Als ik het goed begrijp (niet helemaal duidelijk in je tekst) wil je dus een voller en minder scherp geluid toch?
Probeer bij een winkel eens wat mondstukken met een grotere kamer (ruimte binnen in het mondstuk), bijvoorbeeld de Selmer Soloist. Voordeel van de Soloist is dat het deel waar je lippen om heen zitten gelijk is aan een standaard S80 Selmer mondstuk, dus je kan zonder wijzigingen in je embouchure daar op spelen. Welke tipopening je nodig hebt is een kwestie van uitproberen, maar begin maar eens met ook een C**. Als alternatief zou je eens naar de Meyer monstukken kunnen kijken (ben ik zelf verder niet zo thuis in, dus kan je geen types aanraden). Bij mijzelf klinken de Meyers juist een stuk ieler dan de Selmers en de S80 is weer ieler dan mijn Soloist, maar dat verschild erg per persoon en sax en is dus een kwestie van uitproberen!
Met rieten valt ook zeker wel het nodige te bereiken, probeer bijvoorbeeld eens het kunststof riet van Legere (kan je vaak wel uitproberen bij een winkel), die geven bij mij ook een gladder geluid dan standaard Vandoren rieten.
De plaatsing van je rietbinder kan overigens ook invloed hebben op je geluid, probeer die maar eens een paar mm meer van de punt af te plaatsen. Ook met hoe ver het riet er op zit kan je spelen, als die wat meer over het puntje heen steekt, zal het geluid ook iets voller worden. Daarnaast zal een zwaarder riet ook nog een voller geluid geven.