Author Topic: Drentse saxgek  (Read 2691 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline jeannet

• Member
  • *
Drentse saxgek
« on: 24 August 2010, 22:06:38 »
Bonjour! (ben nog in Franse sferen)
Amanda wees me op dit forum, waarbij ik me graag (weer) aansluit. Paar jaar geleden had ik hier ook al eens rondgesnuffeld. Maar het saxvirus heeft me sinds een saxofoonkamp van een paar weken geleden definitief in zijn greep. Heb net met pijn in het hart mn sopsax in moeten leveren, maar krijg er binnenkort een mooie tenor voor terug! Ik maak muziek bij de eerste divisie-fanfare van AMDG in Beilen. Sinds dit jaar hebben we ook een dweilorkest, waar ik met een altsax aan meedoe, geweldig! Verder zoek ik eigenlijk nog wel aansluiting bij een saxofoonensemble in de buurt, of ben ik beschikbaar voor invalklusjes op alt of tenor.
groetjes

Offline Amanda

• Member
  • *
Re: Drentse saxgek
« Reply #1 on: 25 August 2010, 00:41:55 »
Haaaai!

Welkom op het forum! Leuk!
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo

Offline JR

• de familie:
  • Member
  • *
« Reply #2 on: 25 August 2010, 12:09:42 »
Welkom!
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

Gerald

• Guest
« Reply #3 on: 25 August 2010, 20:10:21 »
Welkom op het forum.
En veel plezier met het toeteren !

Zoot

• Guest
« Reply #4 on: 25 August 2010, 22:54:27 »
Quote from: "jeannet"
Sinds dit jaar hebben we ook een dweilorkest,

Moet hier ook es komen........  :?  wel 30 mm in een uur......  :?

welkom                      8)  TOet toEt grOEt vAn ZOoT  8)

Offline Sebo

• Member
  • *
« Reply #5 on: 26 August 2010, 16:11:07 »
:-D

Grtz.  Sebo
Tenor Dolnet Belair verzilverd 41******
Brillhart ebolin special/ rico royal

Offline zomertje

• Member
  • *
    • http://dekleinekunstenaar.nl
« Reply #6 on: 28 August 2010, 09:11:30 »
Welkom :)
Heer van Stand: Selmer SA80 II Tenorsax | Kroegtoeter: Yamaha YTS 275 Tenorsax | Meneer kn0r: Yanagisawa 901 Baritonsax *blingbling*

Offline jeannet

• Member
  • *
« Reply #7 on: 01 September 2010, 23:35:42 »
Quote from: "Sebo"
:-D Weest welkom wichie :-D

Offline Diny

• Member
  • *
« Reply #8 on: 26 September 2010, 10:09:19 »
Hi Jeannette,

Leuk om je ook op dit forum tegen te komen. Heb mezelf net gisteren ingeschreven.
En ja, net als jij ben ik nog heel lang in franse sferen gebleven.  Heerlijk om een week lang samen te spelen met andere saxofoonfanaten varierend van beginners tot en met conservatoriumkandidaten en van 15 -70 jaar. Had moeite om weer met mijn werk te beginnen.

Ben actief op zoek gegaan naar een gelegenheid om samen te spelen omdat het ensemble waar ik vorig jaar inzat mogelijk opgeheven gaat worden. Ben net begonnen in een sax-ensemble met rytme sectie bij de nijmeegse muziekschool. Lijkt erg leuk. Wordt geimproviseerd en het niveau is redelijk uitdagend. Wordt ook regelmatig opgetreden en dat miste ik nu net vorig jaar.

Jammer dat we niet meer samengespeeld hebben met de swingduetten. Op de een of andere manier is dat anders gelopen. Maar wie weet volgend jaar (naast het orkest) samenspelen in een duet, trio, quartet, quintet of nog ander -tet?

Diny

Offline jeannet

• Member
  • *
« Reply #9 on: 26 September 2010, 11:34:09 »
Quote from: "Diny"
. Ben net begonnen in een sax-ensemble met rytme sectie bij de nijmeegse muziekschool. Lijkt erg leuk. Wordt geimproviseerd en het niveau is redelijk uitdagend. Wordt ook regelmatig opgetreden en dat miste ik nu net vorig jaar.
Jammer dat we niet meer samengespeeld hebben met de swingduetten. Op de een of andere manier is dat anders gelopen. Maar wie weet volgend jaar (naast het orkest) samenspelen in een duet, trio, quartet, quintet of nog ander -tet?
Diny

Hai Diny,
Jammer dat Nijmegen niet in Drenthe ligt. Ik ben nu met cd bezig in het boek New Swing, geweldig. Als afwisseling voor de etudes en toonladders, iv.m. mn C-examen op tenor in januari. Sommige stukken zijn me niet iets te snel maar zo speel ik toch nog "samen", maar live is natuurlijk leuker.
Sinds Frankrijk speel ik vaker (dagelijks) en vind het ook leuker nu. Ja, jammer dat het wat rommelig ging met de duetten, trios, kwartetten e.d. Had met meer mensen wel (meer) willen samenspelen in "la douce France"!  
Morgen weer orkest, we hebben 6 nov concert, klassiek, en binnenkort weer Saxofonie (saxofoonsectie als orkestje) en dweilorkest. Kortom, veel muziek in mijn leven, heerlijk!
groetjes Jeannet

Offline isa2001

• Member
  • *
« Reply #10 on: 30 December 2010, 14:41:51 »
Was dat saxofoonkamp leuk?????
Wil er misschien ook naar toe. :?
♥music♥

Offline ElineZW

• Member
  • *
« Reply #11 on: 30 December 2010, 16:58:57 »
Wat was er eigenlijk precies te doen in Frankrijk? Klinkt interessant? :)

Zoot

• Guest
« Reply #12 on: 30 December 2010, 17:35:27 »
Quote from: "ElineZW"
Wat was er eigenlijk precies te doen in Frankrijk? Klinkt interessant? :)

http://http://www.saxforum.nl/viewtopic.php?f=39&t=5182

Offline Amanda

• Member
  • *
« Reply #13 on: 30 December 2010, 18:32:19 »
Deze is beter: http://saxforum.nl/viewtopic.php?p=49826#p49826
Mijn verslag van vorig jaar.

Saxofoonorkest (klassiek en licht), improvisatielessen, ensembles die je zelf kan samenstellen, theorie.
Van alles wat met saxofoons en spelen te maken heeft komt aan bod.
Ik ga in 2011 waarschijnlijk weer.
Het magische van de muziek is, dat zij erin slaagt ons heimwee te doen krijgen naar iets dat we nooit gekend hebben

Buffet Crampon S1 sopraan - Buffet Crampon S1 alt - Sonora hobo