Hallo Sax-players,
Hoewel ik vroeger (ik word ook een dagje ouder

) veel muziek gepeeld heb ((inter)nationaal orkest in Arnhem: AIO), is dat toch al weer >20 jaar geleden... De Sax voor mij totaal nieuw, maar stond al heel lang op mijn wensen lijstje: dat geluid is zooo lekker

. Het is een beetje een apart instrument (en dat past wel bij ondergetekende ben ik bang..): veelzijdig, anders dan anders, van acht en zoetzappig tot stevig en staccato. Het is een sound die je 'raakt'. Vooral de zwoele sexy klanken spreken mij erg aan. Mijn doel is hard te oefenen en over een jaartje te kijken of er ergens een plakje is in een leuk bandje, wat er lekkker op los toetert.
Hoewel ik een aantal cd's heb van Artvark (zitten hele mooie/aparte nummers bij), is dat niet het soort (bovendien: eerst nog een heleboel oefen...) bandje wat ik voor mij zelf zoek, houd meer van wat vlottere 'swing'.
Na een tijdje lezen en rondneuzen (o.a. veel op saxreviews:
http://www.saxreviews.com/dumars_cannon ... views.html ), en zelf proberen heb ik een leuke deal kunnen maken met mijn splinternieuwe toeter die mij erg aansprak in de theorie, die het in de praktijk (voor zover ik er nu verstand van heb :lol: ) bevestigde met z'n lekkere volle sound: een Cannonball bigbell (ongelakte). Ziet er fantastisch uit en zo klinkt ie ook (voor zover ik het al kan beoordelen dan, maar de sound die er nu al uitkomt maakt mij happy, en dat is niet onbelangrijk: geeft een goed gevoel). Je kunt er aardig wat lucht in kwijt door de dikke nek, en dat vind ik erg prettig (speelde vroeger hoorn en trombone, dus een beetje blaaswerk is niet de uitdaging hier). Nu nog op zoek naar een goede docent in de Regio Arnhem - Doetinchem - Apeldoorn (ik woon in Doesburg (aan de IJssel)), dus je weet je een goede dan houd ik mij aanbevolen.
Volgens de schrijver van de review, Jason Dumar, zou deze sax het het beste doen op een Otto link 6* (hij zegt er alleen niet bij de metalen of de eboniet versie; dat moet ik nog uitzoeken), mensen die daar ook ervaring mee hebben?
Verdere hints en tips voor de Sax beginner/liefhebber zijn altijd welkom

Daar houd ik mij altijd voor aanbevolen. Tegen prestatie: lekker een biertje pakken op het tarrasje langs de IJssel of in De Waag (oudste restaurant van Nederland, met diverse soorten bier vers van de tap), als je een keer in Doesburg bent
Groetjes,
Aernoudt