spelen :) Dus helaas hebben de heren gelijk: een goede sax kost wat maar je krijgt er zeker wat voor terug. Yamaha bijvoorbeeld is ok, en 2e hands via een goeie winkel spelen ze net zo lekker als een nieuwe :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Maaarten

SNP1 heeft er al geen zin meer in vermoed ik.

SNP1

Quote from: "Maaarten"SNP1 heeft er al geen zin meer in vermoed ik.

nou dat moet je niet zo snel zeggen hoor. als ik er geen zin meer in heb vanwege geld dan zou ik allang besloten hebben wat ik volgende week zou kopen.