Help... Welke liedjes?

Started by danielw, 06 October 2010, 20:06:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

danielw

Ik moet binnenkort spelen op een plein als een soort straatartiest (vanwege een opening van een cultuurcentrum). Helaas is er daar geen elektriciteit en geen pianospeler dus kan ik niet begeleid worden. Nu ben ik dus opzoek naar geschikte en gezellige nummers. Ze moeten niet te moeilijk zijn: met slechts 5 jaar ervaring moeten ze goed te doen zijn. En het zou leuk zijn als het vrolijke nummers zijn.

Heeft iemand advies?
( ik speel Alt saxofoon )

mattim

Kijk eens hier:
//http://www.wikifonia.org/sheet/popular

Als er te veel mollen of kruizen aan de sleutel staan dan kan je die stukken (met de knop "transpose" rechtsboven) transponeren. Je kunt dan zelf kiezen hoeveel mollen of kruizen je aan de sleutel wil. Daarna kun je de bladmuziek afdrukken.

succes met je optreden.
Alt: Selmer SA 80 II, Meyer 7SS, Steuer nr. 2,5, BG standard
Tenor: Keilwerth ST-90 II, OL STM 7, V16 2,5

danielw

Precies wat ik nodig heb!
Leuke liedjes!
Gelukkig stond Take Five op de eerste pagina en die had ik al eens gespeeld, dus die ga ik denk ik doen.
de bladmuziek had ik dus nog... even zoeken in mijn [sarcastisch] prachtig geordende [/sarcastisch] map met bladmuziek.

Heel erg bedankt voor die site, daar moet ik wat mee kunnen!

danielw

Is er misschien nog iemand die namen van liedjes heeft die goed klinken met puur een saxofoon?
Want op wikifonie staan er zo veel... :shock:

JR

Angel Eyes, In a Gentle Rain Summertime vinnik altijd lekker om te doen . . .

Waar ga je spelen?
Buescher True Tone Alt  (238xxx), nickname "Trude", Tru-Lay 55/812 M + BG ligatuur, C-Melody (tenor) Lyon & Healy (Buescher TT stencil,128xxx) nickname "Leo", LeRoc #6, Conn PanAmerican tenor, Zinner 6, nickname "het beest"

danielw

Ik moet zometeen spelen in Veenendaal, ik hou het dus maar op deze liedjes: Take Five, When tomorrow comes, The paper boy, De vrolijke medley  :D , en de ouwe gouwe: the pink panther theme.

Thijs Leuven

Ik heb een paar keer op feesten en bruiloften gespeeld, in mijn uppie. Ik pakte gewoon een realbook, speelde het thema een keer of twee en dan improviseren maar, vervolgens weer afsluiten met het thema en klaar is kees. Heb geen idee hoe goed jij bent met improviseren, maar het is zeker een optie.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

danielw

Ik ben zeker niet goed in improviseren, en als ik het doe is het meestal op begeleiding van een piano.

Thijs Leuven

Dan zou ik me er niet aan wagen.  :lol:

Succes en veel plezier.  :)
Alt: Conn New Wonder 1924 Tenor: Buescher Aristocrat 1951 Bariton: Besson uit de jaren '60  En een hele zwik effecten...

danielw

Bedankt!

Ik ben net terug en het ging prima.
Wel merkte ik dat men vrolijke liedjes meer waarderen.
Het was erg leuk!

En bedankt voor alle adviezen!