Author Topic: Geluidsinstallatie om mee te spelen  (Read 2347 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline bakerfield

• Member
  • *
Geluidsinstallatie om mee te spelen
« on: 05 August 2010, 10:24:03 »
Hallo collega's,

Heeft iemand misschien nog tips voor mij?
Ik wil graag een goede installatie om met muziek mee te spelen. Eventueel met de mogelijkheid ooit de sax te versterken. (de huidige set is nauwelijks te horen tijdens het spelen)
Zelf zat ik aan een mixer met 2 (monitor)speakers te denken. Dan kan er ooit ook een microfoon of evt een electrische piano bij aangesloten worden.

Graag hoor ik wat van jullie.

Michel
Selmer Reference Model 54 Passive - Alt
Super Session E / E. Rousseau Jazz JDX-7
Rico Reserve 2,5 / Vandoren V16 2,5

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: Geluidsinstallatie om mee te spelen
« Reply #1 on: 05 August 2010, 11:00:20 »
Ik neem aan dat je alleen thuis speelt, dus dat je de set niet nodig hebt voor een optreden of iets dergelijks (dan kom je namelijk in een veel duurder segment uit).

Een mixer is dan zeker een goed uitgangspunt omdat je dan natuurlijk ook meerdere geluidsbronnen tegelijkertijd kan horen en alle volume-, balans- en equalizercontrols bij elkaar hebt. Ook hebben de meeste mixers zogenaamde phantoomvoeding aan boord wat je voor bepaalde types microfoons (condensatormicrofoons) nodig hebt. Een simpel mixertje van Behringer is dan al snel goed genoeg (terwijl ik doorgaans niet z'n fan ben van Behringer, hebben ze voor dat geld toch verdomd goede mixertjes), koop daarbij twee actieve studiomonitoren (actief houdt in dat de versterker voor de speakers ingebouwd is in de speaker en dus direct op de mixer aangesloten kunnen worden) en je kan voor een 200 tot 300 euro al klaar zijn met toch een aardig goede geluidskwaliteit en genoeg vermogen (neem dus wel een speaker met genoeg vermogen) om met mee te spelen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110

Offline Invisible

• Member
  • *
    • http://www.quatreforte.nl
Re: Geluidsinstallatie om mee te spelen
« Reply #2 on: 05 August 2010, 19:59:52 »
Quote from: "lighthouse"
Dat Behringer mixertje i.c.m. een goede koptelefoon werkt bij mij ook uitstekend.
Mwa, met het gebruik van een koptelefoon tijdens het spelen moet je wel heel erg goed uitkijken dat je hem niet te hard zet (om gehoorbeschadiging te voorkomen), en dat moet je al vrij snel als het geluid boven je eigen spel uit moet komen.
Sopraan: Selmer Mk.VI (1972) + Yamaha custom 4CM
Alt: Yamaha YAS-62 Purple label (~1985) + Selmer SD20
Tenor: Selmer Reference '54 (2013) + Selmer soloist + Ponzol M2 110