Fijn te horen dat er nog mensen zijn die Le Monde geweldige instrumenten vinden. Dat bevestigd alleen maar mijn gevoel en bescheiden mening als nog niet zo ervaren speler.
Zelf speel ik op een tenor Sattelite met vintage afwerking. Ik speel er nu een aantal maanden op en ze blijft me verbazen.
Daarvoor huurde ik een Yamaha YTS-275 en dan kan ik wel zeggen dat het een ENORME vooruitgang is, valt gewoon niet te vergelijken.
Le Monde heeft hier echt een winner in huis. De instrumenten zien er echt top uit, ze voelen geweldig solide aan, en klinken fantastisch.
Een mooi vol geluid. En dat voor die prijs.
Wat mij vooral opviel, als relatieve beginner, is dat ze enorm goed aanspreken. Ik had met de Yamaha soms wat moeite om de laagste en hoogste noten er mooi uit te krijgen, of hoegenaamd eruit te krijgen.
Zonder de Le Monde even in te spelen kwam alles er gewoon vanzelf uit, daar kon ik enkel maar van dromen. En dit van de eerste keer dat ik ze vasthad. Kan je inbeelden dat ik er zelf kippevel van kreeg?
En wat de tweedehandswaarde betreft maak ik mij echt geen zorgen. Tegen de tijd dat ik deze sax ooit misschien zou willen wegdoen... waar ik nog geen seconde aan heb gedacht, hebben ze beslist genoeg naam gemaakt om tussen de gevestigde waarden te staan. Zodat ik er nog een eerlijke prijs voor krijg.
Ik daag jullie vooral uit om er zelf eens eentje te proberen en dan helemaal eerlijk toe te geven dat dit gewoon heel goede instrumenten zijn waar weinig of niks op aan te merken valt. Dit hoort echt tussen de top hoor.
En wat je er allemaal nog bijkrijgt als je er eentje aanschaft...
Wat ik vooral ook weet te appreciƫren is dat BIN gewoon ook zelf weet dat ze topmateriaal in huis hebben maar er nog heel bescheiden over zijn. Ik ben er ook redelijk gerust in dat deze saxen zich gewoon zelf zullen verkopen als ze een eerlijke kans krijgen van jullie en de verkopers uiteraard.
Proberen is de boodschap, deze topic is voorlopig nog niet op zijn einde hoor, laat die reacties maar komen na die saxofoondag in Roosendaal